Mooie Power Torque cranktrekker besteld van Unior…..maar crank loskrijgen ho maar. Het kunststof beschermingsplaatje is echt waardeloos. Nu dus de carbon Athena crank beschadigd (hetzij erg licht)… GRRRRR. Van ellende maar een Cyclus opzetstuk van aluminium erbij besteld. Die gaat rondom de crank en daarmee moet het toch echt lukken. Jammer dat dat stukje aluminium 130EUR kost Maar goed, dan kan ik mij zelf weer redden en dat is ook wel iets waard. Anders blijft dat vreten.....als ik zelf iets niet voor elkaar krijg….
Hoe zeggen ze dat in het Duits: Selbst is der Mann?
En die crank zal ik licht bijschuren en sealen met blanke lak, Dat valt straks alleen nog maar op als ik er met mijn neus op zit.
Vandaag geklust aan de fiets
Afgelopen dagen mijn WiND42 rijklaar gemaakt.
Opbouw met Sram Rival 1 schakelmateriaal, Rotor 3d+ crank en een 11-46 cassette. En ja, dat past.
Misschien waag ik mij nog aan een mooie budgetmullet hack: Rival 1 schakelmateriaal met een 11-52 cassette. Niet omdat het moet, maar omdat 't kan.....
Opbouw met Sram Rival 1 schakelmateriaal, Rotor 3d+ crank en een 11-46 cassette. En ja, dat past.
Misschien waag ik mij nog aan een mooie budgetmullet hack: Rival 1 schakelmateriaal met een 11-52 cassette. Niet omdat het moet, maar omdat 't kan.....
WiND 56 - 2020
Dat is zo, een meet/reken foutje. Ik heb 5mm te weinig eraf gehaald.
Het idee was sowieso om na een paar groefritjes de uiteindelijke maat te zagen.
En ik moet nog wat vinden op de Most bearing cover. Ik vind de aero variant niet zo smakelijk, liever een ronde.
Het idee was sowieso om na een paar groefritjes de uiteindelijke maat te zagen.
En ik moet nog wat vinden op de Most bearing cover. Ik vind de aero variant niet zo smakelijk, liever een ronde.
Ik zaag altijd af op voorvorkhoogte, en knal er dan een 5 mm spacertje bovenop om te zorgen dat er nog compressie mogelijk is.
maar de echte vraag is natuurlijk:
optie 1:
je schakel kabel achter gaat rechts je frame in.
je schakel kabel voor gaat links je frame in.
nu lopen de kabels parallel voor je stuur en schuren ze langs je frame.
optie 2:
je schakel kabel achter gaat links je frame in.
je schakel kabel voor gaat rechts je frame in.
nu kruisen de kabels voor je stuur, ze schuren niet tegen je frame. maar nu kruisen de binnenkabels in het frame.
altijd bij aflevering zit het als opt1 en bouw ik alles om naar opt2.
en jullie?
optie 1:
je schakel kabel achter gaat rechts je frame in.
je schakel kabel voor gaat links je frame in.
nu lopen de kabels parallel voor je stuur en schuren ze langs je frame.
optie 2:
je schakel kabel achter gaat links je frame in.
je schakel kabel voor gaat rechts je frame in.
nu kruisen de kabels voor je stuur, ze schuren niet tegen je frame. maar nu kruisen de binnenkabels in het frame.
altijd bij aflevering zit het als opt1 en bouw ik alles om naar opt2.
en jullie?
Voor gaat links en achter gaat rechts en tegen het schuren kan je doorzichtige plakkers op de schuurplekken van je frame plakken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag gezien dat mijn koersfiets zonder wielen was opgehangen.
Dat kan natuurlijk niet. Dus ik wil er terug wielen in stoppen. Merk ik dat er nog 4 achterwielen in de garage hangen en geen voorwiel. Waar zijn al die renners in huis met mijn voorwielen naar toe?
Dat kan natuurlijk niet. Dus ik wil er terug wielen in stoppen. Merk ik dat er nog 4 achterwielen in de garage hangen en geen voorwiel. Waar zijn al die renners in huis met mijn voorwielen naar toe?