Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

shimano Di2 accuprobleem

ossietrek62
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2014 11:39

ossietrek62 11 apr 2015 18:57

Beste mensen
Na de winterstop lijkt het of mijn accu van mijn Shimano ultegra Di2 niet meer op te laden is(8 mnd oud!!!) Terug in de fietsshop aan de computer laten leggen en toen functioneerde het, echter dit was van korte duur ( 1 dag ) Als ik de accu in de lader doe , dan brandt het oplaadlampje maar een paar seconden.Ik weet nu niet meer of de accu kapot is , of dat er toch iets aan de hand is met het systeem.
Wie weet een oplossing
Vr Gr

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 11 apr 2015 19:43

Dit is toch het type vraag dat alleen maar kan worden beantwoord door lader en accu door te meten?
Of mis ik iets?
Als je garantie hebt zou ik het beantwoorden van deze vraag lekker aan de leverancier over laten. Als je geen garantie hebt zou ik op zoek gaan naar een electronica reparatieman (-vrouw) die de zooi voor je doormeet.

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 14 apr 2015 15:29

Als ik mijn accu oplaad, brand het lampje tot die vol is, dat duurt meestal wel een behoorlijke tijd, vergelijkbaar met opladen van bv. accu van mijn camera. Om zaken uit te sluiten zou je bijvoorbeeld even moeten wisselen met een andere accu die zeker goed is. Ik weet niet waar je woont?
Als je nog garantie hebt, natuurlijk gewoon terug naar waar je het gekocht hebt.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 14 apr 2015 23:16

Is de accuhouder niet gaan corroderen tijdens de winterstop? Koop een voltmetertje voor een paar euro en meet het voltage na laden. Laat de accu liggen en meet een dag later nog eens. Geen verschil, accu plaatsen in de houder en dag later weer meten. Waarschijnlijk is het voltage dan flink omlaag en trekt iets 'm leeg. Die accuhouder is de 1é gegadigde. Wordt onder garantie vervangen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 15 apr 2015 08:42

Meten is weten.

Ik rijd ook met Di2 en heb de contactpunten van de accu ingevet met wat lagervet.

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 15 apr 2015 10:42

ossietrek62 schreef:Beste mensen
Na de winterstop lijkt het of mijn accu van mijn Shimano ultegra Di2 niet meer op te laden is(8 mnd oud!!!) Terug in de fietsshop aan de computer laten leggen en toen functioneerde het, echter dit was van korte duur ( 1 dag ) Als ik de accu in de lader doe , dan brandt het oplaadlampje maar een paar seconden.Ik weet nu niet meer of de accu kapot is , of dat er toch iets aan de hand is met het systeem.
Wie weet een oplossing
Vr Gr
Klinkt bekend, even de kabelconnecties controleren, mogelijk een stekker die er niet goed genoeg inzit (waarschijnlijk bij de accu)

Plaats reactie