Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Power2Max type S

Dionysos
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 aug 2014 12:27

Dionysos 14 sep 2014 15:23

De Power2maxbehuizing is van aluminium met een plastic verdikking voor de strain gauges en de batterij. De cadansmeting van de Power2max is naar mijn ervaring betrouwbaar en accuraat, zij het een tikje traag. Bij de nieuwste generatie Quarqs heb je volgens mij niet langer per se een magneet nodig voor de cadansmeting. In het geval van de Pover2max S-type moet je je goed realiseren dat je het crankstel wellicht moet verwijderen om de batterij te vervangen. Anders dan de Classic moet je de S-type van achteren openschroeven en het volumineuze bracket van je Cannondale zit dan in de weg.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 sep 2014 17:07

Voor het wisselen van het binnenblad moet de crank er wel af. Dat is welgeteld 5 minuten extra werk (je hebt wel een speciaal tooltje nodig, KT nog wat idd). Batterij kun je dan ook meteen wisselen. ;-)
Ik vind de meter er zeker niet lelijk uit zien. Batterij huis is plastic, rest is alu. Ben nog steeds erg tevreden met het ding. Om welke problemen zou het gaan dan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie