Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

EPS en DI2: een meerwaarde?

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 jan 2014 18:04

Ik heb een nieuwe frame besteld en overweeg Campa EPS.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd of jullie elektrisch schakelen een meerwaarde vinden, en zo ja waar die uit bestaat.
Ik heb in twee winkels met SR EPS en DI2 op de Tacx gezeten en vond het boterzacht schakelen.
Maar hoe bevalt het in de praktijk?

Daarnaast hoor ik wel eens verhalen over losse contacten e.d., waardoor je langs de weg komt te staan.
Hoe zijn jullie ervaringen met EPS of DI2?
Enig idee hoe vaak dit voorkomt en of mijn zorg terecht is?!
Laatst gewijzigd door loos op 23 jan 2014 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Venge
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2014 18:17

Venge 23 jan 2014 18:22

Hoi
Ik rij al een dik jaar met eps record geen een keer problemen gehad
Specialized venge vias s-works eps campagnolo record

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 23 jan 2014 19:46

Ik heb inmiddels 4k op de teller staan met Di2 Ultegra.
Geen problemen en ik wil niet anders :-)

Zeker als je veel schakelt (lees: klimmen) is elektrisch gewoon super, voor in de polder over vlak is het meer een extra als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 23 jan 2014 20:02

loos schreef:Ik heb een nieuwe frame besteld en overweeg Campa EPS.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd of jullie elektrisch schakelen een meerwaarde vinden, en zo ja waar die uit bestaat.
Ik heb in twee winkels met SR EPS en DI2 op de Tacx gezeten en vond het boterzacht schakelen.
Maar hoe bevalt het in de praktijk?

Daarnaast hoor ik wel eens verhalen over losse contacten e.d., waardoor je langs de weg komt te staan.