Ik heb een nieuwe frame besteld en overweeg Campa EPS.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd of jullie elektrisch schakelen een meerwaarde vinden, en zo ja waar die uit bestaat.
Ik heb in twee winkels met SR EPS en DI2 op de Tacx gezeten en vond het boterzacht schakelen.
Maar hoe bevalt het in de praktijk?
Daarnaast hoor ik wel eens verhalen over losse contacten e.d., waardoor je langs de weg komt te staan.
Hoe zijn jullie ervaringen met EPS of DI2?
Enig idee hoe vaak dit voorkomt en of mijn zorg terecht is?!
EPS en DI2: een meerwaarde?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
- Locatie: barcelona
- Contact
Ik heb inmiddels 4k op de teller staan met Di2 Ultegra.
Geen problemen en ik wil niet anders
Zeker als je veel schakelt (lees: klimmen) is elektrisch gewoon super, voor in de polder over vlak is het meer een extra als je het mij vraagt.
Geen problemen en ik wil niet anders
Zeker als je veel schakelt (lees: klimmen) is elektrisch gewoon super, voor in de polder over vlak is het meer een extra als je het mij vraagt.
Ik hoor wel vaak goede verhalen. Ik denk wel dat de eerste versies nog wel wat problemen hadden. Dit hoorde ik van elite renners bij mij op de club. Welk frame heb je besteld trouwens?loos schreef:Ik heb een nieuwe frame besteld en overweeg Campa EPS.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd of jullie elektrisch schakelen een meerwaarde vinden, en zo ja waar die uit bestaat.
Ik heb in twee winkels met SR EPS en DI2 op de Tacx gezeten en vond het boterzacht schakelen.
Maar hoe bevalt het in de praktijk?
Daarnaast hoor ik wel eens verhalen over losse contacten e.d., waardoor je langs de weg komt te staan.
Hoe zijn jullie ervaringen met EPS of DI2?
Enig idee hoe vaak dit voorkomt en of mijn zorg terecht is?!
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Of EPS/ di2 een meerwaarde heeft valt moeilijk te zeggen
Een ander zweert erbij en een ander wilt het nog niet misschien op z`n fiets.
Ik klim hoofdzakelijk en ik heb geen zin in EPS of di2 , doe mij maar mechanisch maar het is allemaal eigenlijk hoe je het zelf ziet.
Kwa storingen heb ik ook nog relatief weinig gezien.
2x een dura ace 7900 achter derraileur die weigerde en wat kabelproblemen bij de 6700 di2 maargoed er zijn natuurlijk relatief weinig mensen met electronische derraileurs dus ook uiteraard minder klachten.
Ik zie di2/EPS pas als meerwaarde als er beperkingen zijn in bijv polsen.
Ik heb eens een klant gehad die kon z`n polsen dus niet goed bewegen en daarvoor was di2 echt een oplossing zo kon de beste man toch blijven fietsen want een knopje duwen ging wel.
Maar nogmaals het is eigenlijk hoe je het allemaal zelf ziet , met de huidige frames wordt het er in ieder geval niet lelijker op want ik moet er toch niet aan denken om een reguliere accu op m`n fiets onder de bidonhouder te hebben
Een ander zweert erbij en een ander wilt het nog niet misschien op z`n fiets.
Ik klim hoofdzakelijk en ik heb geen zin in EPS of di2 , doe mij maar mechanisch maar het is allemaal eigenlijk hoe je het zelf ziet.
Kwa storingen heb ik ook nog relatief weinig gezien.
2x een dura ace 7900 achter derraileur die weigerde en wat kabelproblemen bij de 6700 di2 maargoed er zijn natuurlijk relatief weinig mensen met electronische derraileurs dus ook uiteraard minder klachten.
Ik zie di2/EPS pas als meerwaarde als er beperkingen zijn in bijv polsen.
Ik heb eens een klant gehad die kon z`n polsen dus niet goed bewegen en daarvoor was di2 echt een oplossing zo kon de beste man toch blijven fietsen want een knopje duwen ging wel.
Maar nogmaals het is eigenlijk hoe je het allemaal zelf ziet , met de huidige frames wordt het er in ieder geval niet lelijker op want ik moet er toch niet aan denken om een reguliere accu op m`n fiets onder de bidonhouder te hebben
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Ik overweeg EPS V2, met de accu in de zitbuis. De vorige versie met die externe accu was voor mij echt een showstopper.peter1981 schreef: Maar nogmaals het is eigenlijk hoe je het allemaal zelf ziet , met de huidige frames wordt het er in ieder geval niet lelijker op want ik moet er toch niet aan denken om een reguliere accu op m`n fiets onder de bidonhouder te hebben
Laatst gewijzigd door loos op 23 jan 2014 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Je bent niet de eerste die dat probeert te ontfutselen. Ik houd het nog even onder de pet.MarcFaFo schreef:Welk frame heb je besteld trouwens?
Gekocht bij EPBike.
Het frame wordt geleverd in week 12. t.z.t. zal ik foto's posten.
Er is elders op het forum al wel een vooruitwijzing te vinden, en @boswielrenner weet het ook, vermoed ik.
Dit jaar 2k met Ultegra Di2 10sp gereden.
Vooral bij het klimmen vind ik het een meerwaarde. Het schakelen van de voorderrie gaat een stuk sneller. Achter vind ik het niet eens zoveel sneller schakelen dan een goed afgestelde mechanische derrie. Ook de automatisch trimfunctie vind ik erg prettig.
Vooral bij het klimmen vind ik het een meerwaarde. Het schakelen van de voorderrie gaat een stuk sneller. Achter vind ik het niet eens zoveel sneller schakelen dan een goed afgestelde mechanische derrie. Ook de automatisch trimfunctie vind ik erg prettig.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Echt een meerwaarde lijkt het me niet. Het is meer een leuke gadget.
Ik ben zelf zo iemand die dan ergens met een lege batterij staat. Lijkt me ook best vervelend.
Ik ben zelf zo iemand die dan ergens met een lege batterij staat. Lijkt me ook best vervelend.
De meerwaarde zit hem vooral in de lol die je beleeft aan de techniek. Heb je daar geen lol aan is het motto: niet doen. Zowel mechanisch als elektronisch schakelt het goed.
Ik ben met mezelf nu aan het overleggen of ik elektronisch of mechanisch ga op een nieuw te kopen fiets. Ben er nog niet uit qua prijs, wel qua interesse in techniek. Vind elektronisch gewoon leuk
Ik ben met mezelf nu aan het overleggen of ik elektronisch of mechanisch ga op een nieuw te kopen fiets. Ben er nog niet uit qua prijs, wel qua interesse in techniek. Vind elektronisch gewoon leuk
Laatst gewijzigd door ajh op 24 jan 2014 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik vind het ook zeer interessant, zeker de Di2 in combinatie met de hydraulische schijfremmen. Maar die is op dit moment nog €450,- duurder dan de gewone versie. Vond ik net wat te veel
2500 km gereden met Di2. Geen enkel probleem gehad, 1x opgeladen in die tijd hoewel indicator nog groen was. Ik vind het heerlijk. Betrouwbaar schakelen, trimfunctie voor maakt alle tandwielen achter bereikbaar zonder problemen. En als het achter niet helemaal lekker loopt is dat al fietsend bij te stellen. Schakelen voor gaat probleemloos. Moet er wel bij zeggen dat ik in een bergachtige omgeving woon en dus veel op- en af heb en dus veel schakel
It is not a lie if you believe it...