Een overzicht van de transferperiode in mountainbikeland
In de wielrennerij worden traditioneel de eerste gesprekken...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
De omlegging van de trekrichting kan met een kabel of ook met een extra gootje, wieltje of wat je maar leuk vindt.daniel1975 schreef:Voor mij wel moeilijk: waarom is idd de kabelstand bij een Sram atb derrie anders dan de wegderries? En de atbgroepen van sram schakelen gewoon erg strak. Zal vast een logische uutleg voor zijn, maar wie geeft hem!
Waarom zou je snel je wiel willen wisselen. Overigens heb je dit probleem ook op de mtb met een Sram derailleur bij kabels onderlangs op de chainstays (zoals op mijn oude Cannondale). In de praktijk niet echt een probleem. Maar dan praktisch ook nooit een lekke band. Zowel op de mtb als op de racefiets niet...Ernie C. schreef:Zit zo de kabel niet in de weg bij een wielwissel?
Racegroepen worden nu eenmaal niet ontworpen om alleen door wielertoeristen gebruikt te worden. Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit voor iemand die het niet uitmaakt of een bandje wisselen een paar seconden langer duurt een prima oplossing kan zijn.Suntoro schreef:Waarom zou je snel je wiel willen wisselen. Overigens heb je dit probleem ook op de mtb met een Sram derailleur bij kabels onderlangs op de chainstays (zoals op mijn oude Cannondale). In de praktijk niet echt een probleem. Maar dan praktisch ook nooit een lekke band. Zowel op de mtb als op de racefiets niet...Ernie C. schreef:Zit zo de kabel niet in de weg bij een wielwissel?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers