ultegra 6800 kettingbladen
Nog steeds erg tevreden met de 39 ipv de 34. Het overschakelen verloopt nog steeds soepel. Ik wil niet meer terug naar het gat tussen 34 en 50Avado schreef:@fietseric,
Hoe bevalt de combinatie 50-39 tot nu toe?
Ik zit er ook hard aan te denken om deze combinatie te monteren.
Ik heb mijn 34 ook vervangen door een 39 en het werkt als een trein... Zeker in de polder is de 39 gewoon veel bruikbaarder dan de 34. Ik was alleen bij TBT vergeten mijn 34 weer te monteren
De prijs van het 39 6800 binnenblad vond ik bovendien ook heel erg meevallen (17,50)
De prijs van het 39 6800 binnenblad vond ik bovendien ook heel erg meevallen (17,50)
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Nee, rij ik prima mee op mijn canyon inflite.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25 feb 2014 13:21
Ik rij met een Ultegra 6800 compact (50-34), nu heb ik na alles hier gelezen te hebben een 39 gestoken (Dura Ace 9000 - 39T) Heb ergens gelezen dat deze volledig compatibel is met de 6800 groep, maar twijfel nu toch. Er zit namelijk dit briefje bij:
Het gekke is dat in de tabel een 39T-MD wordt genoemd. Het geleverde tandwiel is een 39T-MA.
Het 50T kettingblad is van het type 6800 50T-MA. Gaat dit dan officieel wel of niet samen? Beiden zijn immers van het type MA. Of werkt het zo niet?
Heb het gemonteerd en na een testritje nog geen problemen ondervonden met schakelen.
Het gekke is dat in de tabel een 39T-MD wordt genoemd. Het geleverde tandwiel is een 39T-MA.
Het 50T kettingblad is van het type 6800 50T-MA. Gaat dit dan officieel wel of niet samen? Beiden zijn immers van het type MA. Of werkt het zo niet?
Heb het gemonteerd en na een testritje nog geen problemen ondervonden met schakelen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25 feb 2014 13:21
Na een ritje van 200 meter kan ik natuurlijk niet zeggen of dit definitief goed werkt. Lees veel dat het lang goed gaat maar soms toch de ketting er tussen valt, vaak met schade tot gevolg. Bovendien is het handig om dit nu eens duidelijk te hebben, aangezien velen hier vragen over hebben.Gerboon schreef:Als het werkt dan werkt het toch. Lekker boeien of het volgens het boekje kan of niet.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende