De tijd dat ik wedstrijden reed is toch al een paar jaar geleden
Al vind ik een wedstrijdfiets nog altijd het fijnste toeren.. qua stijfheid,zitpositie en dergelijke...
van Double naar Triple crankset
-
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 12 sep 2010 14:57
- Locatie: Nijmegen
Ik ben zelf ook op zoek naar lichtere versnellingen op mijn racefiets en kwam dit crankstel tegen: Stronglight Oxale 2. met een blad van 29 en 44.
Dan kun je met een verzet van 44-11 bij 100 omwentelingen nog altijd 50km/u rijden en bergop kun je (met een 32-11 cassette) een verzet 29-32 rijden.
Ik kan alleen nog geen site in Nederland vinden waar ze hem te koop hebben, in Duitsland wel
Dan kun je met een verzet van 44-11 bij 100 omwentelingen nog altijd 50km/u rijden en bergop kun je (met een 32-11 cassette) een verzet 29-32 rijden.
Ik kan alleen nog geen site in Nederland vinden waar ze hem te koop hebben, in Duitsland wel
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Misschien moet je gewoon een triple aanschaffen als je zo'n verzet nodig hebt. Rijdt toch voor geen meter met een 11-32 cassette? Een 44 lijkt mij toch echt veel te klein, je moet toch echt wel een 46-48 hebben. Al heb je dan het probleem dat je weer steeds in het gatenkaas gedeelte van je cassette moet rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 12 sep 2010 14:57
- Locatie: Nijmegen
dat bedoel je voor ercmrj toch?
Ik denk dat ik gewoon voor een compact ga. Moet al een stuk lichter zijn dan waar ik nu mee rondpeddel.
Ik denk dat ik gewoon voor een compact ga. Moet al een stuk lichter zijn dan waar ik nu mee rondpeddel.
ercmrj schreef:Ik ben zelf ook op zoek naar lichtere versnellingen op mijn racefiets en kwam dit crankstel tegen: Stronglight Oxale 2. met een blad van 29 en 44.
Dan kun je met een verzet van 44-11 bij 100 omwentelingen nog altijd 50km/u rijden en bergop kun je (met een 32-11 cassette) een verzet 29-32 rijden.
Ik kan alleen nog geen site in Nederland vinden waar ze hem te koop hebben, in Duitsland wel
Ik heb zo een vermoeden waar je die tip gelezen hebt: dekaleberg.nl welk verzet, soms? Had je daar ook kunnen navragen, toch? Dan zou ik je de volgende adressen gegeven hebben:
In Engeland: http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 2b0s109p43
Stronglight dealer in Frankrijk: http://www.xxcycle.fr/impact-triple,,fr.php
Inderdaad nog niet in Nederland, al denk ik dat handelaren die de populaire Impact compact van Stronglight verkopen ook de Oxale 2 kunnen bestellen bij hun leverancier. Koop ook een ISIS tras van Stronglight! Is belangrijk.
Mag ik dan van jou het adres van de duitse leverancier? Mag ook per PM. Het lijkt wel kwartetten ).
Zowel de prijzen als de verzendkosten zijn in Duitsland veelal lager dan in Nederland.
Bedankt alvast, Sjef
Inderdaad is de tip van dekaleberg.nl
In duitsland:
http://www.bikecorner24.de/stronglight- ... p-945.html
http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/A ... 14923.html
En om op het advies van Amclassic-fan terug te komen. Ik zou mensen die niet regelmatig 50km/u fietsen niet aanbevelen om een groter blad dan 44 te monteren.
Volg het advies van de schrijver van de kale berg en monteer desnoods een mountainbike triple 22-32-44 dan kun je elke berg aan ook als je er helemaal doorheen zit en naar beneden kom je toch wel.
In duitsland:
http://www.bikecorner24.de/stronglight- ... p-945.html
http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/A ... 14923.html
En om op het advies van Amclassic-fan terug te komen. Ik zou mensen die niet regelmatig 50km/u fietsen niet aanbevelen om een groter blad dan 44 te monteren.
Volg het advies van de schrijver van de kale berg en monteer desnoods een mountainbike triple 22-32-44 dan kun je elke berg aan ook als je er helemaal doorheen zit en naar beneden kom je toch wel.
ercmrj schreef:Inderdaad is de tip van dekaleberg.nl
In duitsland:
http://www.bikecorner24.de/stronglight- ... p-945.html
http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/A ... 14923.html
En om op het advies van Amclassic-fan terug te komen. Ik zou mensen die niet regelmatig 50km/u fietsen niet aanbevelen om een groter blad dan 44 te monteren.
Volg het advies van de schrijver van de kale berg en monteer desnoods een mountainbike triple 22-32-44 dan kun je elke berg aan ook als je er helemaal doorheen zit en naar beneden kom je toch wel.
@ercmrj:
Als bedenker van het concept doet het me uiteraard plezier, dat het inzicht, dat de versnellingen het middel zijn en niet het doel, steeds meer post vat. Helaas laten veel mensen zich allereerst leiden door imago-overwegingen.
Bedankt voor de links naar de duitse winkels. Het blijkt dat de Engelse winkel Spacycles een stuk voordeliger is. Ik heb goede ervaring met Engelse internet winkels.
Sjef