Bij mijn oude Trek 5500 UPS frame bladdert de lak onder het bracket en onder de achterrem. Ik wil dit zelf proberen bij te spuiten, alleen de zilverkleur in de lak is aangetast (niet blauw van de UPS kleurstelling) .
Het lijkt alsof de lak direct op het carbon is gespoten (of het komt er met primer en al af..)
Heeft iemand hier ervaring mee? Het hoeft niet perfekt te worden, maar met carbon heb ik geen ervaring..
carbon lak bijspuiten
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Niet zo heel moeilijk.
Lak volledig tot op het carbon terugschuren, dan kunststofprimer (of gel coat als je dat kunt krijgen), dan eventueel een vuller en droog schuren, dan de kleurlak (zilver van de action is goed zat) en tenslotte een blanke laklaag: moet het duurzaam dan 2 k lak van spraymax ander gewoon een blanke lak van hetzelfde merk als de kleurlak.
Lak volledig tot op het carbon terugschuren, dan kunststofprimer (of gel coat als je dat kunt krijgen), dan eventueel een vuller en droog schuren, dan de kleurlak (zilver van de action is goed zat) en tenslotte een blanke laklaag: moet het duurzaam dan 2 k lak van spraymax ander gewoon een blanke lak van hetzelfde merk als de kleurlak.
Heb op zich hele goede ervaringen met de spuitbussen van de Action wat betreft blanke lak over in zilver gespoten onderdelen.
Het droogt lekker snel tussen de spuitlagen en de verflaag is na droging qua slijtvastheid goed te noemen.
Het droogt lekker snel tussen de spuitlagen en de verflaag is na droging qua slijtvastheid goed te noemen.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Action is zeer goede spuitlak, kies ik regelmatig voor goedkopere items. Als je de lak goed wilt 'borgen' en dus een knalharde en goed te polijsten blanke lak wil... Dan moet je voor een 2k blanke lak gaan. Is ook in de particuliere handel verkrijgbaar, 2k in een bus. Let wel is na openmaken van verharder paar uur houdbaar. Andere optie is motip, alles is iig beter dan praxis, gamma eigenmerk. Als het een aanzienlijk stuk is wat gespoten mort worden: onderdeel meenemen en buiten (daglicht) met een kleurenwaaier nalopen. Kleurcode is namelijk niet relevant na aantal jaren gebruik voornamelijk door uv-invloeden op de lak.
Previous name Jansen01