Ik ben relatief nieuw op het vlak van sleutelen aan mijn racefiets, (en ook als actief lid op het forum) maar zonder proberen, wordt het nooit beter.. dus vandaar dat ik besloten heb om
mijn Wilier een grote beurt te geven, lagers te vervangen, bekabeling.. etc..
Vandaag heb ik de lagers van de het Crankstel (Record Carbon) vervangen (met orginele Campa lagers), echter na de montage valt het me op dat de het crankstel niet heel soepel draait, athans.. je hoort geen kraakjes of piepjes (slechts licht suizen), maar hij draait bij wijze van spreken niet rond door er tegen aan te blazen. Als je er een zwieper aan geeft draait hij wellicht 1 a 2 keer rond. (er zijn geen kettingbladen / ketting / pedalen gemonteerd)
Klopt dit? Of is er bij de montage iets fout gegaan? Helaas heb ik niet goed gecontroleerd hoe soepel het crankstel draaide met de oude lagers.
Bedankt!
Weerstand/Wrijving UltraTorque Crank
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37377
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoogst waarschijnlijk idd het nieuwe vet. Als het wel volledig soepel voelt en geen rare wrijving ergens dan zou ik het na een paar honderd km nog eens checken, waarschijnlijk draait het dan al beter.
Less is bore
Ik heb net een nieuw UT Record crankstel gemonteerd op mijn Merckx en ik doe ook HEEL veel vet in de cups. Ik kan nu de crank maar 1 keer rond laten draaien zonder ketting, maar dat is normaal aan het begin. Alles dat er nu te veel in zit, komt er vanzelf weer uit....
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido