Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kabelbeschermer achterrem laat los

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 10 aug 2013 22:37

Daar waar de remkabel van de achterrem de bovenbuis ingaat zit een stukje plastic om de kabel en/of het frame te beschermen. Dit "dopje" wordt echter steeds losgetrokken tijdens het remmen.

Nou had ik hem al een stuk of 5 keer terug geklikt, en steeds ging hij weer los. Uiteindelijk dacht ik "laat dan maar", maar nu zie ik dat het rubber om de remkabel toch begint te beschadigen door het wrijven tegen het frame. Heeft iemand een idee waarom dit dopje steeds loskomt, en hoe ik kan zorgen dat het voor eens en altijd vastblijft? Zat zelf te denken aan vastlijmen, maar das ook weer zo permanent...

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 aug 2013 23:06

Heb je misschien een foto van het probleem?

Is de buitenkabel van de rem recent vervangen?

Ik krijg bijna het idee dat de kabel te dun is en daarom in het frame verdwijnt maar misschien begrijp ik het probleem niet goed.

berge1
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2011 09:45
Locatie: Hellevoetsluis

berge1 11 aug 2013 09:54

je zou haast zeggen dat de buitenkabel te kort is. foto is wel even handig om te plaatsen.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 20 aug 2013 11:09

Sorry voor de late reactie, er kwam een vakantie tussen. Hierbij twee foto's; op de ene foto zit het dopje netjes in het frame, en beschermt het rubber van de kabel tegen schuren tegen het frame. Op de andere foto is het dopje losgeschoten.

Afbeelding
Afbeelding

Het dopje zit sowieso ontzettend los. Ik denk dus niet dat het een kwestie is van een te korte kabel. Als hij in het frame zit kan ik hem met minimale kracht zo lostrekken. Iemand een suggestie hoe dit op te lossen?

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 20 aug 2013 15:53

Zonder de achterrem op foto te kunnen zien, kun je niet zeggen of de kabel te kort of te lang is. Doordat het dopje erg los zit gaat het misschien al wel na een paar hobbels los zitten

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 20 aug 2013 16:01

Voor alsnog ga ik er vanuit dat het dopje simpelweg te los zit; je kunt het namelijk zelf heel makkelijk lostrekken uit het frame. Kan ik het gewoon vastlijmen oid denken jullie? Of krijg ik dan een probleem als ik de kabel ooit moet vervangen? Kan ik hiervoor loctite gebruiken?

Plaats reactie