Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Lakschade

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 14 jun 2013 14:47

Tijdens transport van onze fietsen van Bourg d'Oisans terug naar NL na afloop Alpe d'Huzes zijn drie van onze 8 fietsen beschadigd.

Ze hebben tegen elkaar staan schuren waarbij er plekken zo groot als ca. een € 0,50 munt volledig blank zijn "geschuurd". ( alu-frames)

Ik heb geen idee hoe ik dit netjes moet verhelpen :(

Primen? Gronden? Ik heb geen idee...

Iemand tips ???

b.v.d.
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 14 jun 2013 15:06

Wie is er verantwoordelijk voor? Valt het misschien onder een verzekering?

Verder is niet duidelijk waar de beschadigingen zitten en om welke kleuren het gaat. etc

Een fotootje zegt meer . . .

prjz
Forum-lid
Berichten: 1507
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 14 jun 2013 16:48

Bij Halfords hebben ze lakstiften waarmee je kleine plekjes prima kunt behandelen. De juiste kleur vinden is vaak moeilijk, eventueel je fiets meenemen.
prj

zomerfietser
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 15 feb 2007 19:45
Locatie: Bergschenhoek
Contact

zomerfietser 14 jun 2013 20:30

Wat je kunt doen is naar een echte automaterialen zaak. Daar om de kleurenwaaier vragen en dan de kleur erbij zoeken (bij daglicht dus niet in de winkel, mara even naar buiten) Op de kleurenwaaier zitten honderden kleuren, maar werkt eenvoudig en snel. je hebt dan de best passende kleur.
Blanke buis eerste goed schoon en oxidatie vrij (oxideren gaat bij alu snel) dan primer, vervolgens de lak. Netjes gladschuren met korrel 1000, vervolgens nog keer lak, etc. Als laatste helemaal glad afwerken met commedant (groene bus) en desnoods nog een blanke lak als het metallic is.

Bij verzekerings werk kan BCP het netjes wegwerken en zie je er zeker niets van (spot repair) Je kunt hen ook gewoon vragen wat het kosten enz zelf betalen en dan heb je zeker kwaliteitswerk! (zelf lak kopen kost ook al 7 euro lakstift en dan nog primer, schuurpapier en hoop werk en je ziet het altijd iets)
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 15 jun 2013 14:28

zomerfietser schreef: Bij verzekerings werk kan BCP het netjes wegwerken en zie je er zeker niets van (spot repair) Je kunt hen ook gewoon vragen wat het kosten enz zelf betalen en dan heb je zeker kwaliteitswerk!
Heren, dank voor de reacties.

Verzekeringtechnisch zal er niks te regelen zijn; het gebeurde met onze eigen fietsen in onze eigen aanhanger achter onze eigen auto........

@ zomerfietser: schade laten herstellen lijkt me gezien de omvang van de plekken ( met een lakstift eigenlijk niet te doen) het beste.
Ik alleen geen idee wat BCP is :(
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

zomerfietser
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 15 feb 2007 19:45
Locatie: Bergschenhoek
Contact

zomerfietser 15 jun 2013 15:24

BCP is http://www.specialpaintwork.nl/
Doen het echt heel netjes, voor voorbeelden zie fotogallerij en dan voor jullie spotrepair.
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 16 jun 2013 01:03

Sebo schreef: Verzekeringtechnisch zal er niks te regelen zijn; het gebeurde met onze eigen fietsen in onze eigen aanhanger achter onze eigen auto........
waren het jouw eigen 3 fietsen dan? neem aan 1 van jou en 2 van anderen.

ik zou als dat het geval was gewoon het via je aansprakelijkheidsverzekering spelen, dan heb je die 2 fietsen van je vrienden in iedergeval gedekt via jouw verzekering.

zelf bijlakken ga je denk ik nooit mooi krijgen, dan moet je echt een professional laten spotrepairen. Ik heb ooit ook eens zon stiftje gekregen bij mijn auto van de dealer, een keer wat lakschade op de voorbumper, nou het was wel dezelfde kleur maar het zag er niet uit.

En netjes krijgen gaat je zeker niet lukken als je zegt als het schade is ter grootte van een 50cent muntje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jun 2013 10:34

Je zou toch ook maar iets zelf moeten betalen. En vervolgens maar klagen op de volgende verjaardag over die hoge verzekeringspremies.

Het is een fiets, dat is een gebruiksvoorwerp. Tuurlijk is het jammer en wil niemand dit, maar minder lekker fietsen zal je toch niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

roadslave1954
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 sep 2012 08:24

roadslave1954 16 jun 2013 11:18

amclassic-fan schreef:Je zou toch ook maar iets zelf moeten betalen. En vervolgens maar klagen op de volgende verjaardag over die hoge verzekeringspremies.

Het is een fiets, dat is een gebruiksvoorwerp. Tuurlijk is het jammer en wil niemand dit, maar minder lekker fietsen zal je toch niet.
Vindt ik ook. Een beetje lakschade hoort er bij. Valpartij, steenslag enz. enz. je kan je fiets niet oneindig mooi houden.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 16 jun 2013 14:07

Daarom zal ik m'n fiets zo nooit vervoeren op een aanhanger met 8 fietsen. Zelfs op m'n fietsendrager doe ik tussen elke fiets, wanneer die dreigen te gaan schuren tegen elkaar, een doek om dat tegen te gaan. Ik alleen monteer die fiets op de drager en niemand anders.
Maarja ik geef om m'n dure fiets en ben er erg zuinig op.... 8-)
Om dan nu de verzekering daarvoor in te schakelen, zoals wordt geopperd, vind ik op z'n minst discutabel.
Probeer met een lakstift of dmv spotrepair de beschadiging weg te krijgen. Een lakstift is het goedkoopst, echter het resultaat is ook navenhand.
Succes.

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 16 jun 2013 16:52

De fietsen in kwestie waren van mijzelf; mijn lief; en mijn zoon.

De aanhanger was een gesloten bakwagen; en tussen alle 8 fietsen was een laag isolatiemateriaal en een deken aangebracht.

Helaas is de boel gaan schuiven waardoor deze beschermende maatregelen niet meer werkten met genoemde schade als gevolg.

Om vervolgens de verzekering proberen te tillen druist tegen mijn gevoel van goed fatsoen in.
Toegegeven de premies zijn hoog; maar menigeen mag eens bij zichzelf te rade gaan om te verklaren hoe dit komt.

Ik laat de fietsen door de plaatselijke autospuiter/airbrushartiest repareren voor een gematst prijsje; en daarmee is voor mij de kous af.
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

riggard
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 jan 2013 17:59

riggard 16 jun 2013 17:22

amclassic-fan schreef:Je zou toch ook maar iets zelf moeten betalen. En vervolgens maar klagen op de volgende verjaardag over die hoge verzekeringspremies.
Hoezo, als je ergens recht op hebt dan is het toch stom om daar geen aanspraak op te maken?

Voor zover ik lees wil de TS gewoon weten of hij ergens recht op heeft.

Plaats reactie