Welk Verzet voor een amateur
Beste forumleden,
Ik zou een vraag willen stellen.
Welk is het minimum verzet om de stelvio te beklimmen vanuit bormio ..
Ik heb me laten overhalen om deze beklimming te maken met vrienden, nu is mijn conditie redelijk: ik fiets gemiddeld 3x per week (ongeveer een 200km/week) en meestal zit ik gemiddeld tussen de 30a32 km per uur op mijn ritten. ik maak altijd ritten tussen 50en80 km. Nu is dit wel op puur vlakke wegen omgeving valkenswaard. Mijn vraag is of ik met mijn compact de stelvio op kom zonder in de problemen te komen... mijn kleinste verzet is 34x25, is dit genoeg??
dank u zeer
Ik zou een vraag willen stellen.
Welk is het minimum verzet om de stelvio te beklimmen vanuit bormio ..
Ik heb me laten overhalen om deze beklimming te maken met vrienden, nu is mijn conditie redelijk: ik fiets gemiddeld 3x per week (ongeveer een 200km/week) en meestal zit ik gemiddeld tussen de 30a32 km per uur op mijn ritten. ik maak altijd ritten tussen 50en80 km. Nu is dit wel op puur vlakke wegen omgeving valkenswaard. Mijn vraag is of ik met mijn compact de stelvio op kom zonder in de problemen te komen... mijn kleinste verzet is 34x25, is dit genoeg??
dank u zeer
hallo
ik rijd altijd alleen, die 32 km is ook gereden met overschot, daarmee bedoel ik niet dat ik nie moe ben, maar het is ook niet zo dat ik dood neerval als ik thuiskom.. voor mij blijft het een hobby om lichaam en geest wat in conditie te houden al durf ik soms wel eens meneigen pijn te doen ..
mijn fiets is een pinarello fp uno model 2012 met veloce compact (het gewicht weet ik niet exact), ikzelf weeg 80kg (en ben 1m86) dus ik schat dat het totaal gewicht een kleine 90kg zal zijn met de nodige drank en co..
de reden van mijn vraag is gewoon het feit dat ik de berg wel wil bedwingen , maar ik wil onderweg ook nog een beetje overhebben om van het zicht te genieten, daarom zou ik graag weten of ik met mijn 34x25 doenbaar is...
ALvast bedankt
ik rijd altijd alleen, die 32 km is ook gereden met overschot, daarmee bedoel ik niet dat ik nie moe ben, maar het is ook niet zo dat ik dood neerval als ik thuiskom.. voor mij blijft het een hobby om lichaam en geest wat in conditie te houden al durf ik soms wel eens meneigen pijn te doen ..
mijn fiets is een pinarello fp uno model 2012 met veloce compact (het gewicht weet ik niet exact), ikzelf weeg 80kg (en ben 1m86) dus ik schat dat het totaal gewicht een kleine 90kg zal zijn met de nodige drank en co..
de reden van mijn vraag is gewoon het feit dat ik de berg wel wil bedwingen , maar ik wil onderweg ook nog een beetje overhebben om van het zicht te genieten, daarom zou ik graag weten of ik met mijn 34x25 doenbaar is...
ALvast bedankt
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Reserve inbouwen met 1 of 2 kransjes. Het moet leuk blijven zoals je zelf aangeeft.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Wat dacht je ervan om vanuit Valkenswaard richting Maastricht, Luik of Eifel te rijden?
What makes the boat go faster?
Hoe bedoel je?
om te gaan trainen?
heb er al meerdere malen aan gedacht, maar om die gedachte in praktijk om te zetten is me nog niet gelukt
dit komt omdat ik volcontinu in ploegen werk, en de weinige vrije weekends wil ik dan ook aan het gezin wijden, door de week fiets ik wel voor of na een shift, dat is ook de reden dat ik altijd alleen fiets, de meesten zijn werken wanneer ik vrij heb..
maar voor of na de shift fietsen is één ding, eerst nog naar luik en terug rijden om te fietsen is weer een heel ander :
om te gaan trainen?
heb er al meerdere malen aan gedacht, maar om die gedachte in praktijk om te zetten is me nog niet gelukt
dit komt omdat ik volcontinu in ploegen werk, en de weinige vrije weekends wil ik dan ook aan het gezin wijden, door de week fiets ik wel voor of na een shift, dat is ook de reden dat ik altijd alleen fiets, de meesten zijn werken wanneer ik vrij heb..
maar voor of na de shift fietsen is één ding, eerst nog naar luik en terug rijden om te fietsen is weer een heel ander :
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik denk dat jij die stelvio met die compact wel op komt. Eventueel een cassette met een 28 plaatsen. Naar boven rijden zit voor het eerste deel in de benen en voor het grootste deel in je kop.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Inderdaad om te trainen. Qua gezin ken ik de problematiek. Maar maak het bespreekbaar en af en toe een dagje moet kunnen. Ander alternatief is om een viaduct/brug op te zoeken en daar 20x keer tegen op te fietsen. Voor de rest kun je tijdens je gewone ritten stukken van 20-30-45-60 min nemen en in D3 afwerkenJacky M schreef:Hoe bedoel je?
om te gaan trainen?
heb er al meerdere malen aan gedacht, maar om die gedachte in praktijk om te zetten is me nog niet gelukt
dit komt omdat ik volcontinu in ploegen werk, en de weinige vrije weekends wil ik dan ook aan het gezin wijden, door de week fiets ik wel voor of na een shift, dat is ook de reden dat ik altijd alleen fiets, de meesten zijn werken wanneer ik vrij heb..
maar voor of na de shift fietsen is één ding, eerst nog naar luik en terug rijden om te fietsen is weer een heel ander :
What makes the boat go faster?
Probleem is alleen dat de benen en de kop zoon beetje gelijktijdig boven moeten komen. Ik zou toch maar eens een paar serieuze hellinkjes proberen ondanks het feit dat je weinig tijd hebt. Afreizen naar de stelvio en dan in de problemen komen is ook een beetje tijdverspilling.thestudent schreef:Ik denk dat jij die stelvio met die compact wel op komt. Eventueel een cassette met een 28 plaatsen. Naar boven rijden zit voor het eerste deel in de benen en voor het grootste deel in je kop.