Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Luc Piron

narlox
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 sep 2010 17:27

narlox 25 nov 2010 12:46

Forumleden,

verleden zomer nieuwe koersfiets gekocht.
Fiets op zich is in mijn ogen perfect, het enige probleem is dat er bij aankoop geen persoonlijke afstelling is gebeurd. Heb wat last van armen en onderrug en soms men knieen bij iets langere ritten. naar volgend seizoen zou ik dan ook graag "perfect" op mijn fiets zitten en een fietsanalyse laten doen.
Ik denk er sterk aan om bij Luc Piron te gaan vermits dat op 10 km van mijn deur is. Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met de fietsanalyse bij Luc Piron?

Grtz,

tom1
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 07 dec 2008 19:30

tom1 25 nov 2010 19:18

ik ben er al geweest,
ik vond zelf dat ik goed op de fiets zat, maar voor alle zekerheid mij laten uitmeten, en er zijn toch een aantal zaken veranderd.

meestal na de meting, en hij zet je fiets volgens zijn berekeningen, is het precies of je helemaal niet goed zit, maar dat is gwn enkele uren rijden en was verdwenen bij mij.

daarna nooit meer last van iets gehad, en beter kracht overbrenging.
ik zat namelijk iets tekort, en een klein beetje telaag.

narlox
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 sep 2010 17:27

narlox 26 nov 2010 11:39

Bedankt voor de reactie.
Hebtelefonisch een afspraak gemaakt ( goed gesprek gehad en het klinkt veel belovend)
Zal mijn bevindingen hier ook nog delen na afloop...


grtz

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 26 nov 2010 19:48

ben er ook geweest en wel tevreden, maar het papier met je maten heb je wel voor altijd.

hij is wel erg commercieel, bijbetalen als het niet van de eerste keer goed is enzo, en bij mij was hij ook niet goed gezind omdat ik zelf mijn fiets op maat wou zetten en daarom een afspraak had gemaakt alsof ik een nieuwe fiets wou kopen, terwijl hij de afspraak 'fietsafstelling'(+ +-40eur) daarvoor had:s

narlox
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 sep 2010 17:27

narlox 07 dec 2010 19:57

Ben er dus langs geweest en ben matig tevreden.
sympathieke man... wrs veel kennis vermits hij al jaren meegaat...

Maar heb toch een paar zaken waarvan ik niet helemaal tevreden ben.

Hij vroeg eerst naar klachten en ik vermelde die dus en ook dat ik soms last krijg van de knie. Nog voor hij mij had zien fietsen of op had gemeten kreeg ik al een antwoord van geen look pedalen meer maar neem er van shimano spl (miss eigen voorkeur)?

Dan na het opmeten van men huidige positie en mijn maten in te geven in zijn pc kwam het er eigenlijk op neer dat ik tamelijk goed zit.. Gewoon een halve cm meer naar achter en de schoenplaatjes stonden fout ( vandaar wrs de pijn in men knie en niet de pedalen)

Dan zei hij dat al de rest in orde was, tot ik begon door te vragen over de stuurpen dacht voor de analyse al dat die langer moest zijn en het stuur lager. Dus bij het doorvragen kwam het erop neer dat het idealer zou zijn als men stuur 1,5 cm zakt en een langere stuurpen van ongeveer 1 cm... Hij zei dadelijk dat hij het zelf niet lager ging zetten, beter bij de fietsmaker laten doen. ( zal wrs wel zo zijn maar je betaalt hem wel 40 euro extra voor de aanpassingen te laten doen 80 + 40) Ale, ik ben niet gieren en iedereen moet zijn brood verdienen maar het was zo vaag dat hij zelf niets zei van men stuur en pas als ik erop doorvraag het erop neerkomt dat het toch ni is zoals het zou moeten en dan was het nog vaag "ja, ongeveer een cm langer. Ik betaal toch om exact te weten wat het best zou zijn. niet voor wat ongeveer beter zou zijn.

Ga in elk geval de tabel met alle maten voorleggen aan men fietsenmaker voor de aanpassingen ivm stuur.

Miss verwachte ik gewoon teveel van de analyse en is zeker niet de bedoeling om slecht te praten en zijn kunnen in vraag te stellen. maar wou dit toch meedelen.

jepebe
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2008 20:21

jepebe 12 dec 2010 16:06

Kweetniets van moderne lookpedalen, maar vroeger (eeuwen geleden...) had je schoenplaten voor look met zijdelingse speling en zonder (met was rood, zonder zwart)

ALTIJD zijdelingse speling nemen bij knieproblemen.

Bij SPD goed kijken naar de plaatjes. Er zijn plaatjes die smalle raakvallen hebben achteraan bij het pedaal en wat bredere raakvlakken. De brede raakvlakken zorgen voor zijdelingse speling die je bij iets verdraaien min of meer vasthoudt bij het fietsen, de smalle veroorzaken dat je voet weer terugveert in de standaardpositie

Plaats reactie