Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Fiets wegen

delsol
Forum-lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 28 sep 2005 21:01

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 22 September 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 15 Oktober 2004


Quoten: Origineel geplaatst door fausto op 15 Oktober 2004


Ja, ja. We zitten allemaal Remi belachelijk te maken, maar dat is niet helemaal terecht. Als je op een personenweegschaal namelijk een beetje naar voren of naar achteren leunt, geeft 'ie een ander gewicht aan. Hij is dus niet helemaal nauwkeurig.
Wat gebeurt er als je met je fiets op de weegschaal gaat staan? Dan krijg je hetzelfde effect als je bereikt door naar voren of naar achteren te leunen. Dus de meting is dan niet nauwkeurig.
Door op de personenweegschaal te wegen weet je dus het gewicht van je fiets plus of min 1 kg. En dat is jammer, want het ging natuurlijk juist om de laatste grammen.

Dan moet je zo'n haak hebben waar ik een veearts op tv wel eens een beest mee heb zien wegen. Haak aan fiets. Fiets hangen. Lezen. nthouden. Een beetje viszaak heeft ze ook maar ik weet niet wat dat bereik is.


Iemand enig idee waar zoiets te koop is.Lijkt me erg handig voor het wegen van diverse dingen (oa fietsen en onderdelen). Uiteraard moet zoiets wel een beetje nauwkeurig zijn en min. per 100gr het gewicht aangeven.

http://www.weegschaaldirect.nl/WDshop.html

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 sep 2005 02:06

Kan je met zelfde soort digitale weegschaaltjes met een haak als die waarmee vissers wegen. Mijn mechanieker vist in z'n vrije tijd wel eens en gebruikt hetzelfde model... min of meer hetgeen Ullrichs broer hier gebruikt, toen we hem vroegen Jans fiets te wegen (vooravond van de etappe Gerardmer-Mulhouse - 7130gr met LWs):
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bikkeltje
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 aug 2005 17:03

bikkeltje 30 sep 2005 10:00

Je kunt ook de weegschaal van de verloskundige ''lenen'', vlak nadat je zoon of dochter geboren is.
 
Eerst even de baby wegen, je vrouw een smak geven en dan snel naar beneden of het ziekenhuis uit en dan je schuur in om je fiets te wegen.
 
 

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 30 sep 2005 11:32

Quoten: Origineel geplaatst door bikkeltje op 30 September 2005


Je kunt ook de weegschaal van de verloskundige ''lenen'', vlak nadat je zoon of dochter geboren is.
 
Eerst even de baby wegen, je vrouw een smak geven en dan snel naar beneden of het ziekenhuis uit en dan je schuur in om je fiets te wegen.
 
 


Is helaas ook geen oplossing: heb al 2 kinderen en ik heb geen plannen voor een derde. Huis is vol :)
De goedkoopste hangweegschaal die ik ben tegen gekomen is er 1 van 49 euro via marktplaats. Iemand ergens nog iets goedkopers gezien?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 30 sep 2005 11:49

Quoten: Origineel geplaatst door bikkeltje op 30 September 2005


Je kunt ook de weegschaal van de verloskundige ''lenen'', vlak nadat je zoon of dochter geboren is.
Eerst even de baby wegen, je vrouw een smak geven en dan snel naar beneden of het ziekenhuis uit en dan je schuur in om je fiets te wegen.


Bedankt voor deze goeie tip bikkeltje!In januari verwachten wij onze tweede. Zodra de baby van de haak is kan mijn Specialized eraan. Ik ben toch wel benieuwd wat ie nou weegt. Ik denk dat ik mn fiets dan maar klaarzet naast ons bed. Wel op veilige afstand he, anders wordt ie misschien nog vuil
 

bikkeltje
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 aug 2005 17:03

bikkeltje 30 sep 2005 11:59

Ja pas maar op, ik weet niet wat de ph-waarde van vruchtwater is, maar ik kan me goed voorstellen dat e.e.a. funest is voor kwetsbare lak, onderdelen, laters etc.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 30 sep 2005 13:38

Quoten: Origineel geplaatst door bikkeltje op 30 September 2005

Ja pas maar op, ik weet niet wat de ph-waarde van vruchtwater is, maar ik kan me goed voorstellen dat e.e.a. funest is voor kwetsbare lak, onderdelen, laters etc.

Gelukkig is m'n fietscomputer (vrucht)waterdicht.

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 14 okt 2005 22:11

Mannenhumor???
Als jullie vrouwen dit lezen dan vallen er klappen!
Ik kan er wel om lachen trouwens
pas op! paaltje!

Plaats reactie