Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Help de laklaag van mijn carbon scott cr1

rredwing
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:34

rredwing 05 apr 2006 16:52

Help,
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een scott cr1. Afgelopen weekend heeft hij een vuurdoop gehad in de ronde van vlaanderen. (heb de 140 km gereden) Het ging allemaal prima, maar na huisgekomen het stof van mijn fiets te hebben afgespoten, zag ik dat door de kabels de lak is weggesleten door al dat getril over die kasseien.
Wat kan ik hier het beste aan doen? gewoon een stukje tape erover, of zo laten? Ik heb hier ook een keer ergens iets gelezen over blanke lak erover o.i.d., maar ik weet niet meer waar.
alvast bedankt,
 

rredwing
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:34

rredwing 05 apr 2006 16:55

Quoten: Origineel geplaatst door rredwing op 05 April 2006


Help,
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een scott cr1. Afgelopen weekend heeft hij een vuurdoop gehad in de ronde van vlaanderen. (heb de 140 km gereden) Het ging allemaal prima, maar na huisgekomen het stof van mijn fiets te hebben afgespoten, zag ik dat door de kabels de lak is weggesleten door al dat getril over die kasseien.
Wat kan ik hier het beste aan doen? gewoon een stukje tape erover, of zo laten? Ik heb hier ook een keer ergens iets gelezen over blanke lak erover o.i.d., maar ik weet niet meer waar.
alvast bedankt,
 

rredwing
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:34

rredwing 05 apr 2006 17:05

ps kan je ook een foto plaatsen vanaf een fotoalbum op een msn-space?

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 05 apr 2006 17:25

Quote: Origineel geplaatst door rredwing op 05 April 2006
ps kan je ook een foto plaatsen vanaf een fotoalbum op een msn-space?


Nope, probeer imageshack.us eens.

andre
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 mei 2004 11:39

andre 05 apr 2006 18:04

Ik heb van BBB een setje van die beschermingstickers gehaald. Die op een maat geknipt zodat het de lak op die plek beschermd. Ik heb dat wel VOOR het fietsen gedaan. In jou geval zou je een carbonlook setje kunnen halen. Dan plak je het erover en zie je in ieder geval de schade niet meer. Standaard zit er op zo'n stickervel wel stickers daarvoor, maar die zijn erg klein en op de CR1 moeten ze groter, omdat de kabelnok zo ver weg zit en de kabels gewoon ver heen en weer gaan (ja, ik heb ook een CR1). Dus ik heb de sticker voor de liggende achtervork gebruikt om stukken uit te knippen.
Succes! oh, trouwens. Je hebt wel weer een lichter frame zonder die lak!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 05 apr 2006 22:16

Ik was degene die de lakreparaties voor een Cr1 uitvoerde.
Die stickers van BBB zijn bagger en laten in no time weer los. Je kunt het beste de door Scott geleverde stickers gebruiken of de stickers van marktplaats bestellen (7.95 o.i.d. per vel). Scott heeft een zeer gladde lak die extreem goed moet worden ontvet om een sticker enige hechting te geven. Gewoon de schuurplek licht polijsten met commandant en vervolgens ontvetten en een sticker erover (hoop voor jou dat het geen nokons waren, dien snijden in no time door een carbonnen buis heen).
 

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 05 apr 2006 23:09

Ik heb beschermrubbertjes van Jagwire
beschermen niet enkel de lak maar werken ook geluiddempend, zeer tevreden van !

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 05 apr 2006 23:28

Ik heb ook van die rubbers, maar dan van Cannondale.
Had eerst van die BBB plakkers, die wouden wel plakken. Voor korte duur, de plaatst waar ze moeten is niet helemaal recht. Zitten veel buigingen in etc.
Tot zover bevallen ze wel. Ze zijn van zacht rubber/plastic/schuim.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 06 apr 2006 00:21

Die rubbers van Cannondale, kun je die gewoon bij je FM halen? Over een maand krijg ik m'n nieuwe cannondale en ook al is ie polish de lak moet wel heel blijven!

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 06 apr 2006 00:29

Yep, bij mijn lokale FM wel.
Nadeel, alles kabels moeten los, dus afstelling etc moet weer opnieuw worden gedaan. Maarja, het kost wat maar dan heb je ook wat.

Dacht dat ze 50€cent per stuk waren.

rredwing
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:34

rredwing 06 apr 2006 17:09

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 05 April 2006


Ik was degene die de lakreparaties voor een Cr1 uitvoerde.
Die stickers van BBB zijn bagger en laten in no time weer los. Je kunt het beste de door Scott geleverde stickers gebruiken of de stickers van marktplaats bestellen (7.95 o.i.d. per vel). Scott heeft een zeer gladde lak die extreem goed moet worden ontvet om een sticker enige hechting te geven. Gewoon de schuurplek licht polijsten met commandant en vervolgens ontvetten en een sticker erover (hoop voor jou dat het geen nokons waren, dien snijden in no time door een carbonnen buis heen).
 


het waren gelukkig geen nokons. Maar hoe kom ik precies aan die stickers, op marktplaats kan ik ze niet vinden. Dit is nog een oude foto (is wel duidelijk denk ik) Ik zal binnenkort een nieuwe maken. Bandjes zijn ondertussen helemaal zwart...

andre
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 mei 2004 11:39

andre 07 apr 2006 21:20

Bij mij blijven die BBB stickers prima zitten eigenlijk  Waarom maakt Scott niet gewoon die kabelstop op de balhoofdbuis? Mijn Giant TCR heeft ze daar zitten en dan kan er gewoon niks scheuren.
Die beschermingsdingen om je kabel. Die maken de lak toch ook gewoon lelijk? Anders ga ik dat ook maar eens proberen. Als ik toch een keer de kabels vervang.

Plaats reactie