Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Casette op Eastron Vista -> Vraagje

mtb-biker
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2005 22:55

mtb-biker 09 apr 2006 00:57

Heb net m'n Ultegra casette (12-?) overgezet op m'n nieuwe Easton Vista SL achterwiel.
Echter, de body van de Easton is een stukje korter. Heb dus de Spacer 'A' in de Shimano onderhouds manual weggelaten wat volgens Shimano OK is voor de WH-7800/7801 FH-7800/7801. Geen idee welke body ik heb.
http://cycle.shimano-eu.com/media/cycli ... 563504.pdf
Op m'n Stevens Aspin zaten tegen de body aan 2 opvul ringetjes. 1 wat dikkere met 3 groevjes erin, en een nog iets dunnere opvul ring. Deze heb ik allebij weggelaten op m'n nieuwe body.
Is dit ok ?
Fiets lijkt OK te schakelen nu, maar ik wil voorkomen dat ik de body beschadig door het weglaten van opvul ringen.
Tevens heb ik de body lichtjes ingevet met Course Grease om metaal-metaal contact te vermijden. Ook goed ?
1e keer dat ik casette zelf vervang dus vandaar de beginners vraagjes.
Alvast Bedankt !

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 09 apr 2006 12:05

Wh-7800/7801 body's waar over wordt gesproken, zijn specifieke 10-speed body's. Die zijn dus iets korter en daar heb je de spacer A niet nodig (een beetje verwarrend soms, shimano 10-speed cassettes zijn smaller dan shimano 9-speed cassettes).
De easton heeft waarschijnlijk een standaard shimano body (anders zouden 9-speed cassettes niet passen), daar moet je de spacer A dus gebruiken.

mtb-biker
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2005 22:55

mtb-biker 09 apr 2006 16:28

Hi PFW,
Het Easton wiel bij Salden had standaard Camp. body, maar ze waren zo vriendelijk daar eventjes een Shimano Body op te zetten.
Deze is iets korter dan op mijn Mavic, dus ik denk uit je antwoord te kunnen opmaken dat een kortere body een 10-speed is, en dat daarom Spacer A inderdaad niet nodig is ! (met spacers past het inderdaad niet).
Bedankt voor je feedback !

Plaats reactie