Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ketting /cassette /derailleur schoonmaken

tsooj
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2006 19:41

tsooj 06 jun 2006 20:39

Hoi Allen,

ik ben sinds een jaar (eindelijk) aan het fietsen geslagen en als ik ergens voor ga dan ga ik er ook voor. Ik heb een fiets gekocht op marktplaats en hij was helemaal top voor zover ik weet (echt kennis van zaken heb ik niet, maar hij zag er goed uit) Nu heb ik laatst mijn ketting gemeten en ik merk dat hij was slapper gespannen is. Ik begrijp dat dit niet goed is voor de tandwieltjes ivm slijtage. Nu wil ik er dus een nieuwe ketting inzetten maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat moet doen. Ik kan het natuurlijk bij de fietsenmaker laten doen, maar ik wil dat beestje zelf eigenlijk wel goed leren kennen dus probeer ik het liever zelf.
Als ik de ketting dan vervang wil ik de cassette en het derailleur ook meteen schoonmaken. Hebben jullie handige tips om dat aan te pakken. Waarschijnlijk is dit onderwerp al 20 keer gepasseerd maar ik kan nergens de zoekbalk vinden om te zoeken in bestaande onderwerpen....
O ja het is Dura Ace 9.

alvast bedankt voor evt. hulp, Joost
"Do One Legged Ducks Swim in Circles"

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 06 jun 2006 21:48

Quote: Origineel geplaatst door Tsooj op 06 Juni 2006
... Waarschijnlijk is dit onderwerp al 20 keer gepasseerd maar ik kan nergens de zoekbalk vinden om te zoeken in bestaande onderwerpen...

alvast bedankt voor evt. hulp, Joost
Rechtsboven je eigen post zie je drie rode latjes. Op de middelste vind je de tekst 'zoeken'. Het is weliswaar geen zoekbalk maar via dit zoeklatje kom je ook in het zoekscherm terecht.

Geen dank, graag gedaan.

tsooj
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2006 19:41

tsooj 06 jun 2006 23:16

haha...ik heb niet echt goed gekeken he!?
"Do One Legged Ducks Swim in Circles"

Plaats reactie