Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Pimp Your Bike.....of toch maar niet ?

dingo
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:18

dingo 03 okt 2006 16:33

Stapelgek wordt je ervan, maandenlang gespaard om nu eindelijk die te gekke tuning onderdeeltjes te kopen zoals een FSA MegaExo Crankstel of een Stronglight of een paar Superlichte RXS Ti/Carbon pedaaltjes of een paar hele hippe Zipp Carbon wieltjes en huppakee binnen enkele weken wordt je via de Media geconfronteerd met allerlei spookverhalen van loplopende cranks, brekende velgen, losschietende pedalen etc.
Ik denk dat ik mijn geld maar op zak houdt of laten we ons gekmaken en is er WEL solide stevig Tuningspul op de markt, volgens de wetten van Keith Bontrager ( Strong, light, cheap, pick two. Hij had het weliswaar over wielsets maar toch ) ?
 

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 okt 2006 17:20

Quote: Origineel geplaatst door Dingo op 03 Oktober 2006
Ik denk dat ik mijn geld maar op zak houdt of laten we ons gekmaken en is er WEL solide stevig Tuningspul op de markt, volgens de wetten van Keith Bontrager ( Strong, light, cheap, pick two. Hij had het weliswaar over wielsets maar toch ) ?




Tuurlijk is er wel goed spul op de markt. Vooral bij de oosterburen tart met de wetten van de zwaartekracht maar toch heb ik nooit problemen over duurzaamheid etc gehoord. Denk hierbij aan fabrikanten als THM (Clavicula cranks, Scapula vork), AX-Lightness (zadels, zadelpennen), Schmolke (sturen), LW's, etc...

Op dit moment zou ik ook geen Pulsion of Time crankset willen nee, maar met de juiste research blijft er nog heel wat mooi en degelijk spul over om de creditcard tegenaan te smijten hoor...

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 okt 2006 17:54

Idd, er zijn zat 'leichtbau' producten die zich al wel bewezen hebben.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 03 okt 2006 20:54

die FSA crancks laat je beter in de kast liggen.
Echter de carboncrancks waar je nooit probs over hoort is .....
de campa crancks , campa chorus en record zijn ubersterk en degelijk, zien er daarbij nog heel netjes uit ook.
 

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 okt 2006 21:19

Quote: Origineel geplaatst door rombaft op 03 Oktober 2006
die FSA crancks laat je beter in de kast liggen.Echter de carboncrancks waar je nooit probs over hoort is .....de campa crancks , campa chorus en record zijn ubersterk en degelijk, zien er daarbij nog heel netjes uit ook.

Lol, maar Dingo heeft in dat opzicht al een grote fout begaan waardoor hij eigenlijk geen Campa crankstel kan monteren.

(vlag, modderschuit, etc )
Less is bore

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 03 okt 2006 22:08

Ik ben van mening dat ook het zwaarste materiaal door slechte montage te vernielen is (en geloof ook op dit forum lopen echte talenten rond ).
Als er iemand met lichtgewicht materiaal bezig is en steeds weer de grens opzoekt ben ik het wel en ik het de afgelopen jaren behalve met Stronglight en American Classic (trapassen) geen problemen gekend op het gebied van breuk of stukgaan.
Ben door schade en schande echter wel (iets ) wijzer geworden en kan inmiddels wel potentieel slecht materiaal herkennen.
Dus mijn advies: gewoon pimpen die fiets al ga je er geen meter harder door....

renmuis
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005 00:01

renmuis 03 okt 2006 22:15

Ach ja ik heb ook al een heylight super light zadelpen om zeep geholpen, ben er daarna direkt mee opgehouden om nog verder te investeren in dat superlichte spul.Liever iets zwaarder en degelijk, vooral als je je fiets regelmatig in en uit elkaar loopt te schroeven voor onderhoud.
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders ;)

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 04 okt 2006 22:08

het pimpen is gewoon cool,m je moet wel de goede spullen hebben anders is het un-cool... maar je moet geen onnodige risico's nemen. vast is vast, en iedere slag die je vaster draait moet je ook weer losdraaien als het kapot is ;)
Afbeelding

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 04 okt 2006 23:59

Nou, al overtuigd Dingo? Ga je ook de boel lekker pimpen deze winter zodat je volgend seizoen je opgelopen trainingsachterstand niet eens meer merkt?

dingo
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:18

dingo 05 okt 2006 12:37

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 04 Oktober 2006

Nou, al overtuigd Dingo? Ga je ook de boel lekker pimpen deze winter zodat je volgend seizoen je opgelopen trainingsachterstand niet eens meer merkt?


Bijna.....
Ok, hier het verlanglijstje voor Sinterklaas, de techneuten hier mogen volop schieten:
Stuur en pen: Syntace Force 119 Road 135mm en Racelite Carbon 31.8
Crank: K-Force of SLK MEGAEXO Compact met Ceramic MEGAEXO bottombracket. ( Pak ik alvast 4 verbetering zonder nog maar een meter gefietst te hebben  )
Velgen: DT SWISS R1.2 ( heb al een setje R1.1 die behoorlijk ingesleten zijn, tijd voor iets anders dus ).
Ik wil persé zo'n MEGAEXO of Hollowtech II achtigsysteem maar de, hier ter forum alom geprezen, Clavicula heeft dat niet ? 
 
 

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 05 okt 2006 15:59

Quote: Origineel geplaatst door Dingo op 05 Oktober 2006
Ik wil persé zo'n MEGAEXO of Hollowtech II achtigsysteem maar de, hier ter forum alom geprezen, Clavicula heeft dat niet ?





Jawel:

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 05 okt 2006 22:39

"Ok, hier het verlanglijstje voor Sinterklaas, de techneuten hier mogen volop schieten:"
Tja, je vraagt erom. Behalve de Syntace voorbouw zou ik persoonlijk helemaal niets van je lijstje nemen (om diverse redenen), maar da's het mooie van pimpen, het is jou keuze dus gewoon doen.

Plaats reactie