Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

shift is defect

robs
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:41

robs 14 nov 2006 22:09

Mijn Deore shift die de cassette in beweging zou moeten brengen werkt niet meer.Het schakelen naar een zwaardere versnelling ging nog wel, maarals ik naar een lichtere versnelling wil klikken dan krijg ik de hendelniet meer in beweging.Kan iemand mij aan een technische tekening helpen zodat ik kanzien wat er eventueel defect is.Ik heb de shift al gemonteerd maar kan niet echt ontdekken wat er voor zorgt dat schakelen niet meer mogelijk is.
Geinformeerd naar een nieuwe shift + remgreep ineen.
Levertijd bij shimano van 2 weken, kosten € 40,-, wordt je ook nietvrolijk van.
 
 
fiets: Koga terraliner trendy

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 16 nov 2006 09:03

Waarschijnlijk is het binnenwerk gewoon vuil / vet.  Ik heb dat zelf meegemaakt op mijn hybride, ook met Shimi-triggershifters.
De oplossing: de shifter demonteren (kabel mag zitten bljiven) en een dag of twee onderdompelen in een ontvetter, bijvoorbeeld een goedkope ketting- of motorreinigier. Misschien heeft je fietsenmaker ook wel zo'n bak, en kan je de shifter daar een nacht in dumpen?
 
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 17 nov 2006 01:21

Quoten: Origineel geplaatst door Bandit op 16 November 2006


Waarschijnlijk is het binnenwerk gewoon vuil / vet.  Ik heb dat zelf meegemaakt op mijn hybride, ook met Shimi-triggershifters.
De oplossing: de shifter demonteren (kabel mag zitten bljiven) en een dag of twee onderdompelen in een ontvetter, bijvoorbeeld een goedkope ketting- of motorreinigier. Misschien heeft je fietsenmaker ook wel zo'n bak, en kan je de shifter daar een nacht in dumpen?
 

Dit werkte ook bij mijn ultegra shifter. Daarna wel weer opnieuw invetten natuurlijk. Maar teveel vet is ook niet goed. Teveel vet of wat vuil kan inderdaad wel eens de reden zijn van de problemen.

Plaats reactie