Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Michelin pro moeilijk te verwijderen

paco
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 dec 2006 15:31

paco 03 mar 2007 09:21

Ik heb nieuwe wielen maar:
De Michelin prorace 2 banden op campagnolo scirocco wielen zijn zeer moeilijk te verwisselen.
Thuis doe ik het met vloeibare zeep maar onderweg zal het echt een probleem worden.
Wie heeft er hier tips voor en welke banden zijn beter geschikt voor
de scirocco wielen?
Pinarello Prince
Empella Bonfire SL
Sensa Pordoi

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 03 mar 2007 21:20

Quoten: Origineel geplaatst door paco op 03 Maart 2007


Ik heb nieuwe wielen maar:
De Michelin prorace 2 banden op campagnolo scirocco wielen zijn zeer moeilijk te verwisselen.
Thuis doe ik het met vloeibare zeep maar onderweg zal het echt een probleem worden.
Wie heeft er hier tips voor en welke banden zijn beter geschikt voor
de scirocco wielen?

als de bandjes een tijdje op de velg zitten zijn die een beetje gerokken en zal het stukken beter gaan; dan kun je ze wel zonder zeep over je velg trekken hoor

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 06 mar 2007 00:31

Ik krijg zelf nieuwe michelin pro banden nauwelijks om mijn campa wielen. Als ze er eenmaal een tijdje om zitten gaat het verwisselen gelukkig (een klein beetje) makkelijker.
Ik heb wat navraag gedaan en het blijkt vrij algemeen bekend dat Campa wielen net iets ruimer vallen dan bijvoorbeeld mavic.  Koop volgende keer gewoon andere banden. Bijvoorbeeld continental grand prix of vredstein fortezza. Die vallen net iets ruimer is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 06 mar 2007 13:11

Ik heb dezelfde ervaring met deze bandjes op Shimano wielen. Ligt kennelijk dus niet aan de diameter van de wielen maar aan de bandjes.
Conti GP vouwbandjes kopen! Veeel beter en makkelijker om te leggen!
Niets is wat het lijkt..

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 06 mar 2007 13:15

Ligt inderdaad aan de banden. Ik ben blij dat ik niet alleen ben ! Ook op Bontrager velgen is het enorm moeilijk om ProRace 2 er op te leggen.
Iemand ervaring met Schwalbe ?
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mar 2007 22:53

En ik heb dan weer Eurussen en Ksyriums waar de ProRaceII prima omheen gaat. Mijn DT setje daarintegen...pfffft, dat is pas een ramp!
Less is bore

kristofw
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jul 2006 17:33

kristofw 07 mar 2007 08:30

Uit eigen ervaring gaan ze vrij goed om de Mavic wielen( ksyriums, cosmic elite, en open pro velgen) , ze gaan ook goed om campa zonda's.
Op Fulcrum racing 5 gaan ze wel zéér slecht, en om Easton vista sl gaan ze wel, maar ook niet al te gemakkelijk.

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 07 mar 2007 10:21

Quoten: Origineel geplaatst door paco op 03 Maart 2007


Ik heb nieuwe wielen maar:
De Michelin prorace 2 banden op campagnolo scirocco wielen zijn zeer moeilijk te verwisselen.
Thuis doe ik het met vloeibare zeep maar onderweg zal het echt een probleem worden.
Wie heeft er hier tips voor en welke banden zijn beter geschikt voor
de scirocco wielen?


Hoi,
 
Tip voor weerbarstige banden;
 
Zoek bij FM een oude velg b.v. een Mavic Open Pro of een type waar de band makkelijk opgaat.
Velglint aanbrengen band erop leggen en een butyl binneband gebruiken
en de zaak oppompen tot de maximum toelaatbare druk van de banden welke je gebruikt.
Dat zal waarschijnlijk zo'n 9 bar bedragen.
Een weekje laten staan voor op te rekken.
Natuurlijk wel ruim op voorhand je nieuwe bandjes inkopen.
Succes !
 
Ciao.
 

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 07 mar 2007 11:45

Quoten: Origineel geplaatst door Rocketboy op 06 Maart 2007


Ligt inderdaad aan de banden. Ik ben blij dat ik niet alleen ben ! Ook op Bontrager velgen is het enorm moeilijk om ProRace 2 er op te leggen.
Iemand ervaring met Schwalbe ?


Ik heb schwalbe ultremo's met ksyrium ES wielen. Het gaat zeer gemakkelijk, kan zelfs wat lucht in de binnenband laten zitten.
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mar 2007 11:53

Dat is dan een combinatie die ik alleen in het vlakke land zou gebruiken. Een bandje kan beter te strak dan de los om de velg zitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

janalbert
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2006 18:59

janalbert 10 mar 2007 00:12

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Maart 2007

Dat is dan een combinatie die ik alleen in het vlakke land zou gebruiken. Een bandje kan beter te strak dan de los om de velg zitten.


Mee eens.
Heb twee keer gehad dat bandjes op 8 bar tijdens het oppompen van de velg ploften. Is effe schrikken zal ik je zeggen...

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 13 mar 2007 21:22

Quoten: Origineel geplaatst door Jan Albert op 09 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Maart 2007

Dat is dan een combinatie die ik alleen in het vlakke land zou gebruiken. Een bandje kan beter te strak dan de los om de velg zitten.


Mee eens.
Heb twee keer gehad dat bandjes op 8 bar tijdens het oppompen van de velg ploften. Is effe schrikken zal ik je zeggen...


Grote kans dat ze nog niet helemaal goed zaten. Als ze goed opgepompt zijn en na controle overal goed blijken te zitten heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met ruimer vallende banden.  Ook niet bij lekrijden. Weet niet of het met enorme krachten op zijn plaats trekken van krapper vallende banden nou zo goed is. Daar worden die banden toch ook niet beter van.
Schwalbe ultremo en conti gp vouwbanden vallen ruimer dan michelin pro is mijn ervaring. Maar zeker niet te ruim.
En er zit volgens mij zeker ook verschil in velgen. Dezelfde michelin banden die ik bijna niet op mijn campa wielen kreeg gingen daarna wel op de mavic.
 
 

Plaats reactie