Ik heb nieuwe wielen maar:
De Michelin prorace 2 banden op campagnolo scirocco wielen zijn zeer moeilijk te verwisselen.
Thuis doe ik het met vloeibare zeep maar onderweg zal het echt een probleem worden.
Wie heeft er hier tips voor en welke banden zijn beter geschikt voor
de scirocco wielen?
Michelin pro moeilijk te verwijderen
Quoten: Origineel geplaatst door paco op 03 Maart 2007
Ik heb nieuwe wielen maar:
De Michelin prorace 2 banden op campagnolo scirocco wielen zijn zeer moeilijk te verwisselen.
Thuis doe ik het met vloeibare zeep maar onderweg zal het echt een probleem worden.
Wie heeft er hier tips voor en welke banden zijn beter geschikt voor
de scirocco wielen?
als de bandjes een tijdje op de velg zitten zijn die een beetje gerokken en zal het stukken beter gaan; dan kun je ze wel zonder zeep over je velg trekken hoor
Ik heb nieuwe wielen maar:
De Michelin prorace 2 banden op campagnolo scirocco wielen zijn zeer moeilijk te verwisselen.
Thuis doe ik het met vloeibare zeep maar onderweg zal het echt een probleem worden.
Wie heeft er hier tips voor en welke banden zijn beter geschikt voor
de scirocco wielen?
als de bandjes een tijdje op de velg zitten zijn die een beetje gerokken en zal het stukken beter gaan; dan kun je ze wel zonder zeep over je velg trekken hoor
Ik krijg zelf nieuwe michelin pro banden nauwelijks om mijn campa wielen. Als ze er eenmaal een tijdje om zitten gaat het verwisselen gelukkig (een klein beetje) makkelijker.
Ik heb wat navraag gedaan en het blijkt vrij algemeen bekend dat Campa wielen net iets ruimer vallen dan bijvoorbeeld mavic. Koop volgende keer gewoon andere banden. Bijvoorbeeld continental grand prix of vredstein fortezza. Die vallen net iets ruimer is mijn ervaring.
Ik heb wat navraag gedaan en het blijkt vrij algemeen bekend dat Campa wielen net iets ruimer vallen dan bijvoorbeeld mavic. Koop volgende keer gewoon andere banden. Bijvoorbeeld continental grand prix of vredstein fortezza. Die vallen net iets ruimer is mijn ervaring.
Ik heb dezelfde ervaring met deze bandjes op Shimano wielen. Ligt kennelijk dus niet aan de diameter van de wielen maar aan de bandjes.
Conti GP vouwbandjes kopen! Veeel beter en makkelijker om te leggen!
Conti GP vouwbandjes kopen! Veeel beter en makkelijker om te leggen!
Niets is wat het lijkt..
Ligt inderdaad aan de banden. Ik ben blij dat ik niet alleen ben ! Ook op Bontrager velgen is het enorm moeilijk om ProRace 2 er op te leggen.
Iemand ervaring met Schwalbe ?
Iemand ervaring met Schwalbe ?
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En ik heb dan weer Eurussen en Ksyriums waar de ProRaceII prima omheen gaat. Mijn DT setje daarintegen...pfffft, dat is pas een ramp!
Less is bore
Uit eigen ervaring gaan ze vrij goed om de Mavic wielen( ksyriums, cosmic elite, en open pro velgen) , ze gaan ook goed om campa zonda's.
Op Fulcrum racing 5 gaan ze wel zéér slecht, en om Easton vista sl gaan ze wel, maar ook niet al te gemakkelijk.
Op Fulcrum racing 5 gaan ze wel zéér slecht, en om Easton vista sl gaan ze wel, maar ook niet al te gemakkelijk.
Quoten: Origineel geplaatst door paco op 03 Maart 2007
Ik heb nieuwe wielen maar:
De Michelin prorace 2 banden op campagnolo scirocco wielen zijn zeer moeilijk te verwisselen.
Thuis doe ik het met vloeibare zeep maar onderweg zal het echt een probleem worden.
Wie heeft er hier tips voor en welke banden zijn beter geschikt voor
de scirocco wielen?
Hoi,
Tip voor weerbarstige banden;
Zoek bij FM een oude velg b.v. een Mavic Open Pro of een type waar de band makkelijk opgaat.
Velglint aanbrengen band erop leggen en een butyl binneband gebruiken
en de zaak oppompen tot de maximum toelaatbare druk van de banden welke je gebruikt.
Dat zal waarschijnlijk zo'n 9 bar bedragen.
Een weekje laten staan voor op te rekken.
Natuurlijk wel ruim op voorhand je nieuwe bandjes inkopen.
Succes !
Ciao.
Ik heb nieuwe wielen maar:
De Michelin prorace 2 banden op campagnolo scirocco wielen zijn zeer moeilijk te verwisselen.
Thuis doe ik het met vloeibare zeep maar onderweg zal het echt een probleem worden.
Wie heeft er hier tips voor en welke banden zijn beter geschikt voor
de scirocco wielen?
Hoi,
Tip voor weerbarstige banden;
Zoek bij FM een oude velg b.v. een Mavic Open Pro of een type waar de band makkelijk opgaat.
Velglint aanbrengen band erop leggen en een butyl binneband gebruiken
en de zaak oppompen tot de maximum toelaatbare druk van de banden welke je gebruikt.
Dat zal waarschijnlijk zo'n 9 bar bedragen.
Een weekje laten staan voor op te rekken.
Natuurlijk wel ruim op voorhand je nieuwe bandjes inkopen.
Succes !
Ciao.
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
Quoten: Origineel geplaatst door Rocketboy op 06 Maart 2007
Ligt inderdaad aan de banden. Ik ben blij dat ik niet alleen ben ! Ook op Bontrager velgen is het enorm moeilijk om ProRace 2 er op te leggen.
Iemand ervaring met Schwalbe ?
Ik heb schwalbe ultremo's met ksyrium ES wielen. Het gaat zeer gemakkelijk, kan zelfs wat lucht in de binnenband laten zitten.
Ligt inderdaad aan de banden. Ik ben blij dat ik niet alleen ben ! Ook op Bontrager velgen is het enorm moeilijk om ProRace 2 er op te leggen.
Iemand ervaring met Schwalbe ?
Ik heb schwalbe ultremo's met ksyrium ES wielen. Het gaat zeer gemakkelijk, kan zelfs wat lucht in de binnenband laten zitten.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Maart 2007
Dat is dan een combinatie die ik alleen in het vlakke land zou gebruiken. Een bandje kan beter te strak dan de los om de velg zitten.
Mee eens.
Heb twee keer gehad dat bandjes op 8 bar tijdens het oppompen van de velg ploften. Is effe schrikken zal ik je zeggen...
Dat is dan een combinatie die ik alleen in het vlakke land zou gebruiken. Een bandje kan beter te strak dan de los om de velg zitten.
Mee eens.
Heb twee keer gehad dat bandjes op 8 bar tijdens het oppompen van de velg ploften. Is effe schrikken zal ik je zeggen...
Quoten: Origineel geplaatst door Jan Albert op 09 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Maart 2007
Dat is dan een combinatie die ik alleen in het vlakke land zou gebruiken. Een bandje kan beter te strak dan de los om de velg zitten.
Mee eens.
Heb twee keer gehad dat bandjes op 8 bar tijdens het oppompen van de velg ploften. Is effe schrikken zal ik je zeggen...
Grote kans dat ze nog niet helemaal goed zaten. Als ze goed opgepompt zijn en na controle overal goed blijken te zitten heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met ruimer vallende banden. Ook niet bij lekrijden. Weet niet of het met enorme krachten op zijn plaats trekken van krapper vallende banden nou zo goed is. Daar worden die banden toch ook niet beter van.
Schwalbe ultremo en conti gp vouwbanden vallen ruimer dan michelin pro is mijn ervaring. Maar zeker niet te ruim.
En er zit volgens mij zeker ook verschil in velgen. Dezelfde michelin banden die ik bijna niet op mijn campa wielen kreeg gingen daarna wel op de mavic.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Maart 2007
Dat is dan een combinatie die ik alleen in het vlakke land zou gebruiken. Een bandje kan beter te strak dan de los om de velg zitten.
Mee eens.
Heb twee keer gehad dat bandjes op 8 bar tijdens het oppompen van de velg ploften. Is effe schrikken zal ik je zeggen...
Grote kans dat ze nog niet helemaal goed zaten. Als ze goed opgepompt zijn en na controle overal goed blijken te zitten heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met ruimer vallende banden. Ook niet bij lekrijden. Weet niet of het met enorme krachten op zijn plaats trekken van krapper vallende banden nou zo goed is. Daar worden die banden toch ook niet beter van.
Schwalbe ultremo en conti gp vouwbanden vallen ruimer dan michelin pro is mijn ervaring. Maar zeker niet te ruim.
En er zit volgens mij zeker ook verschil in velgen. Dezelfde michelin banden die ik bijna niet op mijn campa wielen kreeg gingen daarna wel op de mavic.