Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Langere/kortere trapas i.r.t.kettinglijn

alan3
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 mar 2007 19:37

alan3 18 apr 2007 20:33

Zoals de meesten van ons weten, zijn er diverse manieren om je kettinglijn te beinvloeden. Achter middels tussenringen cassette/verschuiven holle as en wat dies meer zij.
Ik heb begrepen dat je met het monteren van een langere/kortere trapas ook een heel eind kan komen. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee.
Wel behoorlijke uitgaaf, dus eerst maar even vragen dunkt mij!
 

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 18 apr 2007 22:56

Quoten: Origineel geplaatst door Alan3 op 18 April 2007


Zoals de meesten van ons weten, zijn er diverse manieren om je kettinglijn te beinvloeden. Achter middels tussenringen cassette/verschuiven holle as en wat dies meer zij.
Ik heb begrepen dat je met het monteren van een langere/kortere trapas ook een heel eind kan komen. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee.
Wel behoorlijke uitgaaf, dus eerst maar even vragen dunkt mij!
 


Hoi,
 
Sorry maar ik kan jouw redenering over de aanpassing van de achterzijde met tussenringen cassette/verschuiven holle as en wat dies meer ziji.r.t. de kettinglijn niet geheel volgen !
Misschien kan je het wat beter toelichten a.u.b.
 
Thnx.

alan3
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 mar 2007 19:37

alan3 24 apr 2007 20:06

Morel,
Inderdaad, achter kan je niet zoveel. Er zijn trapassen waarbij je de centrering links en rechts kan corrigeren middels een dubbelen verstelbare cup. Een paar millimeter kan voor je kettinglijn heel veel uitmaken. Het merk schiet me op dit moment niet binnen.
 

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2007 20:11

Wat is dan je probleem met de standaard setup qua kettinglijn? Ik kan gewoon alle 20 versnellingen schakelen hoor met de standaard Campa Chorus cranks.
Less is bore

Plaats reactie