Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ketting smeren

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 06 mei 2008 20:10

Afbeelding

deze gebruik ik altijd om mijn ketting te smeren
Opgeven is geen optie!

coolermaster10
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2008 17:22

coolermaster10 07 mei 2008 02:23

Proficiat!!!!!!!!

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 07 mei 2008 03:22

HOLMENKOL Lube Classic

en voor de MTB de Extreme versie

Gebruik het nog niet zo heel lang, maar tot nu toe: top-ervaring. Na wat jaartjes Finsih Line enzo ......
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

spikesice
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 jan 2007 20:14

spikesice 08 mei 2008 13:26

Iemand ervaring met koud ontvetter? om je ketting weer goed schoon te krijgen hoor ik men wel eens dat ze koud ontvetter gebruiken en daarna de ketting weer smeren.

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 08 mei 2008 15:57

Op aanraden van een aantal pipoos hier ;) Boeshield T9 gekocht en het is echt absoluut het beste spul wat ik tnt in handen heb gehad.
Het heeft zelfs een lang-weekend Ardennen met de nodige buien overleeft.
Met daarin Côte de la Redoute tijdens de SRC en de WP, dus volgens mij had ik Pieter 2 keer tegen kunnen komen :D

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 08 mei 2008 16:22

Ik gebruik ook Boeshield sedert enige weken. Voordien alles geprobeerd: Finish Line, White Lightening, Pedro's.
Geen enkele van de voorgaande is slecht, maar Boeshield springt er toch uit als het beste. De ketting loopt als een trein, geen build-up van wax op de derailleur wieltjes en de ketting wordt niet snel zwart. Heb de indruk dat ik wel regelmatiger moet smeren met Boeschield (om de 250-300km).
Minst tevreden over White-lightening overigens. Pedro's smeert ook geweldig maar de ketting wordt onmiddelijk zwart.

michaelvg
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:33

michaelvg 08 mei 2008 16:24

k heb nu weer 6 in 1 oli alleen schijnt best duur te zijn...
en anders schoonmake met diesel olie en daarna van da zwitsers spul dr op en ut draait super
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 08 mei 2008 16:32

Je toetsenbord is stuk!
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 08 mei 2008 16:55

Ik gebruik sinds enige tijd de producten van:
morganblue
Als ontvetter de bio cleaner, ketting insmeren met een kwast afspoelen met water en de ketting is als nieuw (werkt echt super) daarna smeren met de race oil van morgan blue. Wordt ook gebruikt door de meeste protour ploegen. Ben nu veel minder tijd kwijt met het schoonmaken van de ketting en hij loopt vele malen beter.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 08 mei 2008 17:17

Woutre schreef:Op aanraden van een aantal pipoos hier ;) Boeshield T9 gekocht en het is echt absoluut het beste spul wat ik tnt in handen heb gehad.
Het heeft zelfs een lang-weekend Ardennen met de nodige buien overleeft.
Met daarin Côte de la Redoute tijdens de SRC en de WP, dus volgens mij had ik Pieter 2 keer tegen kunnen komen :D


Ik gebruikte ook T9 met succes maar sinds een aantal weken heb ik nu Progold. Ketting blijft hiermee schoner. Mooi smeerseltje dus.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 08 mei 2008 20:41

21st-century schreef:Ik gebruik sinds enige tijd de producten van:
morganblue
Als ontvetter de bio cleaner, ketting insmeren met een kwast afspoelen met water en de ketting is als nieuw (werkt echt super) daarna smeren met de race oil van morgan blue. Wordt ook gebruikt door de meeste protour ploegen. Ben nu veel minder tijd kwijt met het schoonmaken van de ketting en hij loopt vele malen beter.


Ik gebruik ook de morganblue maar de ketting ziet er na 1 ritje al uit als een kachelpijp, ook de derailleurwieltjes zitten erg snel onder een vette laag prut.
Het smeert overigens wel erg goed dat morganblue.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 09 mei 2008 15:33

Peterj schreef:
21st-century schreef:Ik gebruik sinds enige tijd de producten van:
morganblue
Als ontvetter de bio cleaner, ketting insmeren met een kwast afspoelen met water en de ketting is als nieuw (werkt echt super) daarna smeren met de race oil van morgan blue. Wordt ook gebruikt door de meeste protour ploegen. Ben nu veel minder tijd kwijt met het schoonmaken van de ketting en hij loopt vele malen beter.


Ik gebruik ook de morganblue maar de ketting ziet er na 1 ritje al uit als een kachelpijp, ook de derailleurwieltjes zitten erg snel onder een vette laag prut.
Het smeert overigens wel erg goed dat morganblue.


Ik weet natuurlijk niet hoe jou kachelpijp eruit ziet :D maar je hebt wel gelijk dat de ketting na 1 ritje vaak flink zwart ziet. Ik maak mijn ketting na elke rit schoon maar dat vindt misschien niet iedereen prettig om te doen. Verder is het echt een erg goed product.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie