Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

De Marmotte (verzet)

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 06 mei 2011 09:04

lvaneil schreef:bedankt voor jullie reactie.

Wat houdt het in om tijdelijk een compact cranckstel te monteren. Is dit zo gebeurd of kost dit nog enig werk?
Ben ik gebonden aan Shimano als ik het bracket wil laten zitten? Ik heb nu een Dura Ace dubbel 7800.
Heb ik speciaal gereedschap nodig?


Dat is zo gebeurd. Paar minuten werk als je de bracketlagers laat zitten. Oude crank eruit, nieuwe er in. Je hoeft verder je derailleurs niet bij te stellen.

Ik zou er een FC-R600 o.i.d. in steken, niet al te duur, prima voor af en toe gebruik in de bergen.

Qua gereedschap heb je genoeg aan een inbussleutel en zo'n klein zwart tooltje van shimano (TL-FC16, kost ca 2 euro).

gt56
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 feb 2011 09:55

gt56 06 mei 2011 10:56

*PFW* schreef:
lvaneil schreef:bedankt voor jullie reactie.

Wat houdt het in om tijdelijk een compact cranckstel te monteren. Is dit zo gebeurd of kost dit nog enig werk?
Ben ik gebonden aan Shimano als ik het bracket wil laten zitten? Ik heb nu een Dura Ace dubbel 7800.
Heb ik speciaal gereedschap nodig?


Dat is zo gebeurd. Paar minuten werk als je de bracketlagers laat zitten. Oude crank eruit, nieuwe er in. Je hoeft verder je derailleurs niet bij te stellen.

Ik zou er een FC-R600 o.i.d. in steken, niet al te duur, prima voor af en toe gebruik in de bergen.

Qua gereedschap heb je genoeg aan een inbussleutel en zo'n klein zwart tooltje van shimano (TL-FC16, kost ca 2 euro).



De voorderailleur moet nog naar beneden !

Gebruikersavatar
rihodi
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:54

Gebruikersavatar rihodi 23 mei 2011 14:21

+1
inderdaad, heb zelf van het weekend 38/46 gemonteerd ipv 40/52 en dat schakelde voor niet meer goed, de voorderrie naar beneden gezet en het loopt weer prima.

Zelf achter een LX mtb derrie en 11-36 (10 speed SLX) zitten , dat betekent een 28 op een mooie "stille" kettinglijn en een 32 op de plaats waar de kettinglijn nog acceptabel is, de 36 hoop ik niet nodig te hebben (scheve stand/geluid/slijtage etc).

Na de marmotte gaat alles op het schap voor latere bergtochten.
-------------------------------
Just Ride
tip: www.derks-wielersport.nl

Plaats reactie