Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Scheur in carbon frame

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 14 mei 2008 11:51

Passoni deed in het verleden nooit moeilijk over garantie echter: als het frame via een sponsoraktie is gekocht kan het weleens lastig worden (deze frames zijn bestemd voor wedstrijdgebruik en vaak wordt daarmee de garantie ook afgekocht waardoor er een zeer lage prijs moet worden betaald).

Nu maar hopen op het beste.

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 14 mei 2008 15:17

@ Jsparie
Jij schreef:
Als je er zelf geen gekke dingen mee gedaan hebt vraag me wel af of de verkoper al niet iets vanaf wist. Zo oud was de fiets nog niet toen die weer verkocht werd

Tot hier is er niets mis met de zin.

en het is nu wel heel toevallig dat er overal de scheuren in springen

Dit gedeelte van je zin schoot mij in het verkeerde keelgat...maar is er ook al wel weer uit.

No hard feelings.

@Sharkman.
De fiets is gekocht via een actie van de WV waar ik indertijd lid van was. Een soort 'fietsplan' Er zijn er toen nog een paar verkocht dus ik weet niet niet hoe dat zat. Ik heb er een beste cent voor betaald. Ik weet niet meer hoeveel (Roel heeft de bon) maar het deed wel flink zeer in de pertemonee.

Ik volg dit ook met meer dan gemiddelde belangstelling en heb ook contact met Roel hierover. We houden jullie op de hoogte.

roel0561
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2007 11:40

roel0561 17 mei 2008 18:58

Maandag 12 mei heb ik Passoni gemaild, ik ben benieuwd naar hun reaktie (tot nu nog niks gehoord).

Het frame is intussen kaal en ik heb bij een FM in de omgeving een frame van Storck besteld: van Italiaanse schoonheid naar Duitse degelijkheid.

Is er trouwens iemand die iets kan toevoegen aan de opmerking van jsparie "Bij Europese wet is er minimaal twee jaar garantie voor consumenten"? Liefst natuurlijk specifiek m.b.t. mijn situatie ...

glenn_geenens
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 dec 2007 13:11

glenn_geenens 17 mei 2008 21:26

ik denk dat het enkel het vernis is die opengegaan is ik heb dit ook gehad

roel0561
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2007 11:40

roel0561 17 mei 2008 23:20

Nou, het is zeker niet alleen het vernis, hoewel dat misschien uit de foto niet duidelijk blijkt.

Er zit ook een 2e scheur in het frame, zie hierboven. Uit die 2e scheur kwam vocht, een teken dat het niet gaat om alleen een scheur in het vernis.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 18 mei 2008 00:16

"van Italiaanse schoonheid naar Duitse degelijkheid"

Grote kans dat beide frames uit dezelfde chinese fabriek komen dus.....

Zal mij benieuwen wat de reaktie van passoni zal zijn

racingluca
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30

racingluca 18 mei 2008 22:00

Serieus?
Komt dat veel voor met dure fietsen dan?
En als dat zo is, betekent dat dan dat de kwaliteit van de frames lager is dan het merk beweert?
Ik zou me er in ieder geval niet lekker bij voelen...
Built for speed and driven by passion

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 mei 2008 13:14

90% van de carbon frames wordt in een paar fabrieken gemaakt. Dat is gewoon 1 van de vele producten die ze maken.

In de Westerse wereld liggen de lonen echt te hoog om een carbon frame voor 500 euro te kunnen maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

racingluca
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30

racingluca 19 mei 2008 15:16

Amclassic-fan schreef:90% van de carbon frames wordt in een paar fabrieken gemaakt. Dat is gewoon 1 van de vele producten die ze maken.

In de Westerse wereld liggen de lonen echt te hoog om een carbon frame voor 500 euro te kunnen maken.


En een 2000 euro frame van Pinarello, ik neem aan dat ze dat nog steeds in Italie maken?
Bovendien staat er op mijn Koga dat die handgemaakt is, betekent dat dan dat hij handgemaakt is in China ofzo...
Built for speed and driven by passion

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 mei 2008 15:52

Die 'goedkope' Pina frames komen zeker niet uit Italië, misschien dat ze een Prince nog in Italië maken. Dat kan wel voor de prijs die er op geplakt wordt, maar de F4-13 komt echt niet uit Italië. Koga's komen al helemaal niet uit Nederland. Handgemaakt zal wel op de Chinees slaan die 't frame heeft staan lassen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

roel0561
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2007 11:40

roel0561 20 mei 2008 01:16

Amclassic-fan schreef:Die 'goedkope' Pina frames komen zeker niet uit Italië, misschien dat ze een Prince nog in Italië maken. Dat kan wel voor de prijs die er op geplakt wordt, maar de F4-13 komt echt niet uit Italië. Koga's komen al helemaal niet uit Nederland. Handgemaakt zal wel op de Chinees slaan die 't frame heeft staan lassen ;)


M.i. off-topic, maar wellicht wel de start van een nieuwe, interessante, discussie?!

Evengoed ben ik benieuwd naar die 10% van de frames die niet in China gemaakt worden!

racingluca
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30

racingluca 20 mei 2008 16:41

Amclassic-fan schreef:Die 'goedkope' Pina frames komen zeker niet uit Italië, misschien dat ze een Prince nog in Italië maken. Dat kan wel voor de prijs die er op geplakt wordt, maar de F4-13 komt echt niet uit Italië. Koga's komen al helemaal niet uit Nederland. Handgemaakt zal wel op de Chinees slaan die 't frame heeft staan lassen ;)


Pinarello geeft zelf aan welke frames buiten Italie gemaakt worden, maar ik weet nu niet of ik ze kan geloven.. :)
Op de meeste Koga's staat trouwens "Handbuilt in Holland", dus dat zou in dit geval een groffe leugen zijn.
En het is wel een knappe Chinees dan, diegene die mijn carbon frame gelast heeft! :D
Built for speed and driven by passion

Plaats reactie