Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Afstellen Ahead balhoofd lukt niet

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 07 jun 2009 18:27

Op internet heb ik gezocht hoe ik mijn Principia Ahead balhoofd moet afstellen. Ik heb de twee boutjes aan de zijkant losgemaakt. De stelschroef bovenop stukje bij beetje aangedraaid, maar de speling gaat niet weg.

Ik kan die bovenste bout ook erg ver doordraaien, ik vrees zelfs dat ik hem "kapot" gedraaid heb, omdat op internet staat dat je hem niet te ver moet doordraaien.

Doe ik iets fout of hebben jullie nog tips?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 07 jun 2009 18:52

Als het niet lukt een balhoofd spelingsvrij af te stellen kunnen er een aantal dingen aande hand zijn:

1. Zitten alle onderdelen van het balhoofd recht en goed gemonteerd? Als een lager scheef komt te zitten kun je die niet fatsoenlijk afstellen.

2. Als je expander of stermoer los zitten kun je draaien wat je wil maar dan blijf je speling houden. Als het een expander is kun je deze (opnieuw) vastzetten, als je stermoer loszit moet je deze vervangen.

3. Heb je voldoende spacers gemonteerd? Om je balhoofd af te kunnen stellen moet de bovenkant van je vorkbuis een paar mm onder de bovenkant van je stuurpen zitten.

4. Is de schroefdraad van de bout waarmee het balhoofd afstelt nog goed? En die in je expander/stermoer?


Leesvoer: http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=65

Succes!

Plaats reactie