Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 feb 2021 23:17

abdr schreef: 26 feb 2021 18:36
Ik weet mijn frustratie-rant een lange lap tekst was, maar zoals ik al zei, de bout was niet vastgeroest aan de schroefdraad maar aan de andere kant:
Als je googelt op Shimano 105 brake disc caliper, dan krijg je meerdere plaatjes te zien waar de gleuf van het beruchte schroefje al wat beschadigd is,..
Totale miskleun....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

bever
Forum-lid
Berichten: 2121
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 27 feb 2021 17:43

bever schreef: 12 feb 2021 19:36

Nou, opgehaald vandaag en hij schakelt nog steeds niet van groot naar middel. .Dus na 200 meter omgekeerd. De monteur gaf aan dat het hem ook als was opgevallen (precies waar ik hem voor heb weg gebracht..) en dat de shifter waarschijnlijk blokkeert :roll:
Aangegeven dat ik er nog geen 4000 km mee heb gefietst (3845 om precies te zijn) nadat hij er zelf een nieuwe shifter op heeft gezet. Ik word doorverwezen naar de eigenaar. Ik heb mijn fiets laten staan en ga hem zo maar eens mailen.

Kijk, ik hou de LBS niet verantwoordelijk voor het falen van Shimano, maar bel me even als je het niet kan oplossen...en kom met een voorstel
Inmiddels vervangen onder garantie. Hoefde niets te betalen, dus goede service :winkthumb:

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 28 feb 2021 15:39

mhr-zip schreef: 26 feb 2021 19:04
Zo een terug monteren: https://www.bike-components.de/en/Shima ... 00-p35456/

Op andere plekken op internet is hij wel leverbaar.

En beetje conservering (vet ofzo) aan het uiteinde smeren.
Dank voor de tip! Boutjes besteld, grx800 heeft dezelfde met zaagsnede.
Dogma F

leon1
Forum-lid
Berichten: 2981
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 12 mar 2021 10:57

Niet echt verprutst maar ik wilde een erg strakke kabelloop op mijn CAAD maar dat is uitgelopen op een te krappe kabelloop.... Op zich zou ik ermee kunnen rijden maar het ziet er niet uit. Dus dat wordt toch nogmaals kabels vervangen en ook een nieuwe remleiding voor achter bestellen omdat die ook te kort is geworden.

Balen maar het is niet anders. Ik wil het toch wel netjes hebben.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 mar 2021 12:27

Dom, dom, dom, je kabelloop moet zo 'strak' zijn dat jouw stuur tot in de twee uiterste standen kan bewegen zonder de kabels te beschadigen. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

leon1
Forum-lid
Berichten: 2981
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 12 mar 2021 13:41

Ach, waar gewerkt wordt vallen spaanders. Ik ben nog met een andere fiets bezig met de kabelloop maar dat heb ik nu wel goed gedaan. :lol: Dat was een fiets met de kabelslengtes zoals nieuw geleverd. Veel te lang dus. De schakelkabels zijn nu netjes en keurig op lengte (en met een doorlopende liner van Jagwire). De remleidingen moet ook nog iets korter maar dat komt nog wel.

En voor die andere nu wachten op de remleiding uit Duitsland en dan weer opnieuw beginnen,
Ride bikes, not tanks!

0475
Forum-lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 12 mar 2021 15:28

Niet racefiets, maar op deze wil ik ook wel stevig tempo mee maken....olie verversing en meestal weer te ruimhartig dat er via de overloop/holle as ook weer wat olie uitloopt. Vandaag maar even een luier er onder gehangen.
B063B5A6-BCAA-45BE-9175-91AE01B962C7.jpeg

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 13 mar 2021 10:46

leon1 schreef: 12 mar 2021 13:41 Ach, waar gewerkt wordt vallen spaanders. Ik ben nog met een andere fiets bezig met de kabelloop maar dat heb ik nu wel goed gedaan. :lol: Dat was een fiets met de kabelslengtes zoals nieuw geleverd. Veel te lang dus. De schakelkabels zijn nu netjes en keurig op lengte (en met een doorlopende liner van Jagwire). De remleidingen moet ook nog iets korter maar dat komt nog wel.

En voor die andere nu wachten op de remleiding uit Duitsland en dan weer opnieuw beginnen,
ach, dat is leergeld. Dat vergeet je nooit meer :winkthumb:
Afbeelding

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 13 mar 2021 19:40

Niet vandaag maar een week of twee geleden al heb ik het shifterhuis van de rechter Campagnolo Record shifter om zeep geholpen. Ik ontdekte het pas bij het vervangen van het stuurlint omdat ik daar niet tevreden over was. Bij de montage ook helemaal niet het idee gehad dat ik het te vast heb aangedraaid, maar goed dat zal dan toch het geval geweest moeten zijn.
IMG_20210313_180513.jpg
De barst begint al bij het gat waar de bout doorheen gaat. Aan de bovenkant is het nu wat extra beschadigd geraakt doordat ik het koperkleurige kabelstopje heb verwijderd die klem zat. Gelukkig heb ik nog wel een vervangend exemplaar kunnen vinden.

Vervolgens ging het mis bij het vervangen van de derailleurkabel. Bij Campagnolo heb je de keuze waar de kabel het shifterhuis moet verlaten. Ik wilde de kabel aan de buitenkant hebben, maar dat was nogal een gepunnik. Zonder een knik in de kabel te krijgen kreeg ik dat niet voor elkaar. Toen maakte ik de fout om het deel met de knik af te knippen voordat ik de binnenkabel door de buitenkabel voerde. Hij bleek nu net te kort te zijn om te kunnen monteren. Gelijk maar weer een nieuwe kabel besteld. Inmiddels is alles weer in orde.
Afbeelding

leon1
Forum-lid
Berichten: 2981
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 18 mar 2021 10:01

leon1 schreef: 12 mar 2021 10:57 Niet echt verprutst maar ik wilde een erg strakke kabelloop op mijn CAAD maar dat is uitgelopen op een te krappe kabelloop.... Op zich zou ik ermee kunnen rijden maar het ziet er niet uit. Dus dat wordt toch nogmaals kabels vervangen en ook een nieuwe remleiding voor achter bestellen omdat die ook te kort is geworden.

Balen maar het is niet anders. Ik wil het toch wel netjes hebben.
Gisteren dagje vrij, toch nog maar eens aan het sleutelen geslagen. De schakelkabels verlengd en binnenkabels vervangen. Gelukkig had ik nog voldoende buitenkabel liggen en heb ik 1 nieuwe binnenkabel moeten gebruiken. Het was wel even een gepeuter om alles goed te krijgen maar het is gelukt.

De remleiding van de achterrem zat een beetje gedraaid vanaf de shifter waardoor deze een rare bocht maakte. Hierop de shifter van het stuur heb gehaald en ontwonden en weer gemonteerd toen bleek dat de leiding toch wel voldoet om de rare kronkel eruit is. Dus nu krijg ik vandaag een nieuwe leiding binnen maar die leg ik wel op de plank.

Gisteravond dan eindelijk een ritje gemaakt met mijn Record disc. :winkthumb:

Dus eigenlijk is dit off-topic omdat ik niets heb verprutst maar juist heb gefixt :mrgreen:
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 mar 2021 10:24

Dan heb je dus "Vandaag geklust aan de fiets". :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 18 mar 2021 14:14

IMG-20210318-WA0000.jpeg
Iemand idee voor dit? Zit loeivast.

Plaats reactie