Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ridley Noah ISP zadel suggesties?

Bodybuildingkoers
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2021 08:49

Bodybuildingkoers 04 jul 2021 09:04

Dag beste mensen,

Ik ben Arthur uit Vlaanderen, 25 jaar jong, oud.

Als grote liefhebber van bodybuilding wou ik ook werken aan mijn conditie en begon ik koersen echt wel leuk te vinden.

Een aantal dagen terug heb ik een RIDLEY Noah ‘ INTERGRAL REGENERATION ‘ gekocht, volledig van CARBON. Tevreden over. Geen nieuwe fiets, hier en daar gebruikssporen maar ik vond hem wel mooi ogen.

Helaas, als beginner heb ik een blunder begaan, ik dacht dat deze zadel zoals bij de meeste koersfietsen naar boven of naar beneden kunnen. Helaas niet bij deze.

Ik vroeg mij echter af, is er een mogelijkheid om dit wel te doen? Anders ben ik helaas de pineut, want qua maat is hij volgens mij wel goed alleen is hij volgens mij tekort gezaagd geweest..

Foto’s zal ik erbij toevoegen zodat jullie een beeld kunnen hebben.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Bijlagen
7719B4CE-4336-4C8E-B4E7-5B08735A7131.jpeg
60C1A232-C722-4A52-B366-A7CA790CF43C.jpeg
13AD0FC0-6DC3-4E35-AFB7-581105E211A9.jpeg

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 jul 2021 09:55

Je moet 2 zaken even opmeten.
Binnenbeenlengte:https://www.b2bike.be/klantzone/binnenb ... et%20meten.
Zadelhoogte opmeten/bepalen:https://racefietsblog.nl/drie-manieren- ... e-bepalen/
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 jul 2021 10:18

Ja hier valt niet heel veel meer aan te verstellen. Geintegreerde zadelmast is ook een idioot iets. Ik denk dat eventueel carbonreparateurs ze langer kunnen maken, maar dat lijkt me financieel helemaal niet interessant.

Als je er nu maar een halve tot 1 cm hoger moet zou ik eens wat verschillende zadels proberen, die rails zijn niet altijd even hoog.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Bodybuildingkoers
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2021 08:49

Bodybuildingkoers 04 jul 2021 10:43

thestudent schreef: 04 jul 2021 10:18 Ja hier valt niet heel veel meer aan te verstellen. Geintegreerde zadelmast is ook een idioot iets. Ik denk dat eventueel carbonreparateurs ze langer kunnen maken, maar dat lijkt me financieel helemaal niet interessant.

Als je er nu maar een halve tot 1 cm hoger moet zou ik eens wat verschillende zadels proberen, die rails zijn niet altijd even hoog.
Bedankt voor je bericht.

Naar een carbon-fixer sluit ik het denk ik uit, als ik hem in de toekomst wil verkopen weet je nooit wat de volgende eigenaar wilt. Had gedacht dat ik een zadelpen erin kan schuiven.. maar dat zal denk ik niet lukken..

Een andere type zadel kan indd een optie zijn.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 jul 2021 14:11

Zo'n klem die je eroverheen schuift heet een stubby, die heb je ook in verschillende lengtes.
Alleen is deze Ridley specifiek, je zou dus bij Ridley moeten informeren of ze die op voorraad hebben.
Dan heb je een stuk meer speelruimte.

Carbonherstel.nl heeft toevallig een zadelpen van de Ridley verlengt!
Zie hun site.

Plaats reactie