Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Probleem met nieuwe 6700 triple

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 jan 2011 11:26

Loos schreef:Campa heeft een triple groep, en die heet.............triple.
Afgeleid van Centaur:

http://www.campagnolo.com/jsp/en/groupset/catid_8.jsp


Kan je deze derailleur met een gewone shifter schakelen?
Bij Shimano zit er verschil tussen een dubbel en een triple shifter, wat ik ook begrijpelijk vind.
Hoe zit dat bij de tripleset van Campagnolo?

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 15 jan 2011 11:39

Theo V schreef:
Loos schreef:Campa heeft een triple groep, en die heet.............triple.
Afgeleid van Centaur:

http://www.campagnolo.com/jsp/en/groupset/catid_8.jsp


Kan je deze derailleur met een gewone shifter schakelen?
Bij Shimano zit er verschil tussen een dubbel en een triple shifter, wat ik ook begrijpelijk vind.
Hoe zit dat bij de tripleset van Campagnolo?


Theo dat kan. Triple cranck erop lange slage derrie en een andere voorderrie en je kan het schakelen. De linker shifter is bij campa is dubbel/triple compatible

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 jan 2011 11:45

Kijk dat schept mogelijkheden.;)
Bedankt voor de info.

zoeff
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:49

zoeff 16 jan 2011 01:40

Met verbazing en herkenning lees ik dit topic. Deze zomer een koga gekocht die is afgemonteerd met de 6700 triple groep.

Ook hier een irritante tik als de ketting op het binnenblad ligt. Erger me er aan onder het fietsen. Een FM heb ik niet nodig omdat dit duidelijk op een constructie fout duidt. Dat kan een blinde nog wel zien. De ketting loopt tegen de nokjes aan.

Shimano. Ik ben er helemaal klaar mee. Wat een arrogante houding van dit merk. Lees hun schlemielige stelling in de 6700 ketting malaise en je weet genoeg.

Vanmiddag gekozen voor mavic wielen omdat het vertrouwen in het merk weg is. Groep ga ik t.z.t vervangen.

Echte oplossing is er nog niet zo te lezen en van shimano (kleine s) is niet veel te verwachtten.

fredkarsten
Forum-lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 24 sep 2007 20:46

fredkarsten 07 mar 2011 13:02

wie weet nog in welke uitgave van -fiets- het artikel gestaan heeft over de problemen met de 6700 ketting (spontane breuk)?
gaat niet, bestaat niet!

sanrob
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jun 2008 10:52

sanrob 16 mar 2011 18:48

Mijn FM geeft aan dat Shimano het niet als een probleem ziet en dat er hierdoor niets mogelijk is. Zij balen ook enorm van de houding van Shimano. Ze hebben een aantal keer de ketting vervangen en alles opnieuw gesmeerd en afgesteld, je hebt dan een kilometer of 500-1000 een geruisloze fiets, daarna begint het weer. Het blijft een schande voor Shimano.....maar er gebeurt helaas niets!!!
Als je Shimano mailt dan verwijzen ze je naar je FM, terwijl je FM geen gehoor krijgt bij Shimano over de (vele) klachten.[/quote]

Mijn FM heeft (zegt hij) regelmatig contact gehad met Shimano. Shimano heeft vervolgens een 6701 ketting opgestuurd. Daarmee is het probleem wel opgelost. Heb zonder problemen en zonder geluid 5000 km met de ketting gedaan. Zojuist cassette en ketting (6701) vervangen. Draait nog steeds als een zonnetje.

Wel blijft het vreemd dat Shimano op de verpakking vermeldt dat de 6701 niet geschikt is voor een triple en vervolgens een probleem op de triple oplost met..... de 6701 ketting.

zandfietser
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jan 2005 22:57

zandfietser 09 apr 2011 15:42

Hier ook hetzelfde 6703 Triple met 6600 ketting , daarnet eerste km's gedaan met splinternieuwe fiets en al prijs .
Ik wilde net m'n dealer contacteren en stootte toen op dit topic , balen dus !
Na al die zever over de Ultegra "compact" ketting hebben ze bij Shimano blijkbaar niets bijgeleerd , dit kost klanten Shimano !!
Ik kan ook niet zeggen dat er echt een verbetering is qua schakelen tegenover de vorige modellen , m'n 9 speed 105 crank en 105 casette op een xtr ketting ging minstens even goed en liep als een zonnetje .
Al bij al een "vlek" op de vreugde van een nieuwe fiets ...

Grtz.
Trek 9.8 elite oclv
batavus tech 5
Scott CR1 PRO

guustflater
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2010 14:51

guustflater 10 apr 2011 01:39

ook even een vraagje (nOOb) Hoe weet ik welke ketting om mijn Wilier ligt ?

Ik kocht hem met Ultegra 2010 groep in febr. 2010 omgebouwd van compact naar tripple. (just for the fun of it) Nu ben ik afgelopen jaar niet echt in staat geweest te fietsen (hernia) maar ga het nu weer een beetje proberen, De ketting die erom ligt heeft "gleufjes" in de schakels Voor de rest geen idee welke ketting het is

Iemand een idee of afbeelding van de verschillen ?


THNX
oldtimer

koenraadt
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jul 2007 23:23

koenraadt 15 mei 2011 10:31

Ook ik heb een nieuwe fiets met triple 6703 met 6600 ketting. Ketting loopt niet lekker, knarst, maar schakelen gaat verder goed. Verder loopt de komt de ketting bij terugdraaien van de crank soms een beetje omhoog alsof een scharnierpunt een beetje vastzit.

Wilde mijn fm al de schuld geven van slechte afstelling, maar als ik dit topic lees begrijp ik dat er dankzij de arrogante houding van Shimano weinig van die kant te verwachten is!

Zal het advies in dit topic maar opvolgen en een KMC ketting erop leggen, ik ga niet zitten vijlen aan nieuwe spullen!

Ton
Ton

josdecoach
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 mei 2007 23:33

josdecoach 16 mei 2011 01:18

Hoi,

heeft iemand ervaring met een 105-ketting? Ben benieuwd of dat ook problemen oplevert.

ckeckin
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 sep 2010 20:46
Locatie: Zuid / Noord Holland

ckeckin 17 mei 2011 23:22

Na alles hier gelezen te hebben ben ik maar wat blij met mijn ultegra 6700 groep.
Crankstel is een tripple, maar dan wel de Fsa Gossamer trippel !
Draait als een zonnetje !

rbos
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 aug 2011 10:41

rbos 30 aug 2011 13:55

Zijn er nog nieuwe ervaringen te melden?
Ook ik heb een ratel op het middenblad. Koga net een maand in bezit en ik lees deze problemen. De FM heeft nog nooit eerder van dit probleem gehoord.
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra

Plaats reactie