Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Giant TCR 2021 kabels stuur wegwerken

Sundance Kid
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2020 23:10

Sundance Kid 22 jun 2021 11:42

Ik vind kabelloos er wel erg strak uit zien, dus als ik toch een nieuw stuur koop zou het mooi meegenomen zijn.

Gisteren even contact gehad met de dealer en die heeft inderdaad bevestigd dat het niet mogelijk is. In het frame dient bij het balhoofd rekening gehouden te zijn met een grotere diameter headset, waardoor ruimte voor de kabels ontstaat. Zolang dat niet in het ontwerp van het frame zit is het niet mogelijk.

Wat mij betreft topic closed!

Marcel-01
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2021 13:21

Marcel-01 05 jul 2021 14:06

Sundance Kid, zoals je zelf ook al aangeeft ben je hierin zeker niet de enige die met deze vraag zit. Ook ik ben aan het uitzoeken geweest wat de mogelijkheden hierin zijn, en ook meerdere gesprekken met FM's gehad. Inclusief contact met Giant hierover. De TCR is een mooie fiets, maar ik vind persoonlijk de bekabeling echt een doorn in het oog.

Helaas tot op heden geen oplossing gevonden, en ben benieuwd je hier nog verder in bent gaan zoeken? Wie weet kan het mij, en andere die hier ook op het forum terecht komen, helpen in het zoeken naar een oplossing!

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 05 jul 2021 14:59

Een andere fiets kopen!

Het is geen kwestie van een gaatje boren hier of daar.
De gehele kabel routing door het balhoofd moet ervoor ontworpen zijn.
Als dat niet zo is dan moet je met niet ideale oplossingen gaan werken.

Sram AXS lost wel de helft van je probleem op ;)

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 05 jul 2021 16:30

Alle kabels uit het zicht? Het lijkt mij enkel een succes bij hydraulische remmen, olie kan zich vrij door de leidingen bewegen, bijna ongeacht de bochten)
En bij elektronisch schakelen, want bij mechanisch schakelen maken de buiten kabels onnodige bochten met kleine radius.

Als je voldoet aan het bovenstaande zijn er nog 2 kabels die overblijven, die heel clean buitenlangs lopen of verstopt aan de binnenzijde, tja misschien geef je een voorkeur bij een nieuwe fiets maar een bestaande...?.
Misschien gaat shimano wel voor de brake by wire toepassingen als ze ook naar 12speed upgraden, alle data door twee koperdraadjes.
Natuurlijk wel een normally close systeem. Batterij leeg remmen dicht ;) ik zie ze al sjouwen hier in ZL.

Stel je voor langs de kant loopt een fietser, cyclocross stijl met zn fiets op de schouder.
Ik: hulp nodig?
Ander: nee, dank je batterij is leeg...

Plaats reactie