Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Breed dames zadel

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 14 jun 2021 15:25

MarinaLuana schreef: 14 jun 2021 13:14 En een fietsbroek moet er idd ook maar komen.
Heeft elke locale fietsenmaker testzadels of kan ik daarvoor beter naar een (grote) keten?
Stap 1: goede koersbroek aanschaffen. Dilemma: met of zonder bretels? Mijn kopvrouw, en vele (ex-)competitierensters rijden met bretels. Gebruik de koersbroek correct: geen kleding onder dragen. Voor een leek misschien vreemd om dat zo te doen.
Stap 2: nog steeds last: ander passend zadel zoeken en/of zorgen voor de passende setup. Zadeldrukmeting kan belangrijk hulpmiddel zijn, maar lang niet altijd.

Wat testzadels betreft: vooraf informeren bij de handelaar of dit beschikbaar is. Is niet overal het geval.

MarinaLuana
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2021 22:01

MarinaLuana 18 jun 2021 11:04

Aha ik sla dus een stap over. Het leek me zo handig om in je gewone kleding overal snel naartoe te fietsen. Maar dat is dus kennelijk toch wat te makkelijk gedacht haha.
Hoe dan ook, m'n huidige zadel is smaller dan m'n zitbotbreedte, dus dat lijkt me sowieso niet goed voor de ondersteuning.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 18 jun 2021 11:47

Mevr Woefdram voegt er nog aan toe dat het zadel (voor haar iigv....) vooral ook niet te zacht mag zijn. Zelfs als de zitbotbreedte klopt, zak je dan namelijk toch teveel weg waardoor irritaties aan de "weke delen" ontstaan. Dochter Woefdram heeft er wat minder fijn besnaarde beschrijvingen voor, maar het zal duidelijk zijn.

Plaats reactie