Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ophangsysteem voor 2 racefietsen

Alex Slok
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:51
Locatie: Rotterdam

Alex Slok 30 mei 2021 16:59

Bij voorbaat excuses als deze vraag al een keer is gesteld ;)

Ik wil graag mijn 2e racefiets in de schuur ophangen samen met mijn andere racefiets. Je hebt systemen met stangen waar je je fiets overheen schuift zodat ie rust op de bovenbuis. Ik heb een beetje rond gekeken, maar veel varianten voor 2 fietsen zijn er niet te vinden.

Heeft iemand nog een sublieme suggestie voor een soortgelijke oplossing? :D

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 mei 2021 20:49

Afbeelding


Minder dan 5,00 per fiets.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 jun 2021 11:32

Bijvoorbeeld bij decathlon heb je al meerdere opties. Afhankelijk van wat jij wilt en kwijt kunt.

Voor 5 fietsen verticaal hangend (of 2 fietsen en wat van helmen, reservewielset oid)

https://www.decathlon.nl/p/muurdrager-v ... x4QAvD_BwE

Voor 2 fietsen horizontaal (wat jij omschrijft denk ik)
https://www.decathlon.nl/p/muurdrager-v ... m4QAvD_BwE

Of nog simpeler, koop hier 2 van, monteer ze op verschillende hoogtes zodat de sturen verspringen, of hang de ene fiets ondersteboven. Kunnen ze ongeveer een halve fiets breedte uit elkaar hangen (zeg 25 a 30 cm)
https://www.decathlon.nl/p/fietshaak-mu ... pEQAvD_BwE
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
pieterm
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 feb 2020 14:02
Locatie: Deerlijk, België

Gebruikersavatar pieterm 03 jun 2021 11:20

Zelf iets in elkaar steken ;)

In mijn geval een aluminium afrijlat (wanden zijn sandwichpanelen waar niks rechtstreeks kan op bevestigd worden) die op de vloer en plafond met hoekijzers bevestigd is en daarop 2 x een Feedback Sports velo wall rack 2d bevestigd (met zelftappende metaalschroeven).

De 2d versie omdat je beide armen afzonderlijk kan regelen zodat je fiets rechthangt (onafhankelijk van de slope van de bovenbuis) en je ook de afstand kan regelen van de muur (wandafstand instelbaar van 203-305 mm). In mijn geval hangt de fiets 21cm vd muur (stuur van 40cm). Waar de Shifter de muur raakt hangt er dan een stukje zelfklevende Gyproc accoustische tape (die ik overhad)

Afbeelding
*Giant Contend SL1 Disc 2017 - Shimano 105
*Ridley Noah Fast Disc - Sram Force Etap AXS

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 03 jun 2021 11:34

Het internet staat vol met systemen voor het ophangen van twee (of meer) fietsen. Dus alle voorbeelden zijn eigenlijk onnodig. Google 'Twee fietsen ophangen" en je bent dagen zoet.

Ik denk te lezen dat de TS een specifieke situatie/oplossing zoekt waar onderstaande afbeelding misschien het beste bij past (al genoemd door MarkVeenstra).

Maar de TS mag dat verduidelijken.

Afbeelding

Plaats reactie