Ben vaker voor werk onderweg en dan wil ik graag de racer meenemen. Kofferbak van de auto is meestal vol met lesmateriaal (geef cursussen elektronica) en de fiets moet dan op de achterbank. Zeiltje op de bank en de fiets erop, gaat best redelijk. Wielen eruit en gaan in tassen.
Nu denk ik erover om een tas te kopen voor de fiets. Heb de Vaude Big Bike bag op het oog en de Wiggle bag. Decathlon heeft ook zo'n tas voor 60 euro maar die heeft weinig bescherming.
De Vaude is er in normaal en Pro maar kan er niets over vinden, uit de reviews lijkt de Pro meer bescherming in de wanden te hebben.
Wat zou een goede keuze zijn? Ik heb de tas nu alleen nodig om de fiets netjes in de auto te leggen. En voorkeur om een tas te kopen waar alleen de wielen eruit hoeven en pedalen kunnen blijven zitten. Qua beschadiging is er niet zo veel belang bij, inpakgemak staat op de eerste plaats. De fiets gaat nu los in de auto, dus elk stofje dat er omheen komt is weer beter.
Fiets/frame tas kopen
Ik heb er 2 van Ekoi , fijne tassen voor de gehele fiets en gekocht bij Ekoi zelf aan 50% korting. Nu zie ik ze niet meer online staan, maar wellicht ergens te krijgen. Ik betaalde vlgs mij € 100,- voor de 2 tassen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik heb vóór alle corona ellende met beide tassen van Vaude in mn handen gestaan bij Mantel.
De Pro versie is een pak dikker, maar daarom ook 2x zo zwaar. De niet-pro versie pakt je fiets ook in. Het is maar net waar je waarde aan hecht.
Mijn fiets moet ingepakt in de trein staan terug uit Wenen. Om het gewicht de basic versie gekozen.
De Pro versie is een pak dikker, maar daarom ook 2x zo zwaar. De niet-pro versie pakt je fiets ook in. Het is maar net waar je waarde aan hecht.
Mijn fiets moet ingepakt in de trein staan terug uit Wenen. Om het gewicht de basic versie gekozen.
WiND 56 - 2020
Toch de tas van Wiggle gekocht. Is al een verbeterde versie, met andere draagbanden. Gaaf ding! Voor mijn gevoel best veel bescherming rond om het frame heen, veel zakken aan de binnenkant, extra wieltassen erbij en belangrijk: twee wieltjes op 1 hoek. Grote klacht bij dit soort tassen is de (on) draagbaarheid met fiets en wielen erin best zwaar en onhandelbaar maar met wieltjes stukje makkelijker.
Onvoorzien nadeel: zadel moet eraf en stuur draaien of ook eraf. En carbon frame, carbonpasta en momentsleutel mee. Da's dan weer jammer maar kan de tas niks aan doen.
Onvoorzien nadeel: zadel moet eraf en stuur draaien of ook eraf. En carbon frame, carbonpasta en momentsleutel mee. Da's dan weer jammer maar kan de tas niks aan doen.
Dogma F