Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ervaringen met Miche cassettes?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 apr 2021 20:54

Recentelijk heb ik 2 fietsen uit de vloot geupgrade naar Campa 11 spd, zodat alles weer compatible is met elkaar.
Vervolgens kom ik erachter dat tegenwoordig 11 spd cassettes of leip duur zijn, of een debiel verloop hebben (ik wil geen 32 achteraan!).

Had ik wellicht eerder uit kunnen zoeken...

Nu kwam ik Miche cassettes tegen die en een stuk vriendelijker geprijsd zijn, en in alle mogelijke vertandingen (waaronder de gewenste 12-25) te krijgen zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Schakelt het net zo goed als Campa? En rij je er met een Campa ketting op?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 apr 2021 21:32

Ik heb ervaring met Miche icm Shimano. Cassette opgereden en toen weer terug naar Shimano. Op de een of andere manier maakte dat ding toch meer herrie dan een shimano.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 15 apr 2021 21:34

Grappig, ik heb om vrijwel dezelfde redenen begin dit jaar een Miche . cassette gemonteerd. Heb er nu 1.000 km opzitten met een campa ketting. Het maakt een fractie meer geluid, maar dat kan ook gevoel zijn. Voor de rest loopt het vooralsnog prima. Met schakelen merk ik geen verschil. Heb nog de zoekfunctie op dit forum gebruikt, daaruit mijn conclusie getrokken dat het een prima alternatief is.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
csgman
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 dec 2008 18:18

Gebruikersavatar csgman 15 apr 2021 21:57

Ik heb een 10sp Miche cassette met Sram ketting, geen problemen tot nu toe (-/+ 1000km)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 apr 2021 22:03

Ik heb vroeger met miche cassettes gereden om mijn campagnolo wiel. Het spul was vooral behoorlijk veel zwaarder. Verder was het gewoon goed en de levensduur hetzelfde.
Gelukkis is 11sp gewoon alles goed compatible is. Ik gebruik nu gewoon 11sp sram force cassettes en kettingen met campa. En ook dat gaat gewoon zeer goed. Vind de sram kettingen beter dan KMC qua levensduur. T maakt allemaal weinig uit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 apr 2021 22:22

Ik vond het helemaal kut. Ik kreeg niet goed schakelend, zowel bij Shimano 11v niet als bij Campa niet. Alles geprobeerd, padt gericht noem maar op. Zelfs the walk of shame gemaakt naar een goede FM, die het met mij eens was. Dit krijg je gewoon niet goed. Getest in meerdere fietsen, zowel Campa als Shimano.

Moet zeggen ik ben heel kritisch. Het moet perfect schakelen. 95% is niet goed genoeg.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 16 apr 2021 07:22

thestudent schreef: 15 apr 2021 22:03 Ik heb vroeger met miche cassettes gereden om mijn campagnolo wiel. Het spul was vooral behoorlijk veel zwaarder.
Of het zwaarder is ligt met name aan welk type je koopt. Ik heb hier nog een 11-speed Miche Supertype cassette liggen en die is serieus licht.
Qua schakelperformance: hier in huis voor zowel 10- als 11-speed zowel originele Campa cassettes als Miche cassettes (ook Primato Light) en dat werkt prima. Combinaties met KMC of Campagnolo kettingen. Eigenlijk gaat alles wel goed en niet merkbaar minder dan 100% origineel.

Wat Havana noemt: 95% is niet goed genoeg. Daar ben ik het wel mee eens. Mijn ervaring is dan ook dat het gewoon goed gaat.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 apr 2021 07:29

Gemengde ervaringen dus. Wat is het verschil tussen primato en primato light (naast, neem ik aan, het gewicht)?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 apr 2021 07:57

Ik heb ook met 11-speed Miche gereden, zowel met Campa als Shimano passing.
Ik ben er vanaf gestapt omdat de Campa en Shimano cassettes toch net iets beter (al kan het tussen de oren zitten zitten) schakelen.
Zelfs een Shimano 11-speed achterwiel op een verder Campa afgemonteerde fiets schakelde beter dan de Miche cassette met Campa passing.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 apr 2021 08:30

Ik heb er 1 in gebruik.

Geen herrie (ik verbaas soms wat voor een geluiden sommige fietsen maken), schakelt prima (in combi met Chorus) en slijt voor mijn gevoel minder dan Campa.

Ik moet wel zeggen dat het een 11-21 (11 speed is) dus steeds maar 1 tandje verschil wat per definitie makkelijker schakelt.
Ook fiets ik met die wielen nooit in de regen wat slijtage voorkomt.

Ik zou zo weer een Miche cassette kopen

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 apr 2021 08:34

Ik heb nu ook een miche. Maar dat is nog 10 speed, wat sowieso al minder gevoelig is qua schakelen.
Combinatie met shimano 105 (ook al jaar of 8 oud inmiddels).,. dus misschien dat alle tolleranties etc bij elkaar, de impact van de cassette niet merkbaar is ;-)
Maar op 10sp, tov shimano 10sp, merk ik het verschil niet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 apr 2021 09:04

Mijn zoon rijdt met Miche. Miche is nl het enige merk dat normale junior cassettes maakt.
Slijtage en schakelen is echt prima icm bijv shimano ultegra zowel 10 als 11 speed. De cassettes zijn wel zwaarder en schakelt iets mechanischer dan de A-merk cassettes.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie