Ik krijg de trapas van SRAM Red gxp niet los uit de cups van c beat 386-24.probleem is wanneer ik de pedaalarm van de non drive side vastschroef met het juiste moment de as verspringt van het ene kogeltje naar het ander kogeltje.
Daarom wil ik de as verwijderen om te kijken wat er gaande is
Wat moet ik doen?
Fiets wilier tristina zero one volledig Carbon
Crankas vast in c beat 386-24
Sorry, maar hier is werkelijk geen zak van te begrijpen. Beter uitleggen, foto's, video, enz.
Je titel en beschrijving zijn idd verwarrend;
Ik doe eens een poging: is een probleem dat als je de linkerarm vast draait, de trapas 'te vast' zit in de trapas? Dat geeft idd soms het gevoel 'van kogeltje naar kogeltje te springen'. Veelal komt dit door het missen van een spacer, of een spacer die omgekeerd geplaatst is (waardoor delen van de setup die moeten draaien aanduwen tegen niet-draaiende delen).
En is je probleem ook dat je de crank niet meer uit de trapas krijgt? Als dat het probleem is: een hamer en een doek om de crankas te beschermen, zullen de klus klaren.
Wanneer werkte het nog wel?
Ik doe eens een poging: is een probleem dat als je de linkerarm vast draait, de trapas 'te vast' zit in de trapas? Dat geeft idd soms het gevoel 'van kogeltje naar kogeltje te springen'. Veelal komt dit door het missen van een spacer, of een spacer die omgekeerd geplaatst is (waardoor delen van de setup die moeten draaien aanduwen tegen niet-draaiende delen).
En is je probleem ook dat je de crank niet meer uit de trapas krijgt? Als dat het probleem is: een hamer en een doek om de crankas te beschermen, zullen de klus klaren.
Wanneer werkte het nog wel?
Verwijderen uit frame is eenvoudig; met een hamertje en iets waarmee je er tegen aan kan kloppen.
Langzaam krijg je de cup er uit geklopt.
Het moeilijk is een nieuwe plaatsen. Daarvoor heb je een geschikte tool nodig. Kost 50a100 euro. Eventueel te maken met wat je in huis hebt (maar mij is het nooit zo gelukt).
Ofwel even langs de fietswinkel ofwel de tools kopen.
En bij gxp koopje meestal ineens nieuwe cups met lagers ipv enkel de lagers.
Walter
Langzaam krijg je de cup er uit geklopt.
Het moeilijk is een nieuwe plaatsen. Daarvoor heb je een geschikte tool nodig. Kost 50a100 euro. Eventueel te maken met wat je in huis hebt (maar mij is het nooit zo gelukt).
Ofwel even langs de fietswinkel ofwel de tools kopen.
En bij gxp koopje meestal ineens nieuwe cups met lagers ipv enkel de lagers.
Walter