Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Sella bici San Marco Caymano Arrowhead Gelaround

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 11 mar 2021 17:48

San Marco Caymano Arrowhead Gelaround is jaren mijn zadel geweest op verschillende fietsen. Dit is niet meer beschikbaar.

Kan iemand me een tip geven om een vergelijkbaar zadel te aan te schaffen?

Ik heb een Giant TCR advanced pro en het stock-zadel is voor mij persoonlijk een ramp met ontstekingen tot gevolg...

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 mar 2021 18:03

Op eBay vind ik ze nog. Welliswaar in de UK, maar wellicht willen ze naar de EU versturen.

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 11 mar 2021 18:13

Hanz Bé schreef: 11 mar 2021 18:03 Op eBay vind ik ze nog. Welliswaar in de UK, maar wellicht willen ze naar de EU versturen.
https://www.benl.ebay.be/itm/Sella-bici ... SwrfVZP~G9

dit is Italië, bedoel je deze?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 mar 2021 18:17

Die bedoelde ik niet, maar hebben is hebben.....


Edit: Bij nader inzien is het denk ik wel dezelfde. https://www.ebay.co.uk/itm/Sella-bici-S ... 2216152171

Edit2: zou ik er meteen 2 bestellen.

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 10 mei 2021 12:51

Ik heb dat zadel dan gekocht op eBay ... Het was volgens de aanbieder een nieuw zadel. Het arriveerde niet in de originele verpakking, Het was in een kartonnetje verpakt en was al een beetje zeer licht oppervlakkig geschuurd bovenaan. Ik nam aan dat dit van het transport was. Een maand na de aankoop en ongeveer 7x mee gereden te hebben ziet het zadel er uit als of het 5 jaar oud is.
Ik heb de verkoper gecontacteerd en die zegt dat ik de garantie maar moet afhandelen met de fabrikant en dat dit evengoed een ander zadel kan zijn dan wat hij me verkocht...

Dus ga ik op zoek naar een nieuw zadel dat dezelfde vorm en afmetingen heeft:

lengte: : 282mm
breedte: 132 mm

Exact dezelfde lengte is moeilijk te vinden. Wat dien ik te doen als ik het zadel wil plaatsen op de fiets m.b.t. de setback?
Ik ken de setback van mijn huidig zadel op basis van de punt van het zadel, maar dit kan ik waarschijnlijk niet zomaar overnemen?

En nog een vraag - wat is een betaalbare aanrader, dat ongeveer de vorm heeft van bovenstaande?

Plaats reactie