Pagina 3 van 6

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 19 dec 2020 18:12
door thestudent
Als de graphics van de naven je niet zinnen is aceton denk ik een optie.

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 20 dec 2020 00:21
door Enzzo
Ik zou dan eerder wasbenzine pakken, minder agressief.
En als het stickers zijn: er af peuteren en de lijmresten met boter verwijderen (uit grootmoeders tips ;) )

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 20 dec 2020 09:18
door mhr-zip
Enzzo schreef: 20 dec 2020 00:21 Ik zou dan eerder wasbenzine pakken, minder agressief.
En als het stickers zijn: er af peuteren en de lijmresten met boter verwijderen (uit grootmoeders tips ;) )
Stickers warm föhnen werkt vaak goed, wordt de lijm zacht van.

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 20 dec 2020 10:59
door Aspide83
Kettingreiniger werkt mooi om stickers te verwijderen

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 20 dec 2020 13:13
door Enzzo
Is dat niet gewoon wasbenzine?

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 20 dec 2020 18:47
door Aspide83
Enzzo schreef: 20 dec 2020 13:13 Is dat niet gewoon wasbenzine?
Geen idee.....lijkt er wel super veel op

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 24 dec 2020 09:10
door mackersv2.0
Gisteren is de laatste set spaken bezorgd dus ben klaar voor de start :)
wielset1.jpg

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 24 dec 2020 11:40
door mackersv2.0
Met deze velgen is het altijd hetzelfde, op spanning brengen en je bent zo goed als klaar.
Altijd een beetje een anti-climax als er niets mis gaat.

Maar komt wel goed uit, mijn fretdraad is gisteren ook bezorgd, dus kan ik vandaag lekker verder knutselen.

wielset2.jpg

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 25 dec 2020 16:21
door RonaldH76
Je wat draad ?

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 25 dec 2020 16:33
door mackersv2.0
fretdraad.jpg

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 26 dec 2020 11:25
door mackersv2.0
Na een tegenvaller m.b.t. het zadel (twee keer werd de verzending gecancelled, het geld is inmiddels al weer teruggestort, ik gebruik wel een van mijn Ariones,) werd op kerstavond uiteindelijk toch het ZRACE RX crankstel afgeleverd. Was ik eerder al best onder de indruk dan ben ik nu met stomheid geslagen. Als het crankstel levert wat het uiterlijk belooft dan hoef ik niet verder meer te zoeken naar vervangers voor de (in mijn ogen lelijke) Campagnolo cranks van de nieuwste generatie. Dit crankstelletje van 70 euro inclusief bottom bracket lijkt fantastisch.

Weer ingepakt in een miniem doosje. Lijkt me een retail verpakking maar was compleet omwikkeld in het karakteristieke gele Chinese plakband en ik had geen zin het eraf te peuteren. Verborgen onder schuimplastic en verpakt in bubbel plastic zitten de crank armen, de spider, de kettingbladen, bottom bracket en de boutjes voor spider en kettingbladen. Geen enkele vorm van documentatie. Ik ga ervan uit dat ze die weg hebben gelaten toen ze de boel inpakten voor een lange reis. Ik kan er wel mee leven want alles ziet er nog perfect uit.

De makers hebben voor het ontwerp wel met een schuin oog naar Rotor, Ciamillo, EE-Cycleworks, SRAM en Praxis gekeken maar dat doet niet af aan het geleverde geheel. Zeer strak gefreesde cranks, spider en kettingbladen. Een solide aluminium 29mm as, bevestigingsbout met ingebouwde self extractor met 8mm inbus passing. Perfect egale zwarte anodizering en ook de witte graphics waarvoor ik afgaande op foto’s nog vreesde, zijn niet overheersend.

Het BSA DUB bottom bracket doet vrolijk mee in de zwarte trend. Zozeer zelfs dat links en rechts niet zijn aangegeven. Even goed op de draad letten dus. Van dichtbij bekeken lijkt het dat ZRACE op zijn Shimano’s geen 29mm lagers maar gewoon 30mm lagers met sleeve gebruikt. Slim! Een extra afdichting en geen gezeur met niet-standaard lagers. Het bottom bracket wordt gecompleteerd met een aluminium sleeve en 2x2 spacers. Ik heb alleen de 3mm spacer nodig. Installatie is probleemloos met het ZTTO tool dat ik met één van de naafsets heb mee laten komen.

Shit, vergeten te wegen. Ik haal alles weer los om het bottom bracket op de weegschaal te kunnen leggen. 80 gram. Vervolgens weeg ik het complete crankstel. 700 gram op de kop af. Dit is een 165mm set met 52-36 kettingbladen. Ik pak een Dura Ace 9000 en kom op 635 gram uit. Hmmm. Het 9000 bottom bracket weegt 76 gram. Een Super Record dan. 651 gram en de cups 55… Athena Powertorque 770 gram, 1e generatie Record carbon 531 gram, bouten, washers en bottom bracket 228 gram, Centaur UT 838, Veloce UT, 846. Schoorvoetend geef ik toe dat ik een crankstel probleem heb :)

crankset.jpg

De oplettende lezer zal doorhebben dat ik zo onderhand een complete fiets heb. Eigenlijk is dat ook zo. Ik zit nu alleen nog te wachten op….. Ik heb de Aithein frameset bij Winstanley Bikes gekocht. Maar blijkbaar ging men er daar van uit dat ik 1x zou gaan rijden. Wat normaal een plaatje met kabelgeleiding is, is op mijn frame een afdekplaatje. Ik zit nu al zo’n drie weken te wachten totdat de Royal Mail van z’n gat komt en mij mijn plaatje mét kabelgeleiding bezorgt. Ik ben nu eigenlijk zo ver dat ik er over denk het maar gewoon zelf te maken.

Re: Een AliExpress Special

Geplaatst: 26 dec 2020 12:03
door Keezx
Die crankspider lijkt de SRAM 3 bouts interface te hebben, kan je dat bevestigen?