Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Een AliExpress Special

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 02 mar 2021 13:37

Zo heel light dus niet.
Maar anderzijds... met schijfremmen en alles "voor een koopje" dan toch waarschijnlijk een heel net resultaat.
Vind vooral de kleur gaaf, mooie frisse verschijning.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 02 mar 2021 14:47

Frame zelf woog als ik het me goed herinner net iets meer dan 1300 gram. Vork woog (niet ingekort) 400 gram. Niet heel zwaar voor een aluminium frame. Het gewicht zit voornamelijk in de remschijven, schakeleenheden, banden en naven.

Alles bij elkaar opgeteld, komt de fiets zoals op de foto's net onder de 900 euro uit. De tweede wielset, spatborden en de eerste te grote banden zijn dan niet meegerekend.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

hayes

hayes 02 mar 2021 19:04

Voor een schijfremfiets is dit toch licht?

coprins
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2008 20:31

coprins 03 mar 2021 15:09

Grappig topic,

Ik ben zelf ook bezig met een chinees thuisbouw corona projectje.
Niet om mee de weg op te gaan maar als vaste fiets op mijn Direto zodat ik niet steeds hoef te wisselen van fiets. wilde wel een 2x 11 speed dus ook de Ltwoo gekozen.
Begonnen met een 2e hands frame via marktplaats en de rest ook met Ali spulletjes(geen wielen en remmen) want heb alleen een voorwiel nodig voor de trainer.

Dan loop je als leek toch wel tegen een paar kleine opstartprobleempjes aan waar je nooit bij hebt stilgestaan zoals bv :
Derallieur pad- had geen idee dat er zoveel soorten en maten waren om de juiste te vinden.
Bladbouten- werden niet meegeleverd met de bracket en pedalen/tandwielen.
voorderailleur klem- om je voorkant ook vast te zetten.
Deze "kleine" dingetjes zorgen toch wel voor een behoorlijke vertraging(en stiekem wat extra kosten)
bij elkaar kom ik op 100 EUR voor het frame/stuur via MP en nog 210 EUR voor alle andere onderdelen. voorwiel had ik nog.

Plaats reactie