Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Oplossing gezocht: Quadlock en Iphone Magsafe gaat niet samen

gerardjp
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2014 22:42

gerardjp 28 okt 2020 21:48

Hi fiets liefhebbers,

Kent iemand een degelijke racefiets stuur mounts voor een iphone 12 zodat je ook de magsafe kan gebruiken en geen casings hoeft te wisselen. (Een quadlock valt helaas af).

Alle tips welkom. Bij voorbaar dank!

# TL;DR
Ik heb zojuist een iphone 12 binnen en de daarbij bestelde magsafe lader en een (apple eigen) casing. Voor mijn oude iphone 7 was de quadlock ook mijn vaste casing voor (zakelijk) bellen en andere communicatie. Even fietsen? ... Klik de telefoon op het stuur en racefietsen maar. Met de magsafe draadloze oplader klikt deze op de achterkant van de telefoon en laadt hij op. Door de opbouw van de quadlock casing werkt dit niet.

Na een belletje met t-mobile de opties even bekeken. Nu zoek ik comfort en gemak. De makkelijkste oplossing, dacht ik, was gewoon beide telefoons aanhouden. Maar dan ga ik naar 10 - 15 euro per maand, om te omzeilen dat ik steeds casings moet verwisselen voor en na mijn fietsrit. Nu mag comfort best wat kosten maar hier sla ik de plank mis. En telkens casings wisselen, mezelf kennende, wordt ik binnen een maand gek van.

Kortom, heeft iemand suggesties voor een stuur mount oplossing voor een iphone 12 (en het blijven gebruiken van magsafe) die wel net zo makkelijk werkt en robuust is als een quadlock mount?

Groet, Gerard.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 okt 2020 22:05

Echte fietscomputer kopen, Garmin, Wahoo, Sigma enz.

gerardjp
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2014 22:42

gerardjp 28 okt 2020 22:49

Hmm, dat was ik dan nog vergeten. Ik gebruik al heel lang naar volle tevredenheid een Garmin Edge 810, die ook op mijn stuur zit. Echter kan zelfs een Edge 1030 gewoon niet tippen aan de navigatie kracht van een goede mobiel.

Uiteraard al wel wat gegoogled, en zag deze: https://www.hoesjesdirect.nl/macally-bi ... zwart.html

Degelijk en kan je je casing (die de magsafe ondersteund) lekker om je foon laten zitten.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 28 okt 2020 23:28

Edit Edwin: Reactie verwijderd. Er worden tips en suggesties gevraagd. Geen negatieve meningen over het wel of niet nuttig zijn van dit soort gadgets.

mtvanb
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mei 2017 20:29

mtvanb 31 okt 2020 16:29

Misschien niet helemaal het antwoord dat je zoekt, maar zijn 2 iPhone hoesjes een oplossing? Ik gebruik Quadlock voor op de motor, en ben echt heel tevreden over dit systeem. Echter, als ik niet op de motor rij prefereer ik het leren hoesje van apple (deze komt pas op 6 november beschikbaar voor de iPhone 12).
Ik switch gewoon tussen de 2.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 31 okt 2020 21:06

patrickvb schreef: 28 okt 2020 23:28 Edit Edwin: Reactie verwijderd. Er worden tips en suggesties gevraagd. Geen negatieve meningen over het wel of niet nuttig zijn van dit soort gadgets.
Wel, wel...
Ik hoop dan dat je in alle topics deze lijn doortrekt.
Het is dus niet meer toegelaten een mening te ventileren over gadgets waarvan de modale forumbezoeker moeite heeft om te volgen waarover het gaat.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 nov 2020 08:46

patrickvb schreef: 31 okt 2020 21:06
Wel, wel...
Ik hoop dan dat je in alle topics deze lijn doortrekt.
Het is dus niet meer toegelaten een mening te ventileren over gadgets waarvan de modale forumbezoeker moeite heeft om te volgen waarover het gaat.
Een beetje een rare interventie. Je heb toch niks stout gezegd over zwarte piet ofzo?.... :mrgreen:

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 01 nov 2020 09:38

Neen, alleen gepost in de trant van "als ik dit hier allemaal lees, ga gewoon lekker fietsen"
Meer was het niet.
Bij het lezen van de titel topic en de inhoud was ik totaal niet mee.
Ik had er ook bij gezet "het zal aan de leeftijd liggen".

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 01 nov 2020 09:47

Ik kwam onlangs op cyclingtips een preview tegen van Peak Design Mobile, een alternatief voor QuadLock. In de FAQ hebben ze een heel stuk over Magsafe, waaronder "You can charge your iPhone 12 in a Peak Design case on an Apple MagSafe charger."

Nadeel: wordt pas in mei 2021 geleverd.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 nov 2020 11:21

patrickvb schreef: 01 nov 2020 09:38 Neen, alleen gepost in de trant van "als ik dit hier allemaal lees, ga gewoon lekker fietsen"
Meer was het niet.
Bij het lezen van de titel topic en de inhoud was ik totaal niet mee.
Ik had er ook bij gezet "het zal aan de leeftijd liggen".
De eerste alinea was voor mij al genoeg,
Wat leiden sommige mensen een moeilijk bestaan,,,,,
In zowat 7 jaar 3 berichten en dan zoiets.
Laatst gewijzigd door Keezx op 01 nov 2020 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 nov 2020 11:22

patrickvb schreef: 28 okt 2020 23:28 Edit Edwin: Reactie verwijderd. Er worden tips en suggesties gevraagd. Geen negatieve meningen over het wel of niet nuttig zijn van dit soort gadgets.
Terug on-topic:
Ik zou graag helpen maar mij was je na de eerste zinnen al kwijt.
Het zal zijn omdat ik op de fiets vooral mijn Garmin 1030 gebruik en mijn GSM vooral naast de fiets wel handig vind.

@Edwin, nu haal jij jezelf wel heel veel werk op de hals.
Of is het enkel "deze keer"?

Er wordt in sommige andere topics naast off-topic soms ook nog een heel beledigende en soms kwetsende taal gebruikt.
Mij lijkt het dat de moderators daar dan iets korter op de bal kunnen spelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 nov 2020 11:28

Ik krijg visioenen van iemand die al geruime tijd in een psychiatrische inrichting verblijft omdat de zee des levens hem wat te hoog gaat (vrij naar Simon Carmiggelt)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie