Vraag: Keuze fietsendrager
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37638
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb met een BMW 120d en met een Audi 3 Limousine gereden. Beide autos gewoon superstabiel.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Mijn drager was de Thule Euroway 947, is dus al wat jaartjes oud, maar dat was mij het meest irriteerde aan die drager.
Een maat van me heeft 'm overgenomen voor weinig, dus af en toe maken we nog gebruik van die drager.
Een maat van me heeft 'm overgenomen voor weinig, dus af en toe maken we nog gebruik van die drager.
Goh, dat kan natuurlijk ook nog eens verschil maken natuurlijk.. Type auto heeft grote invloed op de luchtstroom aan de achterkant en dus ook de krachten die op de fietsen en/of de drager komen te staan.
Ik heb de nieuwe Peugeot 2008 en dus 1 die vrij hoog op de poten en vanuit design volgens mij wat minder gestroomlijnd is dan de hier genoemde voorbeelden. Maar dan nog zag ik wel verschil tussen de Thule en de Spinder eigenlijk. Is ook wat zeg, moet je je volgende auto gaan uitzoeken obv de impact op je fiets aan de achterkant
Ik heb de nieuwe Peugeot 2008 en dus 1 die vrij hoog op de poten en vanuit design volgens mij wat minder gestroomlijnd is dan de hier genoemde voorbeelden. Maar dan nog zag ik wel verschil tussen de Thule en de Spinder eigenlijk. Is ook wat zeg, moet je je volgende auto gaan uitzoeken obv de impact op je fiets aan de achterkant
Ik heb nu een Pro-user waar stabiel en met gemak twee racefietsen op passen. Omdat er nu MTB’s bij gaan komen, denk ik om dakdrager te nemen, want 4 fietsen achter mn auto.....kogel mag het wel dragen, maar je wordt ook wel een stuk langer. Dakdrager lijkt mij wel wat....... https://treefrogracks.eu/product/treefrog-bike-rack/
Die Pro User, (of een van de OEM versies daarvan), daar heb ik slechte ervaringen mee. Die kon niet strak genoeg op de kogel van de trekhaak van mijn huidige auto, waardoor hij telkens horizontaal roteerde vanaf een bepaalde snelheid.
Citeer
Meld dit bericht
Die Pro User, (of een van de OEM versies daarvan), daar heb ik slechte ervaringen mee. Die kon niet strak genoeg op de kogel van de trekhaak van mijn huidige auto, waardoor hij telkens horizontaal roteerde vanaf een bepaalde snelheid.
Heb ik gelukkig geen last van. Je kunt met een stelmoer, de strakheid van knellen op de kogel instellen. En twee carbonfietsen, , dus 17 kilo totaal gaat goed.
Meld dit bericht
Die Pro User, (of een van de OEM versies daarvan), daar heb ik slechte ervaringen mee. Die kon niet strak genoeg op de kogel van de trekhaak van mijn huidige auto, waardoor hij telkens horizontaal roteerde vanaf een bepaalde snelheid.
Heb ik gelukkig geen last van. Je kunt met een stelmoer, de strakheid van knellen op de kogel instellen. En twee carbonfietsen, , dus 17 kilo totaal gaat goed.
Vandaag de Treefrog Pro 3 binnengekomen. Eerste proefritje inmiddels gedaan. En ik moet zeggen, solide systeem! 3 MTB passen inderdaad makkelijk naast elkaar op mn dak! Oh ja, ik rijd Nissan X trail. Zaterdag een lange rit op de snelweg, dus dan zal ik weer wat melden.
De Treefrog Pro 3 voldoet aan alle verwachtingen. Op de snelweg en lokale wegen staan de MTB’s zeer solide op het dak. Wilier 110FX zonder probleem vervoerd. Zuignappen makkelijk plaatsbaar, en na de aanvangsangst, want zuignappen blijft een raar idee, nu overtuigd! Dus vanaf nu, twee op het dak en twee op de trekhaak drager.