Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Shimano groepset

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 24 sep 2020 11:56

Ik wil komend winter waarschijnlijk een nieuwe fiets zelf opbouwen. Bij oriënteren naar alle mogelijkheden, wensen etc kwam ik tot de ontdekking dat de ultegra disc di2 versie bijna overal uitverkocht is, niet meer terugkomt in assortiment.. Terwijl de R8000/8070 serie toch nog relatief nieuw is. Weet er iemand misschien wat hiervan de reden is? Te weinig belangstelling? Komt er toch weer iets nieuws aan?

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 24 sep 2020 12:51

Ultegra 8000 is al relatief oud en zou normaal gesproken in 2021 een opvolger krijgen.

Het kan zijn dat Shimano de introductie uitstelt met het oog op Covid en het eeuwfeest volgend jaar februari en dan liever met nieuwe Dura Ace uitpakt om het honderdjarig bestaan te vieren.

(Kan natuurlijk ook dat in het najaar 2021 de nieuwe Ultegra toch wordt geïntroduceerd.)
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 sep 2020 14:32

Teveel belangstelling en daarom uitverkocht.

Ik denk niet dat er volgend jaar een nieuwe Ulterga gaat komen, eerst moet de Dura-Ace nog komen en een pas een jaar daarna komt de nieuwe Ultegra.
Dan komt er nog bij dat bij Shimano nieuwe groepsets meestal pas een jaar na release iet of wat verkrijgbaar zijn. Dus reken op nog minstens 2 jaar voordat de nieuwe Ultegra leverbaar zal zijn.

Shimano heeft serieuze leverproblemen op het moment door Corona (enerzijds lagere productie en anderzijds een grotere vraag)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 24 sep 2020 16:23

Het is uitverkocht door de grote vraag. Shimano kan het niet bijbenen en de Giants, Treks, Spesh, Merida's, Canyons etc komen toch als eerste aan de beurt tov de consumenten die de losse groepen opkopen.

Je beste gok op dit moment, denk ik althans, is Wim de Vos plat bellen. Die wil wel eens een groep los in de verkoop gooien. Omdat hij ergens een partij heeft gescoord of omdat een klant een andere groep op zijn nieuwe fiets wil hebben, dus blijft er wel eens wat over voor de losse verkoop.

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 25 sep 2020 12:57

Philippos schreef: 24 sep 2020 16:23 Het is uitverkocht door de grote vraag. Shimano kan het niet bijbenen en de Giants, Treks, Spesh, Merida's, Canyons etc komen toch als eerste aan de beurt tov de consumenten die de losse groepen opkopen.

Je beste gok op dit moment, denk ik althans, is Wim de Vos plat bellen. Die wil wel eens een groep los in de verkoop gooien. Omdat hij ergens een partij heeft gescoord of omdat een klant een andere groep op zijn nieuwe fiets wil hebben, dus blijft er wel eens wat over voor de losse verkoop.
Ga ik zeker even meenemen in de zoektocht..

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 25 sep 2020 16:42

Bakker Racing heeft het nog op de site als beschikbaar. Zou er niet blind op vertrouwen en pas geld overmaken na een telefoontje
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1217
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 25 sep 2020 16:52

Bij Vaneycksport in België staat ie ook gewoon op voorraad als je hun site mag geloven.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 sep 2020 17:16

Er zijn nog wel wat grotere fietsenzaken die groepen in stock hebben.
Als je echter naar een kleinere zaak gaat die niets in stock heeft en alles moet bestellen heb je meestal pech.
Wim De Vos heeft inderdaad soms wel wat groepen te koop en die gaan dan meestal ook nog de deur uit met grote kortingen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 25 sep 2020 19:00

Ben ook aan het zoeken geweest, maar om de groepset geheel naar eigen smaak samen te stellen valt nog tegen. Bij de ene de short cage derailleur niet op voorraad, bij de ander de junction box voor in het stuur niet, etc.
Bij de meeste wordt aangegeven dat ergens eind november weer voorraad is. Zal dan wel een container met dat spul worden gelost verwacht ik.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

sgtpepper1986
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2019 11:05

sgtpepper1986 01 apr 2021 22:18

Dit topic nog even oprakelen. Heeft iemand een idee waar ik in godsnaam nog een tiagra of 105 groepset kan vinden? :evil:

Of gaat het, zoals ik vrees, nog maanden of jaren wachten worden?

Ik dacht her en der gelezen te hebben dat bij de 100e verjaardag van Shimano het een en ander duidelijk zou worden?

Plaats reactie