Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

campa groep

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37665
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 sep 2020 22:09

Ik heb op mijn 17e mijn eerste Veloce groep gekocht, ben nu 44. Dus doe ook leuk mee, maar ratio gaat het langzaam overnemen van emo.
Shimano is minder lelijk geworden (al vind ik alleen de 91xx groep mooi) en Sram heeft gewoon iets leuks met het draadloos.
Ligt nu net vanwege de belachelijk scherpe prijs een Force axs groepje op de deurmat (had ik voor gangbare prijs niet gedaan) en de volgende topgroep zal wel 9150 of 92xx worden.
Campa zakt helaas langzaam verder weg in de niche markt, mede omdat het pittig aan de prijs is. Heel erg jammer.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37665
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 sep 2020 22:09

Overigens heb ik nog wel 11s voorderries liggen als je die zoekt.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27553
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 sep 2020 22:10

Laat één ding duidelijk zijn, ik heb niks tegen Campa. Ik heb één fiets met Campa en rijd met Campa wielen in mijn meest gebruikte fiets.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 sep 2020 11:32

arjan schreef: 04 sep 2020 22:02 Inmiddels rijd ik 28 jaar aaneengesloten Campa en dan denk ik dat ik met recht kan zeggen toch enigszins verstokt aan Campa te zijn. Maar ik moet Havana groot gelijk geven. Centaur, Athena komen, gaan en komen weer terug op andere niveaus, Chorus is een niveau omlaag gegaan - wat erin zat sinds de (weder) komst van Super Record -, Potenza groep zonder toekomst etc. Om nog maar niet te spreken van de ingewikkelde elektronica bij de Super Record EPS waarvoor je zo ongeveer een computer studie voor gevolgd moet hebben.
Toch blijf ik Campa rijden, kwaliteit is meer dan goed en Campa is voor mij ook emotie.
Herkenbaar! Ik heb een uitstapje gedaan richting SRAM omdat Campa nog geen DB groep had. Dat is waarschijnlijk eenmalig. Ik vind SRAM onduidelijk schakelen (voelt na 15.000km nog steeds niet gewoon), en kwalitatief minder (problemen met crank en shifter).
Shimano is nog steeds zo lelijk als 10 jaar geleden (is een mening, hè). Daarnaast zit het op 90% van de nieuwe fietsjes en dat maakt het gewoontjes. Ik houd niet van gewoontjes....
Bij mijn nieuwe bike ben ik weer helemaal terug bij Campa.
Overigens is Campa niet te volgen wat betreft de positionering van hun groepen, maar ben ik erg blij met de uitwisselbaarheid en body die verschillende ‘x’ speed cassettes aankan.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 06 sep 2020 18:00

JoostG schreef: 06 sep 2020 11:32 Overigens is Campa niet te volgen wat betreft de positionering van hun groepen...
Volledig mee eens. Maar anderzijds stoort het mij ook niet, het naampje is niet super interessant. Alle groepen die wij hier thuis hebben op de racefietsen zijn van Campagnolo en de kwaliteit is gewoon goed. Levensduur van de slijtagedelen fors langer dan van bekenden met Shimano/Sram en schakel en remprestaties gewoon goed. Daarnaast vind ik Shimano wel heel erg vaak voorkomend... voorkeur voor iets dat je niet op elke straathoek ziet.

Plaats reactie