Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

E bike op Spinder Hawk

Jelle94
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 nov 2018 20:58

Jelle94 21 jun 2020 22:26

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Ik heb onlangs een Spinder HAWK 2e hands aangeschaft om de racefiets mee te nemen. Nu komt vrouwlief ineens op het idee om een E Bike te kopen. Echter lees ik op de site van Spinder dat de HAWK niet geschikt is voor E bikes.

Maar als vrouwlief een ebike onder de 25kg heeft met een midden motor dan moet het toch gewoon lukken icm een racefiets?

Is hier toevallig iemand hier bekend met deze combi of kan ik beter wel naar een andere drager zoeken?

Deze vond ik juist zo mooi door de montage op de zadelpen.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 22 jun 2020 00:39

De ebike van mijn vrouw (een Cannondale Tesoro Neo met middenmoter) kon net niet goed op de Spinder staan. Daar waar de bevestigingsstangen van de drager In het midden aan het frame van de fietsendrager zijn bevestigd, kwam dit ook net tegen de middenmotor aan. Iedere keer schaaft het fietsframe hier net langs. Ik heb toen maar besloten om een nieuwe drager te kopen. Dat is een Thule Easyfold geworden.
Het kan natuurlijk ook net van de fiets afhangen, een ander model past misschien wel. Even met de drager naar de fietsenwinkel en je weet het zeker.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 22 jun 2020 08:44

Met middenmotor ebike heb ik geen ervaring. Mijn vrouw had een redelijk zware ebike met voormotor. Met de accu eraf ging dat prima in combinatie met de spinder hawk en een racefiets. Vorig jaar Ardèche ermee gehaald en terug. Het jaar ervoor Oostenrijk, Slovenië en Istrie. Geen enkel probleem.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27565
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jun 2020 08:49

Ik heb zelf de Falcon, maar dat is dezelfde als de Hawk maar dan van aluminium. Al diverse e-bikes op vervoerd. Als het alleen één fiets was kon de accu blijven zitten.

Plaats reactie