Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Iemand ervaring met de nieuwe gereedschap set van LIDL?

Benzinepomp
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2020 00:23

Benzinepomp 20 apr 2020 00:27

Hallo, ik kwam laatst bij de Lidl en zag een gereedschap set liggen, en dacht veel te duur en onnodig, maar nu ik er over na denk heb ik wel een paar gereedschappen nodig er van (zoals chain whip, trapas sleutel, trapper sleutel, en cassette sleutel, en kan eigenlijk ook nog een verse paar bandenlichters gebruiken) heeft iemand ervaring met deze set of is het gewoon waardeloos?

https://www.lidl-shop.be/nl-BE/CRIVIT-F ... p100285544

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 apr 2020 07:29

Doet zijn werk min of meer. Niet erg degelijk, goed om te beginnen en dan in de loop der tijd stilaan alles vervangen wat verslijk.

Het was mijn eerste set, jaar of 7-8 geleden. Alle veel gebruikte stukken zijn ondertussen al vervangen maar sommige dingen heb ik nog.

Leuk starterskit, niet meer en niet minder.
Afbeelding

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 20 apr 2020 07:44

precies dat.

Heb 'm ook, en inderdaad ook al hier en daar wat vervangen. Toch geen slechte aanschaf geweest voor dat geld.

oh ja.. aan de koffer heb je niets, want van een zacht soort kunststof waardoor het gereedschap er niet lekker in terugklemt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 20 apr 2020 21:37

Geen geld vooreen “cassetteafzuiger” en “steenlager” gereedschap 🤭
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 apr 2020 08:52

Vaak betekent zo'n setje dat je tweemaal gaat kopen. Je gebruikt meestal ook hetzelfde gereedschap en dat slijt dan vrij vlug, waarna je dan beter materiaal gaat kopen.
Beter enkel investeren in wat je nodig hebt, maar dan een beetje meer kwaliteit kopen.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 21 apr 2020 09:39

lugosi schreef: 21 apr 2020 08:52 Vaak betekent zo'n setje dat je tweemaal gaat kopen. Je gebruikt meestal ook hetzelfde gereedschap en dat slijt dan vrij vlug, waarna je dan beter materiaal gaat kopen.
Beter enkel investeren in wat je nodig hebt, maar dan een beetje meer kwaliteit kopen.
Mee eens.

Ik heb jaren geleden een vergelijkbare set gekocht. Eigenlijk gebruik ik er nog maar twee onderdelen uit: de kettingzweep en de cassette lock ring sleutel.

De inbusset was matig. De kettingpons was ronduit bagger. Een kabelkniptang zat er niet bij. Schroevendraaiers had ik al genoeg (en betere). Verder zat er dan nog wat gereedschap in dat ik toch nooit gebruik.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 21 apr 2020 09:55

Je gaat het wel 2x kopen ja, maar voor de prijs van een goede cassetteafnemer heb je nu een hele set.

Ik gebruik die van mij nog regelmatig voor de kettingpons en cassette afnemer/kettingzweep. Als je ziet wat er allemaal in zit, betekend het dat ik 90% niet gebruik, maar voor die 2 tientjes...

De imbussleutels wel direct weggooien en goede kopen (Wera, Wira, Facom, Snap-op oid). Dat voorkomt later problemen met doorgedraaide bouten.

jberends
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2019 16:03

jberends 21 apr 2020 22:06

Dezelfde type set is ook te koop bij Decathlon voor 38.99 EUR: https://www.decathlon.nl/p/gereedschaps ... R-p-145152

Iemand daar ervaring mee toevallig? Lijkt (op plaatje) net iets betere kwaliteit. Dit zit meer in de categorie "Niet misgrijpen" als je het nodig hebt. Verder ben ik het eens dat je het meestal 2 keer koopt.

Ik vind die stand overigens wel er aantrekkelijk geprijsd uitzien. Iemand daar ervaringen mee?

https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Fietsmo ... p100285065

Afbeelding

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 21 apr 2020 22:55

De oude Lidl set die ik ooit kocht was een drama. Niet erg stevig en niet fijn voor mijn handen en mijn fiets. Ik zou het niet doen. Je bent beter af met spullen van de betere fabrikanten. (Topeak, birzman, pro, etc) Dat gaat een stuk langer mee.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 apr 2020 07:31

Die fietsstandaard heb ik ook. Beste die ik gehad heb.

Daarvoor had ik de Tacx Spider (oude versie) en dat vond ik zo'n gedoe, wiel eruit en dan dat blokje liggen verschuiven omdat mijn verschillende fietsen verschillende wielbasissen hebben, dan ook nog het gedoe met de steekassen (ook weer verschillende maten en nog een fiets met QR ook)

Deze is nu al een paar jaar in gebruik en ziet er nog als nieuw uit. Enige wat ik gehad heb, is dat de blauwe plastic beschermkapjes aan de klem een keer zijn losgekomen, beetje secondelijm erop en klaar.
Afbeelding

jberends
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2019 16:03

jberends 22 apr 2020 08:58

TL@ schreef: 22 apr 2020 07:31 Die fietsstandaard heb ik ook. Beste die ik gehad heb.
Goed om te weten! Bedankt!

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 22 apr 2020 13:40

Die gereedschapset zou ik nooit kopen, goed gereedschap heeft een prijs en dat merk je in het gebruik, maar die standaard kan ik iedereen aanraden.

Heb 'm zelf, het is echt een koopje. Meteen bestellen als je voor zo'n ding in de markt bent, voor je 't weet is die weer uitverkocht en dan kan t jaren duren voor ze hem weer aanbieden.

Plaats reactie