Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zadels, zadels, zadels....

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 07 apr 2020 17:55

jsparie schreef: 07 apr 2020 14:41 De pro stealth is behoorlijk hard. Veel straffer dan een turbomatic gel flow. Geen last van de edele delen gehad maar wel van mijn zitbotjes.
Een zadel hoort hard te zijn en geeft op die manier minder wrijving dan een zadel waar je in wegzakt. Een goede bibshort helpt ook natuurlijk voor het comfort.

Geen last van edele delen maar wel de zitbotjes voelen is imo een goede beoordeling van het zadel ;-) "Last" van de zitbotjes gaat snel weg. En je hebt de druk beter daar dan verspreid over de edele delen.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 07 apr 2020 19:39

Dat vind jij maar ik niet. Te hard is niet prettig. En nee dat gevoel ging niet over helaas. “De last” bleef 🥴. Te zacht is ook niet goednatuurlijk. Je kunt er over discussiëren, maar feit is dat de stealth zadels aanzienlijk harder zijn dan het turbomatic gel flow zadel dat de ts goed bevalt. Dan ligt het toch meer voor de hand een nieuw zadel te zoeken dat meer in lijn ligt met dit zadel. Dat is wat hij feitelijk ook vraagt.

Dat iemand met meer eelt op de botten uitstekend kan zitten op een stealth sluit ik niet uit. Maar als je iets zoekt dat lijkt op een turbomatic gel flow ligt het niet direct voor de hand als eerste optie om te proberen.

Was trouwens nog een zadel vergeten dat ik geprobeerd heb. San Marco allroad dynamic open fit Wide. Slechts kort kunnen proberen maar “kontgevoel” was vergelijkbaar met mijn vertrouwde turbomatic gel flow. Ondanks het veel lichtere gewicht.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 07 apr 2020 21:55

Ik dacht dat ik al wat zadels had versleten maar jij bent echt de pro jsparie! :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 07 apr 2020 21:56

Er zullen meerdere merken wel een zadel hebben dat zou kunnen passen, daar moet je alleen achter zien te komen zonder dat je al die zadels voor de volle prijs moet kopen. Ik meen dat veel verkopers van specialized zadels omruilmogelijkheden bieden, je zou eens kunnen kijken of dat een manier is om er achter te komen waar je het best op zit.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 07 apr 2020 22:10

Van de BBB echelon zijn er ook testzadels bij sommige winkeliers.
Daarnaast is marktplaats een bron van gebruikte zadels. Proberen een goedkoop exemplaar te vinden van het gewenste type, testen, en als het niet bevalt weer terug op MP slingeren.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 07 apr 2020 22:33

mrcoffee schreef: 07 apr 2020 21:55 Ik dacht dat ik al wat zadels had versleten maar jij bent echt de pro jsparie! :)
.
Is wel over heel veel jaren gemeten op verschillende fietsen (race mtb sport baan) en sommige maar kort in het kader van even testen. Dat relativeert het weer een beetje. Echt versleten heb ik ze dus niet. Geprobeerd zeker wel.
En dan vergeet ik er ook nog wel een paar. 😉.

Plaats reactie