Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Lakstift Ultegra 6800 crancks

Gebruikersavatar
Dunc@n
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2015 16:06

Gebruikersavatar Dunc@n 01 apr 2020 07:26

Ik heb mijn Ultegra 6800 cranckset beschadigd en zou deze graag weer netjes maken. Nu ben ik opzoek naar een lakstift, maar heb deze nog niet kunnen vinden. Weet iemand of zo iets te krijgen is of weet iemand toevallig het kleurnummer zodat ik hem kan laten mengen?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 apr 2020 09:46

Afbeelding
?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 01 apr 2020 13:26

Echt beschadigd of met je schoenen er langs geschuurd en door het polijsten een gebruiksspoor gemaakt?

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 01 apr 2020 13:40

Motip heeft lakstiften( die zijn voor autoś.) Kun je overal wel kopen.

Maar ik zou er niet aan beginnen, spreek ik uit ervaring. Met bijwerken van een stuur en binnen bracket.

Bijlakken valt nog meer op ipv die krassen.
bv De kleur van je crank is door de jaren heen altijd ...verkleurd door zonlicht ed.

Op het internet zie je wel eens een topic over dezelfde vraag voorbij komen en de conclusie is ook dezelfde:Negeren en dit is nu eenmaal "collateral damage"...als je een fiets hebt.

Je kan die lakstiften wel gebruiken bv onderop je bracket ,waar het uit het zicht is.En een diepe kras/beschadiging zo bijwerken.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 01 apr 2020 17:31

codex schreef: 01 apr 2020 13:40 Motip heeft lakstiften( die zijn voor autoś.) Kun je overal wel kopen.


Bijlakken valt nog meer op ipv die krassen.
bv De kleur van je crank is door de jaren heen altijd ...verkleurd door zonlicht ed.

Op het internet zie je wel eens een topic over dezelfde vraag voorbij komen en de conclusie is ook dezelfde:Negeren en dit is nu eenmaal "collateral damage"..
Ben ik niet met je eens. Alleen al door de beschadiging weer zwart te maken (igvv laatste ultegra) vallen krassen etc veel minder op. Gebruik eventueel een watervaste stift.

Gebruikersavatar
Dunc@n
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2015 16:06

Gebruikersavatar Dunc@n 02 apr 2020 07:45

Bedankt voor het meedenken. Het gaat om een relatief kleine, maar diep kras/pit boven op de rechter cranck. Dus geen grote opervlakkige slijdplek ofzo. Ik denk dat ik van die zwarte plakkers, welke je normaal gebruikt om je frame tegen kabel rub te beschermen, op maat ga knippen en dit erover ga plakken. Kijken hoe dat uitpakt.

Plaats reactie