Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Prijsstijgingen nemen grote vlucht

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 mar 2020 16:38

:o ??!! lezen is een ding maar rekenen is ook lastig zie ik...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

hayes

hayes 13 mar 2020 20:49

Er zijn inderdaad verschillen. Wij betalen in België gewoon meer belasting maar krijgen er wel een betere sociale zekerheid voor terug. Studieschuld is iets wat wij eigenlijk ook niet kennen. Anderzijds moeten we het wel stellen met een ondermaats en ondoordacht wegennet en ruimtelijke ordening. En zo zullen er nog wel heel wat dingen op te noemen zijn.

De supermarktprijzen zijn gewoon echt een stuk hoger dan onze buurlanden.
Uit De Standaard in 2018: "De supermarktprijzen liggen gemiddeld 11,82% lager in Duitsland, 11,42% in Nederland en 8,34% in Frankrijk. " Héél wat mensen uit onze regio gaan in het groot inkopen bij Auchan Duinkerke. De helft van de parking zijn Belgen.

Maar nu zijn we wél hele ver off topic aan het gaan ;)
Ik heb me voorgenomen dat m'n volgende fiets bij aankoop de 2k niet mag overschrijden. Al ga ik er nadien waarschijnlijk weer betere wielen insteken, waarna een ander stuurtje ook een optie is,...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 mar 2020 21:23

Even serieus, betere sociale zekerheid? Is die in België beter dan Nederland?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 mar 2020 23:07

Dat vraag ik me ook af ja!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 mar 2020 08:02

Jans schreef: 13 mar 2020 21:23 Even serieus, betere sociale zekerheid? Is die in België beter dan Nederland?
Als je graag een heel leven niet werkt en enkel werkloosheidsuitkering ontvangt, ja dat kan in België (beroepsdopper noemen ze dat) en nadien kan je zelfs 'gewoon' op pensioen. Kan je dat beter noemen :roll: (in België word je nog meer gepamperd als in NL, niemand is nog verantwoordelijk voor zijn eigen, slechte, beslissingen. Erg triest eigenlijk)

De gezondheidszorg is echt wel beter hier. Ik heb verhalen zat van mijn vrouw haar Nederlandse collega's die hier echt niet zouden kunnen (ergste is: 3-4 maanden wachten om geopereerd te worden nadat borstkanker is vastgesteld, in België lig je daags nadien op de tafel, uiteindelijk lag ze een week later in een Belgisch ziekenhuis op de operatietafel)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 mar 2020 09:08

Helemaal off topic,
Veel Nederlandse studenten aan onze hogescholen en universiteiten zal ook wel een reden hebben.
In onze ziekenhuizen, vooral in het Antwerpse, zie je ook steeds meer Nederlandse patiënten.
Dat zal toch een, voor Nederlanders, heel goede reden hebben.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 mar 2020 09:33

Welke studies doen die Nederlanders in België? In neem aan voornamelijk medicijnen en diergeneeskunde? Die zijn veelal in Nederland uitgeloot.
@Lcsmet, klopt het dat je als Belg vaak bij moet betalen in het ziekenhuis, bijv. voor een prothese? Probleem is dat bij berichtgeving feiten en fabels zo vaak door elkaar lopen. En ik heb diverse Belgen horen klagen dat voor Belgen de wachttijden in het ziekenhuis veel langer zouden zijn dan voor Nederlanders???
@TL In Nederland zijn er ook beroepswerkelozen en die krijgen bij pensioenleeftijd ook netjes AOW (als je alleen woont bijna 1200 euro per maand)

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 mar 2020 10:03

Lcsmet schreef: 14 mar 2020 09:08 Helemaal off topic,
Veel Nederlandse studenten aan onze hogescholen en universiteiten zal ook wel een reden hebben.
In onze ziekenhuizen, vooral in het Antwerpse, zie je ook steeds meer Nederlandse patiënten.
Dat zal toch een, voor Nederlanders, heel goede reden hebben.
Studeren in Belgie is een stuk goedkoper (met name het collegegeld en woonkosten) en in Nederland is er vaak simpelweg geen plek (zowel in de studie als woonruimte). Daarnaast is het de simpelste manier om je CV te pimpen met een buitenlandse ervaring zonder dat je een andere taal hoeft te spreken of ver van je familie vandaan bent.

Klop je als Belgie niet op de borst dat het door het fantastische schoolsysteem komt, het is gewoon een centen/gemakskwestie (ken wel een aantal studenten die deze stap gezet hebben).

Oh ja, en het bier schijnt wel een dingetje te zijn.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 14 mar 2020 10:30

...en wat mij betreft mogen jullie ook trots zijn op jullie grote variatie aan lekkere bieren!
Wij hebben er helaas maar één. 😊
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 mar 2020 11:09

De Tukker schreef: 14 mar 2020 10:30 ...en wat mij betreft mogen jullie ook trots zijn op jullie grote variatie aan lekkere bieren!
Wij hebben er helaas maar één. 😊
Onder welke steen leef jij? ;) Ik heb geen verstand van bier, maar in Nederland zijn er inmiddels toch ook heel veel lekker lokale bieren?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 mar 2020 11:11

Je bedoelt zeker Grolsch als tukker zijnde? ;)

Maar in NL word je tegenwoordig doodgegooid met allerlei vage nieuwe bierbrouwsels met idiote namen.
en we hebben natuurlijk onze Tilburgse trots La Trappe en de Gulpener soorten uit Limburg!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 mar 2020 11:26

Op La Trappe na winnen jullie het inderdaad! 😀
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie