Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Co2 patronen in zadelpen

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 jan 2020 10:34

Als ik met meerdere onderweg ben neem ik minder mee,bv 1 biba en geen multitool.
Te veel/zware achterzakken is niet fijn rijden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

DikkieDick
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
Locatie: Groningen
Contact

DikkieDick 02 jun 2020 12:58

japiecarbon schreef: 16 jan 2020 09:32 Gebruiken jullie die multi tool weleens dan? Ik rij al een jaar of 14 zonder een tool en ik heb deze onderweg nog nooit nodig gehad.
Altijd mee in zadeltasje en idd onlangs 1x nodig gehad.

En afgelopen zaterdag helaas verloren. Moet ie uit de zadeltas zijn gevallen toen ik de fiets op de kop zette om achterwiel terug te plaatsen na vervanging binnenband. Ontdekte dat de volgende ochtend en was in de veronderstelling dat op die plek het gras wel redelijk hoog was dus kans dat ie er zou liggen. Er heen gereden, maar helaas. Het gras was toch best kort, waardoor er alleen nog het paracetamolletje en een 5ct-stuk dat ook in de zadeltas zat, lag. Multitool en ander kleingeld was weg. ;-)
En er zit normaliter een reserveband in, maar die had ik net vervangen en de oude in mijn rugzakje gedaan.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 02 jun 2020 13:52

DikkieDick schreef: 02 jun 2020 12:58 toen ik de fiets op de kop zette om achterwiel terug te plaatsen na vervanging binnenband.
:shock:

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 jun 2020 14:23

CMP schreef: 02 jun 2020 14:03 Velominati Regels
Rule#49 // Keep the rubber side down.
It is completely unacceptable to intentionally turn one’s steed upside down for any reason under any circumstances. Besides the risk of scratching the saddle, levers and stem, it is unprofessional and a disgrace to your loyal steed. The risk of the bike falling over is increased, wheel removal/replacement is made more difficult and your bidons will leak. The only reason a bicycle should ever be in an upside down position is during mid-rotation while crashing. This Rule also applies to upside down saddle-mount roof bars.
En ...

you lose everything you stored in your trunk 😂
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 02 jun 2020 14:26

Rule #29 // No European Posterior Man-Satchels.Saddle bags have no place on a road bike, and are only acceptable on mountain bikes in extreme cases.

Uiteraard zet je je fiets niet op de kop maar in bovenstaand geval vond ik het nog verbazingwekkender omdat hij de fiets op de kop zet om het wiel terug te plaatsen. Dus verwijderen en bandje wisselen was wel goed gegaan in de correcte positie... ?

DikkieDick
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
Locatie: Groningen
Contact

DikkieDick 04 jun 2020 07:49

Joseba schreef: 02 jun 2020 14:26 Rule #29 // No European Posterior Man-Satchels.Saddle bags have no place on a road bike, and are only acceptable on mountain bikes in extreme cases.

Uiteraard zet je je fiets niet op de kop maar in bovenstaand geval vond ik het nog verbazingwekkender omdat hij de fiets op de kop zet om het wiel terug te plaatsen. Dus verwijderen en bandje wisselen was wel goed gegaan in de correcte positie... ?
Ja dat klopt. Het lukt(e) me niet om het achterwiel terug te plaatsen en de fiets dan vast te houden. Ik heb dan minimaal 3 handen nodig, of ik had een voorbijganger om hulp kunnen vragen.
En uiteraard zet ik hem op de kop in het gras, dus geen gedoe met schade enzo.

hayes

hayes 15 apr 2021 09:43

Heeft iemand ervaring met zoiets?

Afbeelding

Ik vraag me af of die patronen niet tegen het frame tikken de hele tijd. Tenzij je er meteen zo'n siliconen (?) jasje rond hangt.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 apr 2021 10:14

Geen ervaring mee, maar ik zou op zijn minst een stukkie rubber op het frame plakken, onder de patronen, en mss een beetje loctite op de schroefdraad doen tegen lostrillen.

(M.a.w., ik geloof dat ik het niet zo'n goede oplossing vind ;-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 apr 2021 10:20

Ik heb onderstaande en dat gaat prima. Zit op mijn pekel MTB. nog nooit getik gehoord
Het hangt natuurlijk een beetje van je frame af deze mtb heeft een ronde buis, als je bv een aero racer hebt met meer een driehoek wordt het wellicht lastiger.

https://www.topeak.com/us/en/products/4 ... DROCKET-HP

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 15 apr 2021 15:48

@Hayes, welke bidonhouders zijn dat??
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 15 apr 2021 20:00

hayes schreef: 15 apr 2021 09:43 Heeft iemand ervaring met zoiets?

Afbeelding

Ik vraag me af of die patronen niet tegen het frame tikken de hele tijd. Tenzij je er meteen zo'n siliconen (?) jasje rond hangt.
Ik heb ze zo op de mtb zitten, werkt prima, nooit tikken tegen het frame. Zal mogelijk per merk van houder verschillen. Op de racefiets vind ik het niet zo mooi staan :lol:

hayes

hayes 15 apr 2021 20:21

Supergrover schreef: 15 apr 2021 15:48 @Hayes, welke bidonhouders zijn dat??
Oei, geen idee. Ik heb de foto van Ali gepikt.
https://nl.aliexpress.com/item/32831740 ... 2e0eHzi9zf
Misschien even polsen bij de verkoper?


Op zich kan een zadeltasje natuurlijk ook. Ik begin me wat ergeren aan de CO2 patronen in m'n achterzakje omdat die toch wat wegen en doorhangen. Ik heb een paar jaar een fietspompje op zo'n houdertje bij de bidons gehad en dat ging goed. Al offer je een beetje de cleane look van de fiets op natuurlijk.

Het idee van zo'n hybride pompje met co2 patroon spreekt me ook wel aan.

Plaats reactie