Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsen in de garage op slot zetten

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 nov 2019 18:28

Er is bij mij een poosje geleden ingebroken. En ik kan je verzekeren dat zoiets een hele akelige ervaring is!
Een mengeling van woede, angst, totale verontwaardiging en het gevoel je hele huis te willen ontsmetten...
Die angst blijft echt wel een poosje aanhouden, niet directe angst dat het weer gebeurt maar puur het idee dat er vreemde, ongure types in je huis geweest zijn en dat zoiets blijkbaar kan gebeuren.
De fietsen hebben ze echter laten staan. iMacs, iPhones en een iPad waren wel weg. En dat geeft los van het verlies enorm veel rompslomp qua wachtwoorden en creditcard gegevens wissen en wisselen.

Fietsen was nul interessen in! gelukkig maar want dat zijn allemaal custom build fietsen met hele o.a. leuke en schaarse Campa onderdelen. Ergste was de erfstukken van onlangs overleden mensen die weg waren.
Voor mij geldt dan ook dat emotionele waarde onbetaalbaar is, voor het overige ben je verzekerd.

Sindsdien sloten veranderd en een anti-inbraakstrip op de achterdeur. Maar camera's en alarmen ga ik niet aan doen. In zoverre ben ik dus helemaal mee met wat buddo schrijft! ondanks mijn ervaring. Angst is een slechte raadgever en voor mij is een leven in een gefortificeerd huis een leven waarin ik me niet vrij voel.
Do or don’t, there is no try

rudi assauer
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52

rudi assauer 06 nov 2019 07:17

NuitKor schreef: 05 nov 2019 17:45 Sowieso een goede tip om alle dure artikelen eens na te lopen, op de foto te zetten en kenmerken te noteren. Zoiets denk je vaak aan als het al te laat is. Scheelt een hoop gedoe inderdaad.
De politie heeft een stop heling app gemaakt. In de app store zoeken op stop heling. Voor zowel Apple als Android.

Daarin leg je voor jezelf alle spullen (van grasmaaiers, tot sieraden tot fietsen) vast met foto en/of scan van de unieke serienummers. Mocht er dan ooit diefstal zijn dan heb je zo een lijst die je mee kan sturen met de aangifte en de serienummers kunnen zo als gestolen worden aangemerkt in de database van bijvoorbeeld apple of stihl.

En ook richting je verzekering heb je dan alles geregeld en werkt net zo goed bij brand natuurlijk.

Alles onder het motto: zonder heler geen steler.
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 nov 2019 08:08

Enzzo schreef: 05 nov 2019 18:28
Sindsdien sloten veranderd en een anti-inbraakstrip op de achterdeur. Maar camera's en alarmen ga ik niet aan doen.
En dat is dus echt heel dom. Want juist dat houd de gelegenheid dieven buiten.
Bel de wijk agent is en vraag hoe de inbraken in jouw wijk gaan, dat heb ik ook gedaan,

Een inbraakstrip, leuk maar zonder kerntrekbeveiliging totaal geen zin.

Zorg dat jouw huis net iets beter is beveiligd dan de rest.

Het akelige gevoel wat je beschrijft had ik al bijna toen er 17 stellen in mijn huis waren geweest voor de verkoop ervan. Gewoon legaal, maar het idee dat er zoveel mensen zijn binnen geweest die je niet kent vind ik ook een raar gevoel laat staan wat er bij jouw is gebeurt, verschrikkelijk.

Wat je beschrijft is dus vooral emotionele schade. Ik moet er niet aan denken dat er wordt ingebroken en de kinderen alleen thuis zijn en als tweede wij allemaal.
Standaard honkbal knuppel en brandblusser onder mijn bed. Beneden mogen ze alles weg halen, auto sleutels liggen lekker beneden, daar hoeven ze niet lang naar te zoeken, neem maar mee als ze binnen zijn, maar zodra ze naar boven komen gaat het een gevecht worden.

Telefoon zou je zo terug moeten kunnen vinden met find my IPhone, samsung etc., Wijk agent vertelde dat ze die meestal laten liggen. Wat ze zoeken is geld, sieraden en dure klokjes. Een groot deel van de inbraken bij ons zijn volgens de wijkagent gericht. Ze weten dus dat er dure klokjes of geld ligt.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 nov 2019 13:45

Ach ik zet gewoon een blauwe voorband op m'n fietsjes :lol:
Do or don’t, there is no try

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 nov 2019 13:48

De muurbeugel zit inmiddels aan de muur en de fietsen kunnen nu dus op slot!

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 06 nov 2019 15:08

"Standaard honkbal knuppel en brandblusser onder mijn bed."

Inbrekerspakje met zaklantaarn werkt beter, aantrekken en naar beneden; "He! wat doe je hier, ik was eerder!"

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 06 nov 2019 15:17

JensNL schreef: 06 nov 2019 15:08 "Standaard honkbal knuppel en brandblusser onder mijn bed."

Inbrekerspakje met zaklantaarn werkt beter, aantrekken en naar beneden; "He! wat doe je hier, ik was eerder!"
Overkwam mijn vader ook eens. Vraagt 'ie: "hé wat doe je hier, zoek je wat?"
"Ja" zei de inbreker, "ik zoek geld!", waarop pa zei: "oh, da's goed, dan zal ik je helpen zoeken" :lol: :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 nov 2019 15:52

Het enige van waarde in mijn huis is m'n racefiets. Als er ooit s'nachts brand uitbreekt sta ik waarschijnlijk in m'n boxershort buiten met een Cervelo onder de arm.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 nov 2019 18:52

Zou ik niet doen; goede gelegenheid om weer eens iets nieuws uit te zoeken :mrgreen:
Less is bore

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 06 nov 2019 19:01

oooohhhh fraudeurs…... :shock:

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 nov 2019 19:41

daniel1975 schreef: 06 nov 2019 18:52 Zou ik niet doen; goede gelegenheid om weer eens iets nieuws uit te zoeken :mrgreen:
In geval van vriendin zou ik zeggen ja, maar aan mijn fiets ben ik toch wel emotioneel gebonden.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 06 nov 2019 19:57

ypuh schreef: 06 nov 2019 19:41
daniel1975 schreef: 06 nov 2019 18:52 Zou ik niet doen; goede gelegenheid om weer eens iets nieuws uit te zoeken :mrgreen:
In geval van vriendin zou ik zeggen ja, maar aan mijn fiets ben ik toch wel emotioneel gebonden.
Lijkt me duidelijk dat jouw vriendin niet op dit forum zit :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Plaats reactie