Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsen in de garage op slot zetten

Gebruikersavatar
marcus66
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 07 feb 2018 13:42

Gebruikersavatar marcus66 10 nov 2019 09:46

Ik vind het interessanter om te weten of de inboedelverzekering het meenemen van je racefiets na inbraak vergoed indien hij niet op slot staat/verankerd is. Moet ik mijn tv of mijn tuinset ook op slot zetten?
En nu ben ik fietsen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 nov 2019 09:56

Zolang het in een afgesloten gedeelte van je woning/annex staat valt het gewoon onder inboedel. Anders zou je inderdaad alles in je schuurtje moeten gaan knevelen, niet erg reëel.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 10 nov 2019 09:59

En zal de verzekering nog een voor ons fietsers zinvolle waarde aan een fiets geven?

jberends
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2019 16:03

jberends 11 nov 2019 13:32

Mijn schuur zit aan het einde van de oprit op zaterdagen als je aan het klussen bent in de tuin ofzo zie je mijn fiets hangen. Was geen fijn gevoel voor de gelegenheidsdief. Heb hem met een schroefoog een een simpel hangslotje ook vastgehangen. Voorkomt geen dikke kniptangwerk, maar in ieder geval is dit verzekeringsproof. Ook de normale fietsen staan altijd op slot in de schuur, ook een verzekeringseis. Je moet immers 2 sleutels kunnen overleggen wil de fietsenverzekering diefstal schade betalen.

ref consumentenbond: "Zet je fiets ook in de berging of de schuur op slot. Stond je fiets niet op slot en heb je nog maar 1 sleutel? Dan keren de meeste verzekeraars niet uit."

jberends
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2019 16:03

jberends 11 nov 2019 13:38

Enzzo schreef: 10 nov 2019 09:56 Zolang het in een afgesloten gedeelte van je woning/annex staat valt het gewoon onder inboedel. Anders zou je inderdaad alles in je schuurtje moeten gaan knevelen, niet erg reëel.
Bij geen braakschade (oops schuur niet op slot gedaan) ook geen vergoeding.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 nov 2019 14:20

Andere verzekeraar nemen. Eentje die niet van die belachelijke voorwaarden stelt om zo min mogelijk te moeten uitkeren.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

jberends
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2019 16:03

jberends 11 nov 2019 14:45

Enzzo schreef: 11 nov 2019 14:20 Andere verzekeraar nemen. Eentje die niet van die belachelijke voorwaarden stelt om zo min mogelijk te moeten uitkeren.
Sure.. Haal jij deze clause maar eens uit de voorwaarden, of je moet het ze specifiek voorleggen. Want zo direct als dit staat het er nooit. Vaak staat er iets, alleen bij inbraak (=braakschade op de juiste plek) en je moet kunnen aantonen dat de fiets er in staat (o.i.d.). Hele businessmodel van een verzekering draait om het niet uitkeren... Onze FM wees ons er ook op dat fiets op slot in de garage/tuinhuis belangrijk is.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 11 nov 2019 15:16

Enzzo schreef: 11 nov 2019 14:20 Andere verzekeraar nemen. Eentje die niet van die belachelijke voorwaarden stelt om zo min mogelijk te moeten uitkeren.
Dat is toch het winstmodel van verzekeraars? Alleen uitkeren in het geval dat er precies aan de voorwaarden is voldaan en anders zo lang mogelijk er onderuit proberen te komen.

Deze ervaring heb ik trouwens nog nooit gehad. Misschien voldoe ik altijd keurig aan de voorwaarden…..of ik heb gewoon veel geluk en weinig te claimen.

En bij mij staat de fiets ook op slot. Ook al dekt de inboedel een fiets die in een afgesloten ruimte staat. De vergoeding staat echter niet in verhouding tot de (in mijn geval emotionele) waarde van de fiets. Dus better safe than sorry.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 nov 2019 15:30

Ja, voor een echt dure iets zou ik ook altijd een verzekering afsluiten. En dan gelden inderdaad andere regels
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 nov 2019 15:34

jberends schreef: 11 nov 2019 13:32 Mijn schuur zit aan het einde van de oprit op zaterdagen als je aan het klussen bent in de tuin ofzo zie je mijn fiets hangen. Was geen fijn gevoel voor de gelegenheidsdief. Heb hem met een schroefoog een een simpel hangslotje ook vastgehangen. Voorkomt geen dikke kniptangwerk, maar in ieder geval is dit verzekeringsproof. Ook de normale fietsen staan altijd op slot in de schuur, ook een verzekeringseis. Je moet immers 2 sleutels kunnen overleggen wil de fietsenverzekering diefstal schade betalen.

ref consumentenbond: "Zet je fiets ook in de berging of de schuur op slot. Stond je fiets niet op slot en heb je nog maar 1 sleutel? Dan keren de meeste verzekeraars niet uit."
Ik zie weinig redenen om een fiets verzekering af te sluiten, ik kan het risico prima zelf opvangen, als een fiets zo duur is dat zelf een vervangend exemplaar aan te schaffen dan heb ik een veel te dure fiets gekocht. In de schuur valt het zoals genoemd al gewoon onder de inboedelverzekering en dan hoef ik ook niet de fietsen op slot te zetten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ridefreeordie
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15

Gebruikersavatar ridefreeordie 11 nov 2019 17:17

"Zet je fiets ook in de berging of de schuur op slot. Stond je fiets niet op slot en heb je nog maar 1 sleutel? Dan keren de meeste verzekeraars niet uit."

Maar meneer, ik heb enkel een cijferslot!
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 nov 2019 17:50

Schuur valt onder inboedel (zoals amclassic al schrijft). Dan hoeft de fiets niet op slot voor de verzekeraar lijkt me. Overigens heb ik ze per 2 aan een staalkabel hangen. Uiteraard niet bestand tegen zwaar gereedschap, maar ruim voldoende om de gelegenheidsdief tegen te houden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie