Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Kort TT Deda Superzero opzetstuur of nieuw Stuur met standaard TT opzetstuur

Broel
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2019 15:45

Broel 07 okt 2019 15:55

Hallo,

Ik heb momenteel een Deda Superzero Ergo/aero stuur op mijn fiets. (https://www.futurumshop.nl/deda-superze ... wart.phtml)

Ik heb hier laatst een TT opzetstuur opgezet omdat ik misschien wat Triathlons wil gaan doen. Alleen vanwege de vorm van mijn stuur staan deze TT opzetstukken er een beetje scheef naar buiten op en wordt de ruimte tussen de eleboogstukken dus wel heel smal.

Ik zit nu te twijfelen, ofwel een Deda Superzero opzetstuur kopen, (https://www.bike24.com/p2297505.html)

ofwel een nieuw stuur met breder middenstuk zodat ik het TT-opzetstuur beter kan monteren.

Ik wil wel een ergo stuur behouden voor als ik tourtochtjes e.d. wil rijden. Ik zit zelf te denken aan de Rithcey WCS Stream II of III (https://www.mantel.com/ritchey-wcs-stre ... iets-stuur). Deze heeft 10 cm ruimte ipv de huidige 7,5 cm

Heeft iemand ervaring met een kort TT-opzetstuur en hoe bevalt dat?

En heeft iemand toevallig de combie met het Ritchey stuur en een TT-opzetstuur en hoe bevalt/past dat?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 07 okt 2019 18:30

Je zult een stuur moeten hebben waarop het opzet stuurtje kan worden bevestigd, bijvoorbeeld dat laatste Ritchey stuur. Ik heb ik mijn voorraad nog precies zo'n Deda opzetstuurtje liggen. Als je in de buurt woont mag je dat wel even lenen om te kijken of je het prettig vindt. Bij interesse stuur maar een DM.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 okt 2019 18:57

Ik heb een Streem II (carbon) en daar gaat een gewoon opzetstuur zonder problemen op. Ik heb ze een goedkoop opzetstuur van Decathlon en monteer dat telkens met wat stuurlint tussen om het carbon niet te beschadigen, gaat altijd goed.

Een kort opzetstuur lijkt me niet aangenaam. Ik heb het stuur nu op maximale lengte en dat is juist goed. Ik ben 1m87 en zit met een 13cm stuurpen sowieso al erg lang en laag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Broel
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2019 15:45

Broel 08 okt 2019 11:44

mont aigoual schreef: 07 okt 2019 18:30 Je zult een stuur moeten hebben waarop het opzet stuurtje kan worden bevestigd, bijvoorbeeld dat laatste Ritchey stuur. Ik heb ik mijn voorraad nog precies zo'n Deda opzetstuurtje liggen. Als je in de buurt woont mag je dat wel even lenen om te kijken of je het prettig vindt. Bij interesse stuur maar een DM.
Bedankt de informatie en het aanbod! Ik ga je een DM sturen.

Broel
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2019 15:45

Broel 08 okt 2019 11:47

TL@ schreef: 07 okt 2019 18:57 Ik heb een Streem II (carbon) en daar gaat een gewoon opzetstuur zonder problemen op. Ik heb ze een goedkoop opzetstuur van Decathlon en monteer dat telkens met wat stuurlint tussen om het carbon niet te beschadigen, gaat altijd goed.

Een kort opzetstuur lijkt me niet aangenaam. Ik heb het stuur nu op maximale lengte en dat is juist goed. Ik ben 1m87 en zit met een 13cm stuurpen sowieso al erg lang en laag.
Bedankt voor de informatie. Ik heb nu het zelfde opzetstuur maar het zit er niet mooi op omdat de punten naar buiten wijzen en dus de armpads verder naar binnen komen. Zo wordt het wel heel smal zitten. Goed om te weten dat dit op de Ritchey wel goed past.

Ik twijfel ook of een kort stuur wel fijn is, maar lees wel overal dat je op een "normale racefiets" het beste een kort opzetstuur kan monteren omdat je anders je zadel naar voren moet zetten.

TL@: Zet jij je zadel verder naar voren met het opzetstuur? Ik heb dit tot nu toe nog niet gedaan namelijk.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 okt 2019 16:08

Nee, zadel blijft staan zoals ik gewoonlijk rijd (staat sowieso al vrij ver naar voor)
Ik heb wel een zo'n kort zadel (Pro Stealth)
Afbeelding

Staat pas sinds dit jaar op de fiets, wel een stuk comfortabeler dan het oude zadel.

Op mijn 22km tijdrit van eind juni ben ik heel de rit (op bochten na) mooi stil blijven zitten, geen schuiven of wringen op het zadel.

Voor mij is het zo perfect om af en toe een tijdrit te doen. Of het voor jouw ook zo is, weet ik natuurlijk niet.
Afbeelding

Broel
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2019 15:45

Broel 09 okt 2019 09:31

TL@ schreef: 08 okt 2019 16:08 Nee, zadel blijft staan zoals ik gewoonlijk rijd (staat sowieso al vrij ver naar voor)
Ik heb wel een zo'n kort zadel (Pro Stealth)
Afbeelding

Staat pas sinds dit jaar op de fiets, wel een stuk comfortabeler dan het oude zadel.

Op mijn 22km tijdrit van eind juni ben ik heel de rit (op bochten na) mooi stil blijven zitten, geen schuiven of wringen op het zadel.

Voor mij is het zo perfect om af en toe een tijdrit te doen. Of het voor jouw ook zo is, weet ik natuurlijk niet.

Okay, dank je wel voor je reactie. Ik merk overigens dat ik ook prima zo kan fietsen zonder mijn zadel naar voren te schuiven. Misschien ook omdat ik mijn stuur al niet overdreven laag heb staan.

Plaats reactie